259 Reacties

één jaar geleden

Vannacht 7-12 om 03:30 is met 39+1 onze zoon Jens geboren🥰

één jaar geleden

Op 30 november is onze lieve dochter Lucy Joan geboren 💖 Ik kreeg weeën in de avond van 37+2 en ben de volgende ochtend op een natuurlijke manier bevallen zonder pijnbestrijding. Het herstel gaat super goed en ons meisje zit al boven haar geboortegewicht met enkel borstvoeding. We gaan nu heerlijk genieten met ons mooie gezin 🥰

één jaar geleden

Vanmorgen om 6:31 ben ik met 39+1 bevallen van onze prachtige zoon Doris. 51 cm en 3496 gram Ik deel mijn bevallingsverhaal omdat ik echt een droom bevalling heb gehad en dat terwijl het mijn eerste bevalling was. Korte versie: ik heb 10 uurtjes bevallen van begin tot eind waarvan een halfuurtje op mijn handen en voeten persen. Geen scheurtjes, geen knip, geen hechtingen. Ik kreeg de tip voor dadels en frambozen blad thee vanaf week 34 en ik ben echt het levende bewijs dat dat dus werkt. Ook amper bloedverlies.. en een snelle ontsluitingsfase. Ik heb wel pijnbestrijding gehad. Ik wilde dit eerst niet maar ik zeg wel eerlijk, ik vond het bij 7 centimer echt ondragelijk worden. Ik heb toen het Fentanyl pompje gekregen en heb dit echt als heel prettig ervaren. Ik heb eigenlijk de laatste 2 uur van mn bevalling weg geslapen tot ik klaar was om te persen.. heerlijk 😂. Het kan dus echt mensen, je eerste bevalling hoeft geen horror te zijn en je hoeft niet perse hechtingen en scheuren en al die akelige dingen.. Het kan ook gewoon 10 uurtjes flink aanpoten zijn en eventjes moeten strijden en dan gewoon heerlijk zonder teveel gedoe genieten van je baby ♥️

één jaar geleden

Op 1 december is onze dochter Nory geboren. In totaal een bevalling van ongeveer 7 a 8 uur. Ze is geboren met 39 weken en 4 dagen. Ze woog 2980 en heeft heerlijk maatje 44. Weeën kwamen zeer snel heel constant en ineens had ik al 9 cm ontsluiting. In bad gegaan (heerlijk!!), maar uiteindelijk ook baarkruk en handen en knieën geprobeerd. Ze bleek vast te zitten, ik was te strak van onder🤣 Uiteindelijk knip(je) laten zetten (ook heerlijk!!!!!) en toen ging het heel snel! Binnen 2 persweeën was ze er! Placenta liet niet los. Waarschijnlijk door volle blaas. Leeggemaakt met katheter, daarna placenta direct eruit gekomen. Maar daardoor veel bloed verloren, teveel, ruim 1,3 liter…. Ambulance voor de zekerheid gebeld en laten komen, maar was verder zo fit qua pols en bloeddruk etc dat ze me toch eerst thuis wilden laten. Bij naar de wc gaan flauw gevallen. Als dat nog een keer zou gebeuren, moest ik alsnog naar ziekenhuis voor een bloedtransfusie. Uiteindelijk niet nodig geweest, maar daardoor wel een heftig herstel…. Er komt veel aan op mijn fucking lieve partner, want ik kan weinig. Nu, 7 dagen later, wat mobieler. Echter…… vanaf moment 1 heb ik intens kunnen genieten van onze kleine muppet! ❤️ Ze doet het meeeeega goed en is binnen 7 dagen al boven haar geboortegewicht!!! Knetter heldere momenten vanaf dag 1 en heel sterk kindje!!!!!!! Tot aan het vastzitten (en ok het hechten en de Katheter enzo waren ook niet relaxed) heb ik vaak gedacht: nou! Als dit het is?! Vooral omdat m’n zwangerschap echt mega chill was. Heb tot 4 dagen voor de bevalling kunnen optreden met m’n band en 15 km kunnen wandelen met m’n honden🤣 Des te heftiger vind ik het herstel!! Maar dat komt goed!!!! Extra veel genieten van de kleine doet wonderen!❤️❤️❤️

