259 Reacties

één jaar geleden

Tweede kerstdag mochten we onze prachtige dochter Anouk verwelkomen🩷 Ze vloog de wereld in met een super snelle bevalling. Ging binnen 3 kwartier van 4 cm ontsluiting naar persen. 3x persen en ze was er. Ze woog 3790 gram en was 52 cm. We zitten heerlijk op een roze wolk🥰

één jaar geleden

Naëll💙 Geboren op : 22-12-2022 om 23.15uur. 3680gram. Geboren met 39+5 weken. Mijn wens was om in het ziekenhuis te bevallen in bad. Het is uiteindelijk een thuisbevalling geworden zonder bad. Her was erg heftig. In de avond begonnen spontaan de weeën. Bij controle 4 cm ontsluiting. Wij maakten ons al klaar om naar het ziekenhuis te gaan. De weeën werden heftiger ik werd weer gecontroleerd en had al 8 cm. Ik was van 4 naar 8 cm in 30 min. gegaan. Er werd besloten om geen risico te nemen . Het was een hele omschakeling binnen 2 uur was onze kleine knul er. Wij zijn verliefd!🥰

één jaar geleden

Op 29-12-22 is met 32+5 onze tweeling Jake 1690 gram 💙 en Joye 1840 gram 💗 geboren! Ze doen het allebei super goed.

één jaar geleden

Op 28-12-2022 is onze dochter Helena geboren, bij 41+3.

één jaar geleden

Skye☁️ 39+6 weken ⚖️3595 🗓️ 30-12-2022 ⏰ 21:45 28 december 2022 braken mijn vliezen 30-12-2022 kwamen de weeën Na een heftige bevalling 15u45min. Sterrenkijker, weeënstorm, ruggenprik . Gelukkig doet hij het super goed💙

één jaar geleden

Reactie op Bloempie en bloempie

Skye☁️ 39+6 weken ⚖️3595 🗓️ 30-12-2022 ⏰ 21:45 28 december 2022 braken mi ...
Bijzonder! Onze zoon is op 24 dec geboren en heet Sky! 😍💙

één jaar geleden

Onze zoon Beer is geboren op 5 januari met 40+5 4100 gram, 52 cm lang

één jaar geleden

Op 31 december 2022 is om 19:05 uur mijn dochter Fieke geboren. Ze weegt 4050gr en is 52cm lang. Met 40.5wk zwangerschap braken spontaan mijn vliezen om 04:20 uur toen ik wakker werd om naar de wc te gaan. Ik moest direct mn VK bellen omdat de kleine meid niet was ingedaald. Ook direct mijn Doula gebeld en mn broer om mijn oudste dochter op te halen. Na controle van de VK bleek alles goed en mocht ik het bed uit. Vk ging weer weg want ik had nog geen weeën, wel wat harde buiken. Tja...en toen begon het lange wachten. Slapen lukte niet meer, dus maar naar beneden. Mijn Doula is de hele tijd bij me geweest, dit wilde ik graag omdat ik niet alleen wilde zijn. (Heb ik bij mijn eerste bevalling als zeer onprettig ervaren). Ik kon de rust eerst niet vinden...wachten op die eerste weeën, hoe zou het nu gaan? Zou het nu wel doorzetten of net als de vorige keer een helse bevalling worden met veel pijn maar te weinig weeenactiviteit? Uiteindelijk toch nog maar even op bed gelegen. Om 12:00 eer herkende ik de eerste weeën, maar er zat nog geen duidelijk ritme in. Weer naar beneden en kijken wat mijn lichaam ging doen. Samen met mijn Doula opzoek naar afleiding om zo hopelijk meer weeën te krijgen. Uiteindelijk vond ik de afleiding in het maken van een puzzel. Iets wat ik vroeger veel deed met mijn vader in de kerstvakantie maar sinds ik mijn dochtertje heb (2,5 jaar oud) niet meer deed. Rond 16:00 uur merkte mijn Doula op dat er een mooi ritme in mn weeën zat en we de VK konden bellen. Ik wilde zelf bewust geen weeën timen omdat ik daar de vorige keer erg onrustig van werd en hierdoor de weeën juist wegbleven toen ik bijna de VK mocht bellen. Dus een supergoede zet om die taak nu aan mijn Doula over te laten. Om 17:00 uur kwam VK langs, uiteraard namen de weeën eerst af, maar na wat kletsen en het checken van de hartslag van de baby (voelde haar een tijdje niet meer) kwamen ze toch weer terug. Op verzoek ontsluiting checken zodat ik een idee had waar ik stond; 3 bijna 4cm. Oke...mooi begin dacht ik. VK bleef nog even kletsen en vertellen wat ik aankomende uren kon verwachten en in de tussentijd begonnen mn weeën toe te nemen. VK gaf aan dat ik het misschien toch prettiger vond om alvast rustig naar zkh te gaan. Dit was een goed besluit en gaf mij rust want het zkh voelt voor mij de veiligste plek om te bevallen. Om 17:30 uur zaten we in de auto...ppff de weeën werden heftiger maren waren nog goed op te vangen. Om 18:00 uur zat ik op het bed in zkh en werd ik aan de antibiotica gelegd (drager GBS bacterie) hierna moest ik snel dat bed af want de weeën werden pijnlijk. Mn Doula stelde voor om op een bal te gaan zitten. Tijdens de weeën leunde ik dan voorover op het bed en kon zij mn rug masseren. Erg prettig om het zo op te vangen. Zelf had ik niet door dat mn bevalling erg voorspoedig vorderde en schok dan ook toen ik ineens na nog geen half uur persdrang kreeg. Ik ben op bed geklommen en op handen en knieën (wilde graag een houding waarbij zwaartekracht zou helpen) begonnen met persen. Wat heftig om die "ring of fire" te voelen! (Vorige keer ruggenprik gehad) en wat een heftige pijn, maar na 7 min. Om 19:05 uur werd Fieke al geboren! Wat een opluchting! En wat een ervaring om het zo zonder pijnbestrijding te doen. Kort maar heftig waardoor ik het volhield. En vol vertrouwen en gevoel van veiligheid doordat nu mijn eigen VK en mn Doula erbij aanwezig waren. Kijk nu gelukkig erg positief terug op mn bevalling! (Vorige bevalling zeer traumatisch) Daar ben ik zo blij om!

