73 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Yaleesa
Krabwantjes?
Die gebruik ik overdag wel eens, maar daar veegt hij zo hard mee dat hij alsnog alle korsten eraf veegt.
4 jaar geleden
Reactie op YasmineB
Heeft hij geen allergie?
Tja... De huisarts zegt dat dit gewoon zo is en dat dit niet van een allergie komt (als ik internet moet geloven is dat ook heel zeldzaam).
4 jaar geleden
Huisarts: mocht je samen wonen met de andere van je zoontje en heeft die persoon een andere huisarts dan jijzelf dan kan die hun eigen huisarts bellen voor een second opinion. Heb ik zelf ook gedaan toen mijn huisarts zei dat mn dochter haar sleutelbeen niet gebroken had maar ik het niet vertrouwde dus mn vriend naar zijn huisarts laten bellen, mn dochter door hem na laten kijken en uiteindelijk foto’s laten maken in ziekenhuis met als resultaat dat het zeker wel gebroken was.
Misschien zelfs een homeopaat zoeken die met natuurlijke middelen deze huiduitslag zou kunnen verminderen?
Tegen de jeuk: havermout badje, paar eetlepels havermout in een pantykous of sok doen, knoop er in en dat als een bruisbal gewoon in zn badje leggen. Hem lekker laten weken of een doek goed natmaken met het “havermout water” en deze op zn hoofd doen en dit dagen lang herhalen tot de plekken ook zichtbaar minder worden. Dit moet ook helpen tegen eczeem dus mocht dit daar onder vallen dan hoop ik dat dit werkt.
Je zou ook een ander merk wasmiddel, shampoo, douchegel en bodylotion kunnen gebruiken waar minder “troep” in zit, misschien is hij hier gevoelig voor.
Minder de haren wassen zodat de hoofdhuid niet uitdroogt, dat kan ook jeuken. Misschien huidolie of vaseline er op smeren zodat hij niet goed kan krabben maar er meer over heen glijd? Misschien een mutsje op + krabwandjes aan zodat er toch nog een extra laag tussen zn hand en hoofdhuid zit?
4 jaar geleden
Wat denkt de huisarts of jijzelf wat dit is? Wat sneu dat hij zo'n last heeft.. heb je al talkpoeder/menthol poeder gebruikt? Dit werkt vaak verkoelend en verzorgend en kan tegen de jeuk helpen.
4 jaar geleden
Reactie op Babymama-1998
Huisarts: mocht je samen wonen met de andere van je zoontje en heeft die pe ...
Dankjewel! Huisarts: mijn huisarts is komende week weg, ik wil eigenlijk de vervangende huisarts gaan bellen, hoop dat ik langs mag komen en dan heb ik gelijk een second opinion. Havermout ga ik zeker proberen! Producten voor in de douche/bad en bodylotion gebruik ik al niet meer. Ik smeer met een recept van de huisarts en tussendoor pure avocado olie. Ik doe hem maximaal 2 keer per week in badje en was de haren dan alleen met water, zit steeds in dubio over het badje, aangezien de losse schilfers die op z'n huid zitten vast ook jeuk veroorzaken... Ik zal eens op zoek naar een dun mutsje en krabwantjes... In de hoop dat hij het niet zo stuk krijgt dan
4 jaar geleden
Reactie op SabrinaBulk
Wat denkt de huisarts of jijzelf wat dit is? Wat sneu dat hij zo'n last hee ...
Op het hoofd heeft hij Berg zegt de huisarts, maar dat zou niet zo moeten jeuken volgens mij.... In z'n gezichtje heeft hij atopisch eczeem. Dat klopt wel, want de huid op de wangen ziet er, op wat hij stuk gekrabt heeft na, wel goed uit met behandeling zalf op recept. Maar die hoofdhuid.... Ik heb geen idee of Berg zulke extreme vormen kan aannemen.
4 jaar geleden
Dankjewel! Huisarts: mijn huisarts is komende week weg, ik wil eigenlijk de ...
Als je hem in bad doet en dan met een washandje of borstel/kammetje probeert de losse schilfers weg te halen dan zou dat al een stuk minder jeuken als het eenmaal is opgedroogd.
Heb trouwens ook wel iets gehoord over honing in bad omdat honing ontstekingsremmend werkt maar ik weet niet of dat verstandig is bij kindjes onder de 1 vanwege bacteriën waar ze (nog) niet tegen kunnen. Zolang hij het niet binnen krijgt kan het geen kwaad maar de vraag is of jij dat zelf aan durft.
4 jaar geleden
Ah wat heftig zeg!!
Mijn dochter heeft ook veel last gehad van jeuk, ook op haar hoofd en gezicht. Krabte zich ook open maar niet zo erg als jouw kindje.
Bij ons heeft La roche gewerkt. Ik had via een andere groep deze doorgekregen en het was binnen 2 dagen opgeknapt. Een wasgel en bodycreme. Dit is speciaal voor baby’s die een gevoelige huid hebben voor eczeem. Veel succes, je voelt je machteloos als je kindje zo aan het krabben is…
https://www.laroche-posay.nl/lipikar/lipikar-baume-ap-plus-m

4 jaar geleden
Hoi Geertje, mijn zoontje heeft 2 maanden geleden soortgelijke gelige korstjes gehad op zijn hoofdje. Het bleek ontstoken Berg te zijn. Er was een bacterie (impetigo/krentenbaard) in gekomen en daardoor geïnfecteerd. Het breidde vrij snel uit in zijn gezichtje en mijn zoontje had ook zichtbaar jeuk ervan. Op recept kun je er zalf voor krijgen maar wij zijn er uiteindelijk met een antibioticum kuur vanaf gekomen omdat het vrij hardnekkig was. Daarmee ging het wel snel beter gelukkig. Ik ben geen arts dus ik kan niet beoordelen of dit hetzelfde is, maar het doet me er wel aan denken als ik de foto zie. Ik zou zeker vragen om een second opinion. Arm mannetje. Sterkte!
4 jaar geleden
Reactie op Kristina0501
Ah wat heftig zeg!!
Mijn dochter heeft ook veel last gehad van jeuk, ook o ...