één jaar geleden

Reactie op Miss_Elien

Op 1 december om 18:21 is onze zoon Lior Eli geboren in het ziekenhuis. Hij ...
Korte update: de MRI is goed gegaan en laat geen schade in de hersenen zien. We zijn erg opgelucht en werken toe naar met ons drieën thuis zijn. Momenteel zijn we ter observatie voor de laatste controles in een ander ziekenhuis en gaan we vast beginnen met de kraamzorg om de overgang naar huis alvast op te starten. Thuis staat alles klaar. Borstvoeding geven gaat goed en krijgt Lior in een flesje of hij gaat bij mij op de borst en we oefenen samen.

één jaar geleden

Na een super snelle bevalling is onze prachtige dochter Meavy Dewi geboren op 7 dec om 14.55 ze weegt 3762gr en was 50cm.. ik heb op dit moment nergens meer last van en Meavy doet het ook super goed...

één jaar geleden

Vannacht om 2:00 braken de vliezen en Ravi is om 5:09 in bad bevallen!💙alles is goed gegaan! Wel pittig! Is 3,8 kg en 52 cm💙

één jaar geleden

Reactie op Daantje28

Waar is het mutsje van? 🥰🥰

één jaar geleden

Reactie op wishes1994

Waar is het mutsje van? 🥰🥰
Atelier Soof (instagram)

één jaar geleden

Vandaag op 8 december is onze zoon Joel geboren. De inleiding stond gepland, maar de vliezen braken in de nacht, thuis. Met de ambulance naar het ziekenhuis want hij zat niet goed in het bekken. Eenmaal daar wee-opwekkers gekregen maar ik vond zelf dat het niet lekker ging. De weeën heel kort op elkaar en veel te kort. Wel erg sterke persweeën gekregen, maar ook het persen voelde niet goed. Ik kreeg hem niet in de juiste richting en mijn bekken rechts leek wel in brand te staan. Ondanks zeer krachtig persen kwam hij maar niet. Wat bleek, hij was een sterrenkijker! En een grote baby. Dus uiteindelijk naar de OK voor een keizersnede. Wat een opluchting toen ik mijn bekken niet meer voelde! Joel is een flinke kerel van 56 cm, 5125 gram en een hoofdomtrek van 38 cm 💙 Hij is alles waard geweest!

één jaar geleden

Onze knappe zoon Vince geboren op 8-12-2022 om 18:59. 3260 gr. Vanwege hoge bloeddruk ingeleid. Na een weeën storm toch besloten voor een ruggenprik te gaan, heerlijk tussendoor geslapen en de bevalling daar ging ik ook goed doorheen tussendoor lekker slapen afentoe eten en kracht verzamelen voor de bevalling. De kleine man moest eruit dus helaas een knip gehad en toen was hij er😊 zo verliefd nu lekker bijkomen.

één jaar geleden

Onze Týr is vandaag om 14.14 geboren ! Was een bevalling alsof we een oefening deden. Voelt heel gek zo makkelijk als het was. Ik ben bang dat ik morgen instort maar nu nog echt heel fit en blij! Was 39.2 vandaag en ik dacht voorweeën te hebben maar bij de controle had ik al 5cm ontsluiting en mocht ik even douchen omdat ze m'n vliezen even had door geprikt. Daarna meteen 9.5 cm en zodra ik uit de douche kwam mocht ik even acclimatiseren en daarna persen. Wat een ervaring 🥳🥰

