39 Reacties
3 jaar geleden
Kijk op smikkels.nl daar kun je typen welke ingredi毛nten je in huis hebt en dan krijg je een hele lijst met recepten
3 jaar geleden
Ik maak hier echt van alles. Vaak gewoon wat wij eten maar dan aangepast. Pasta met courgette, tomaat, kip, basilicum is hier helemaal de bom. Ik laat altijd gewoom de scherpe kruiden enzo uit. Vanavond rode bietjes aardappel en gehakt.
3 jaar geleden
Ik maak hier echt van alles. Vaak gewoon wat wij eten maar dan aangepast. P ...
Dat is ook ideaal. Doe je dan gewoon alles door de blender?
3 jaar geleden
Hier wat inspiratie uit de 500 baby gerechten boek:
- bananen yoghurt eventueel met appel, bosbes, meloen.
- roerei eventueel met kaas, spinazie, gepureerde groenten, tomaat.
- Havermout pap eventueel met appel, perzik, rozijnen, peer
- wentelteefjes eventueel met puree vers fruit, geraspte kaas, verse kruiden.
- aardappel-prei soep
- kip met wortel
- kipcurry met rijst
- rundvlees stoofpotje
- gebakken banaan
3 jaar geleden
Paar dingetjes die hier een succes waren:
Broccoli + zoete aardappel
Spinazie (a la creme) + aardappel + evt ei
Pompoen + rijst
Zoete aardappel + paprika
Pastinaak + aardappel
Zoete aardappel + rozemarijn
Pasta + je eigen pastasaus (heb ik zelf vers, pot vind ik nog teveel zout in zitten)
Snijboontjes + aardappel
Sperzieboontjes + rijst + pindakaas (sperziebonen met pindasaus zijn voor jezelf ook lekker haha)
3 jaar geleden
Ik ben eerst ook qua combinaties gaan kijken wat zit er eigenlijk in potjes? Die groentes vervolgens vers gaan maken en alles ging er in als zoete koek! Toch wat andere dingen waar ik nooit op was gekomen zoals pastinaak, vind ze kei lekker! Alles behalve bloemkool haha die vind ze echt vies
Wij kregen toentertijd de tip om bijv een soort groente e.d. In ijsblokjes trays in te vriezen. Vervolgens in zipzakjes allerlei soorten aardappel groente pasta rijst. Iedere keer verschillende blokjes even opwarmen en toch elke dag vers eten 馃槃
Inmiddels eet ze met de pot mee en of het nu pasta , rijst of gewoon avg is altijd goed. Wel n keer extra met de vork kleiner gemaakt en voor onze kruiden/zout erin gaat schep ik voor de kleine al wat apart!
3 jaar geleden
Reactie op Babydecember21
Dat is ook ideaal. Doe je dan gewoon alles door de blender?
Jaa of prakken ligt er net aan wat er op t menu staat. Vlees doe ik altijd fijnmalen
3 jaar geleden
zoete aardappel koken, blenden,kokosmelk. Mini stukjes tempeh bakken en rijst koken (evt rijst beetje staafmixen) Voila!
Laatst had ik voor ons een romig pastagerecht met andijvie gemaakt met parmezaanse kaas. Voor hem heb ik de 'room' gemaakt met kunstvoeding. De tagliatelle langer gekookt en fijngesneden. Hij vond dit echt amazing lekker!
Ik zou gewoon kijken wat jullie zelf eten en kijken hoe je hetzelfde voor je kind babyproof kan maken. Ik google regelmatig ingredi毛nten. Wanneer ik een ingredi毛nt niet kan vinden of het zeer tegenstrijdig is (de info) dan bel ik het consultatiebureau.
3 jaar geleden
Hoi, ik heb vandaag weer eens wat gemaakt dus ik dacht ik deel het even hier.
LET OP, NITRAATRIJK
SPINAZIE A LA BABY MET WALNOOT
Voorbereiding:
-spinazie in stukjes hakken of gehakte spinazie uit de diepvries halen (g茅茅n a la creme!)
- een paar walnoten blenden (1 walnoot per hapje +-)
- tagliatella in stukjes verkruimelen
Bak de gehakte spinazie in olijfolie met de gemalen walnoot, giet er er wat water bij, een schepje kunstvoeding en een beetje havermout of rijstepap om het een beetje te binden
Kook de gehakte tagliatella
Tadaaaa, voedzame spinazie a la creme.
3 jaar geleden
Reactie op Movicolon
Hoi, ik heb vandaag weer eens wat gemaakt dus ik dacht ik deel het even hie ...
Ik probeer voor hem te maken wat wij eten.
Wij eten gnocci met gewokte spinazie, roquefort en gebrande walnoten.
De gnocci bevat helaas zout, daarom pasta voor de zevenmaandige.
3 jaar geleden
Gisteren aten wij aardappelpuree (met knoflook, komijn en paprikapoeder), witlof met kaas uit de oven, snijbonen en bakcamambert.
Voor hem: aardappelpuree, gekookte zeer fijngesneden witlof, de gekookte snijbonen gehakt en om een beetje een kaas/romig/voedzaamheid toe te voegen heb ik ongezouten cashews geweekt en geblend (cashewkaas).
3 jaar geleden
Vandaag 'Afghaanse bloemkool' gemaakt.
Geen idee hoe authentiek het is, ooit dit recept eens tegengekomen en nu ge-baby't.
-Rijst gekookt
-Ui en knoflook gebakken
- bloemkoolroosjes mee bakken, tomaat (ik heb de pitjes eruit gehaald want dat schijnt nog niet ok茅 te zijn?)
- tomatenpuree, paprikapoeder en een beetje kruidnagelpoeder
- Op een gegeven moment geblust met water, door laten koken en geblend.
- Op het eind verse koriander erop.
3 jaar geleden
Vandaag " Dubbele courgette involtini" gemaakt voor onszelf.
(recept: https://www.lazycatkitchen.com/double-zucchini-involtini"
Voor hem een aangepaste variant gemaakt
1. Bliktomaten, tomaten in stukjes snijden/knippen. Laten indikken in een pan.
2. Courgette in repen snijden en bakken
Vulling:
1. uitgelekte, uitgeknepen tofu
2. munt, basilicum, citroenschil
3. knoflook
4. nootmuskaat
5. resten courgette
6. BLENDEN/HAKMOLEN
7. eventjes bakken
- courgette repen vullen met vulling
- in een ovenschaaltje met de tomatensaus leggen
- 30+- op 200 graden in de oven
- pasta koken
- pasta hakken/blenden
- ovenschaaltje met gevulde courgette en saus blenden
Klaar!
3 jaar geleden
Reactie op Movicolon
Vandaag " Dubbele courgette involtini" gemaakt voor onszelf.
(recept: http ...
Wauw ik ben fan van jouw kookkunsten en creativiteit!
3 jaar geleden
Reactie op Prinses Jyoti
Wauw ik ben fan van jouw kookkunsten en creativiteit!
Thanks! 馃槉 Ik maak altijd meerdere potjes tegelijkertijd voor in de vriezer. Dat scheelt weer, maak er niet elke dag een kookfestijn van hoor 馃槤! Dit recept wilde ik al een poosje maken voor ons, dus gelijk ook een baby versie voor de achtmaandige 馃槃馃崊馃懚