Dit is natuurlijk voor de eczeem in zijn gezichtje.. Voor de berg die zij ook extreem had, werkte alleen Zwitsalolie met avocado olie erin.. maar minimaal..
4 jaar geleden
Hoi Geertje, mijn zoontje heeft 2 maanden geleden soortgelijke gelige korst ...
Nou dit ga ik zeker vragen, het lijkt wel op Berg namelijk. Toevallig zei iemand van de week (hij had toen allemaal zweertjes op z'n hoofdhuid en wangen) dat het wel op krentenbaard leek. Dat zijn inmiddels allemaal korsten geworden, die korsten veegt/krabt hij eraf en er ontstaat een nog overdrevener laag korsten. Dus zou zomaar kunnen dat Berg met iets anders is. Dankjewel voor het delen van je ervaring, dat kan ik heel gericht aan de huisarts vragen.
4 jaar geleden
Hoi Geertje, mijn zoontje heeft 2 maanden geleden soortgelijke gelige korst ...
Want dit is vandaag (de eerst geposte foto is van eergisteren) de huid op zich ziet er rustiger uit, maar extreme korstvorming als je het mij vraagt.

4 jaar geleden
Reactie op Kristina0501
Ah wat heftig zeg!!
Mijn dochter heeft ook veel last gehad van jeuk, ook o ...

Deze houd ik zeker in gedachten voor als de berg onder controle is. Want zoiets lijkt me in de basis misschien wel gewoon prettig voor het onderhoud. Op de rest van z'n lijfje heeft hij nl ook eczeem.
4 jaar geleden
Och lieve mama en mannetje.. Hier ook een mannetje met veel eczeem.
Ik zou zeker nogmaals aankloppen bij de huisarts, die moet hier wat mee doen. Wij smeren nu 2 soorten hormoonzalf om het rustig te krijgen, en het helpt heel goed. Daarnaast toen hij zoveel korsten had hebben wij enkele dagen sokjes (of krabwantjes) om zijn handen gedaan zodat het goed kon genezen en hij er niet bij kon. Snachts hebben wij ook de slaapzak van fedde en kees, bij ons kan hij dan niet krabben. Als de armpje los geritst zijn kun je deze slaapzak wel gebruiken als hij kan rollen? Volgens mij zelfs als ze vast zitten, maar dat weet ik niet zeker. Op hun website staat veel info!
We gebruiken naast de hormoonzalf een vette crème om de huid soepel te houden en in bad een vette olie van dokter leenarts. Bij ons werkt dit alles goed en dit is ook echt zichtbaar bij ons mannetje.
Gewoon doorduwen bij de huisarts hoor! Terecht dat je hier mee geholpen wil worden. Kun je anders terecht bij het consultatiebureau? Zij hebben ons doorverwezen naar de kinderarts en daar hebben we een plannetje mee kunnen maken.
Ik hoop dat jullie snel geholpen worden. Liefs
4 jaar geleden
Deze houd ik zeker in gedachten voor als de berg onder controle is. Want zo ...
https://www.laroche-posay.nl/lipikar/lipikar-stick-ap-plus
Deze wil ik ook even nog sturen.. vind het zo naar om te zien.. deze stick schijnt direct de jeuk te verminderen. Te halen bij de apotheek.
Heel veel succes morgen, net zo lang doorgaan tot dat je er wat voor krijgt. Ik vind het belachelijk dat je huisarts er zo laks mee omgaat.
Hou ons op de hoogte! X
4 jaar geleden
Tja... De huisarts zegt dat dit gewoon zo is en dat dit niet van een allerg ...
Oh, dan zou ik misschien een second opinion vragen. Ocharme seg.
Moest het berg en eczeem zijn, bij mijn dochter heb ik voor de berg een hele vette olie gesmeerd s avonds en dat s nachts laten inwerken (kan je wel lakens wassen de dag erna..) en dan s morgens in badje gedaan en met een kammetje wat pelletjes losgemaakt. Dat deed ik ongeveer 2x per week tot het weg was.
Op haar eczeem smeer ik van avene xeracalm balsem 2x per dag. Werkt echt heel goed! Maar ze had wel niet zoveel jeuk precies als jou zoontje.
Hopelijk komt het snel goed!!
4 jaar geleden
Hoi mijn zoontje had het ook zo erg de berg heb ik weg gekregen met de berg zoals van dr Leenarts goed insmeren en laten intrekken en dan zit er een kammetje bij kam je het er zo af en voor zijn eczeem echt vaak bij de huisarts en consultatie bureau geweest die hebben mij gelukkig door gestuurd naar het ziekenhuis hormoonzalf gekregen wat ook niet heel goed is maar het is nu wel weg geen jeuk meer dus hij slaapt weer lekker gewoon eisen dat je door wordt gestuurd want het is echt zo vervelend als ze jeuk hebben veel beterschap