één jaar geleden

Reactie op Daantje28

Jaa dankzij jou! Vond m echt super

één jaar geleden

Wat een heerlijke medicatievrije thuisbevalling had moeten worden werd een intense en traumatische bevalling in het ziekenhuis in een andere stad (want alles zat vol..) Maar ontzettend dankbaar dat mn lieve meisje leeft en een beetje kalmeert.. haar naam is Loa Joy en ze is na 30 uur bevallen op de ‘natuurlijke’ manier geboren. Ze had een enorm korte navelstreng en ze is er uit eindelijk door een gynae aan haar hoofd uitgetrokken en meteen afgenaveld. Eerste 24 uur was ze ontroostbaar na zon zware bevalling èn start.. 40.4w en 2905 gram dus de kleine is ook dysmatuur. Mijn lijf doet zeer van kruin tot teen. Helaas kan het ook zo en wilde er niet over liegen. Alle mamas van harte met jullie prachtjes! Koester ALLES wat je hebt! Mama’s die nog mogen bevallen, luister naar je intuïtie❤️

één jaar geleden

Onze prachtige zoon Vigo, geboren 8 Dec om 20:46. Na intense 17u met been weeën uiteindelijk na 2x foutprikken een ruggenprik gehad. Eenmaal de prik erin een fijne en goede bevalling gehad. Binnen 40 min was de kleine geboren. Ik had geen weet van been weeën, hierbij stralen de weeën uit naar je benen en blijft de pijn daar hangen. Nadat de wee normaal wegebt om bij te komen bleven ze bij mij dus hangen en had ik continue pijn. Dit was niet meer te verdragen. Daarom voor iedereen, weet hiervan en vraag eerder een prik oid. Het heeft mij een behoorlijke klap gegeven!! Maar alles is waar, eenmaal op je borst en alles is vergeten 💙💙 Voor een ieder die nog moet bevallen, succes met de laatste loodjes en you can do it, we zijn toppers 🥰💪

één jaar geleden

Liam is geboren! Op 8 december met 37+3. Hij werd op p99 geschat, dit klopte zeker! Hij weegt 4034 gram en is 53 cm lang. Om 12.30 uur vliezen gebroken met 3 cm en om 16.20 uur geboren!

één jaar geleden

Afgelopen woensdag 7 dec is onze kleine Lina geboren met 40+5 weken. Ze is 3502 gram zwaar en 50 cm lang. Was een hele fijne badbevalling in het ziekenhuis. Nu genieten samen 🥰

één jaar geleden

Maandag voor controle naar het ziekenhuis voor de hoge bloeddruk. Helaas bleek de zwangerschapsvergiftiging na een week doorgezet te hebben en ik een blaasontsteking te hebben. Mocht gelijk blijven en de inleiding zou een dag eerder plaats gaan vinden. 6 december braken mijn vliezen spontaan om 4.20 uur en ging alles heel snel. Om 17.58 is onze lieve meisje Liena Noë geboren met 37.1 weken. Ze woog 2910 gram en was 48 cm groot. Helaas moesten we allebei blijven. Hopelijk mogen we snel naar huis, want daar zijn we allemaal wel aan toe na deze emotionele rollercoaster.

één jaar geleden

Laure🥰. 8 dec 17.03 uur geboren. 2935 gram. Ze doet het super 💗💗

één jaar geleden

Vannacht is onze dochter Ella geboren met 39.5 weken. Om 00.30 braken mijn vliezen en kwamen de weeën ook al regelmatig. Verloskundige rond 2.30 geweest en toen 2 a 3 cm. Opdracht gekregen om tussen 06.00 en 07.00 weer te bellen, maar om 4.00 trok ik het al niet. Snel bevalbad vol laten lopen. Verloskundige was nog maar net binnen en toen is onze dochter geboren in het bevalbad. Kraamverzorgster was nog onderweg waardoor mijn moeder en vriend bij het 1 en ander moest helpen met de verloskundige. Het ging zo snel dat ze het zelfs hebben gemist🙈 wel een paar hechtingen gehad, maar het gaat super goed!