één jaar geleden

Onze dochter Juliet is geboren op 25 december, met 40+1 3592 gram, 52 cm.

één jaar geleden

Tim Lucas Jongen 14 december 2022 (39) Vanwege zwangerschapsvergiftiging ben ik ingeleid. Na een uur persen gehaald met een knip en vacuüm. Daarna was z’n suiker te laag en kreeg hij ademhalingsproblemen waardoor hij aan het infuus moest. Ook wilde hij slecht drinken. De dag erna bleken mijn man en ik Corona te hebben waardoor we in quarantaine moesten in het ziekenhuis. Zijn infuus bleek niet goed te zitten en na 5 uur proberen door 4 kinderartsen zijn ze maar gestopt, het lukte niet om een bloedvat te prikken. Gelukkig knapte Tim zelfstandig al op, alleen kreeg hij daarna geelzucht. Gelukkig mochten we 1,5 dag later naar huis.

één jaar geleden

Tijn 💙 geboren op 22-12-22 met 40+1 6.19u 3660gram 51 cm

één jaar geleden

28-12-22 Lauren 💗 Na een bevalling van 48 uur, uiteindelijk met spoed keizersnede is onze dochter geboren. Daarna nog geopereerd vanwege slagaderijke bloedingen in mn buik die ze hebben geraakt met de keizersnede. Het was een heftige ervaring maar ons meisje doet het heel goed gelukkig 🍀🤎

één jaar geleden

Onze lieve Nero is op 29-12-2022 geboren!

één jaar geleden

Donderdag 29 december is onze zoon Rowin geboren om 18.18 uur met 48 cm en 2942 gram op het termijn van 35+6.

één jaar geleden

Reactie op Lies_1994

14-12 zijn wij de trotse mama’s van Kess geworden. Een vlotte bevalling va ...
Leuke naam ook! Niet eerder gehoord.. Ps. Leuk om nog meer twee mama’s hier te hebben.

één jaar geleden

Reactie op Lilizzy

Onze fantastische Eva 🥰. Op 28 december thuis geboren om 13:57. Prachtige ...
Wat leuk! Mijn zoontje is ook op 28 december geboren, maar is wel wat uurtjes ouder dan Eva. Gefeliciteerd nog!

één jaar geleden

Reactie op jacquelinevb1

Ons zoontje Luciano ramiro antonio geboren op 28.12.2022 om 22.47 gewicht ...
Wat leuk; mijn zoon is ook op 28-22 geboren.. gefeliciteerd!

één jaar geleden

Jurre is 24 december 2022 om 10.07 geboren 💙 Met zwangerschapsvergiftiging 9 dagen ervoor in het ziekenhuis gelegen. Wat ze ook deden inleiden niets hielp. Ik mocht 1 nachtje (wonen letterlijk 2 min van het ziekenhuis) naar huis en toen zei ik tegen mijn vriend, ik blijf toch maar hier. ☺️ Om 1.00 uur belde ik mijn vriend op (om 00.30uur was hij thuis lag net in bed) van kom maar weer terug! Mijn vliezen zijn gebroken 😀 gelijk ruggenprik gekregen. 8.45 uur mochten we ons klaar maken voor de bevalling en na een kwartier zei ze van stop maar met persen anders ben je nog 2 uur bezig. Mocht de weeën wegdrukken. Maar om 9.55 uur zagen ze het hoofdje al en werd met spoed de verloskundige erbij geroepen en die moest nog haar schort en bril opzetten 😅 10.01 mocht ik persen en 10.07 uur was Jurre er😃 placenta bleek vast te zitten en moest naar de ok. Daar ben ik 2,5 liter bloed verloren 😔 4 zakken bloed gekregen en na 2 dagen blijven mochten we dan eindelijk naar huis 😃 en Jurre doet het hartstikke goed

één jaar geleden

Op 01-01-2023 is onze zoon Leon geboren met een termijn van 40+6💙

één jaar geleden

16 december 2022 bevallen van een meisje Inara op 38+6. Het was een geplande keizersnede omdat ze in stuitligging lag