259 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter is geboren op 8 december. Vanwege groei achterstand ingeleid met 38.2 (p10 geschat was nog kleiner p3) 7 december ochtend ballon geplaatst met 1 cm ontsluiting. Moest blijven ziekenhuis . 8 december ochtend 7 uur check(sliep nog lekker ) ballon zat los en had al 5cm ontsluiting (had hier weinig van gemerkt behalve wat onrustig en harde buiken ) 7.15 vliezen gebroken . 8.15 weeen opwekkers (9 uur man lief erbij ) 10.45 dochter geboren . Het hechten duurde langer als de persweeen pff. Een super snelle eerste bevalling waar we allemaal nog een beetje van bij moeten komen . 24 uur lang gebleven , ook vanwege mijn hoge bloeddruk . Ze woog 2450 inmiddels nog 2250 . Vrijdag weer thuis zaterdag terug opgenomen vanwege mijn hoge bloeddruk weer , naar omstandigheden gaat het goed . De nachten zijn drama maar ook wat ben ik dankbaar dat ik mama mag zijn 🎀❤️ Succes mama’s die nog moeten en succes mama’s die al bevallen zijn met de eerste dagen / weken !🥰

één jaar geleden

Indy Nova 💗 geboren met 38+6 dagen , ze weegt 3300 gram

één jaar geleden

Eva💗 geboren op 11-12-22 met een termijn van 41+1 middels een natuurlijke bevalling in het ziekenhuis (gbs bacterie en overslag hartje)

één jaar geleden

Op 11-12-2022 is om 21.00 uur onze zoon Noan geboren. 51 centimeter lang en 3.130 gram. Ik was op dat moment 38w1d. Vanaf 36w2d opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging en sinds 36w6d ook zwangerschapscholestase. Met 37w1d is in de avond een ballon geplaatst welke er nog dezelfde avond uitviel. Volgende ochtend 2 cm ontsluiting maar was wel tabletjes nodig om de baarmoedermond te laten rijpen en verkorten. Gedurende de dag 4 x deze tabletjes herhaald en best wat weeën op gehad. Vervolgens de volgende ochtend om 8.00 uur vliezen gebroken met 3 cm ontsluiting. Weeën kwamen toen vanzelf op gang. Om 12 uur een ruggenprik gekregen en toen ook gestart met wee opwekkers. Om 15.00 uur nog steeds 3 cm, 16.30 uur 7 cm en 18.30 uur volledige ontsluiting. Tijdens de check om 16.30 uur bleek onze zoon echter een sterrenkijker te zijn waarvoor we nog verschillende houdingen hebben geprobeerd tot 19.30 uur. Om 19.30 uur begonnen met persen maar na een uur merkte ik aan alles dat het geen effect had. Het persen ging erg goed maar door z’n houding kwam hij simpelweg niet door mijn bekken. De gynaecoloog werd erbij gehaald en die heeft besloten dat we toch voor een keizersnede zouden gaan. Uiteindelijk kijk ik wel goed terug op de hele ervaring maar moet uiteraard wel flink herstellen nu maar dat gaat helemaal goed komen.

één jaar geleden

Rozemarie 💝 11.12.2022 Termijn van 40+4

één jaar geleden

Onze prachtige Evaline geboren op 10-12-2022 om 23:36 met een gewicht van 3300 gram. Met exact 41 weken ingeleid i.v.m een hoge bloeddruk. De bevalling was heel intens en ben ontzettend blij dat die voorbij is. Ik kan niet wachten tot ik weer meer energie heb.

één jaar geleden

Onze zoon en broertje: Job!💙 Geboren 13-12-22 om 13.03 met 38+4 weken. Ingeleid wegens langdurig gebroken vliezen. 51 cm en 3790 gram.

één jaar geleden

Livia Marli 💕 geboren op 14-12-2022. Liep al een dag met 5 cm, vliezen gisteravond gebroken en met 3 uur al op 10 cm ontsluiting. 2 uur geperst en om 00:57 is ze dan eindelijk geboren. Is heel erg snel gegaan en ik ben ook helemaal uitgescheurd maar het is het allemaal waard!

één jaar geleden

In de nacht van 4 op 5 december braken om 00.30 uur mijn vliezen bij een zwangerschap van 38 weken. Gedurende de dag gebeurde er vrij weinig en was het wachten op de weëen. Vervolgens begonnen om 19.00 mijn weëen en braken mijn vliezen opnieuw om 21.00 uur. Om 23.30 uur kwamen we aan in het ziekenhuis waar ik al snel op 8 cm ontsluiting zat. Onze dochter is om 01.09 uur is geboren met een geboortegewicht van 4156 gram. Vanwege het hoge geboortegewicht moesten we 12 uur in het ziekenhuis blijven voor controles maar daarna mochten we lekker naar huis. Olivia Sophie • 6 december 2022 • 01.09 uur • 4156 gram

één jaar geleden

Op 12-12-2022 is Elena Joanna geboren met 41+4 ❤️ Thuis, op de laatste vlotte persfase na was mijn bevalling pijnloos. Nooit gedacht dat dat zou kunnen.. Ze is zo lief en mooi, we maken het goed 🙏

één jaar geleden

Op 14-12-2022 is Bryan geboren met 38+1 weken. Het was een snelle bevalling in het ziekenhuis, toen de vliezen werden gebroken duurde het ongeveer 10 min. Tot hij op mijn borst lag, Wij maken het samen goed moeten alleen 2 dagen blijven omdat moeder zwangerschap vergiftiging had.

één jaar geleden

Reactie op Sann22

Op 14-12-2022 is Bryan geboren met 38+1 weken. Het was een snelle bevalling ...
2905 gram 46,5 cm

één jaar geleden

Onze lieve zoon Noah is 13 december geboren om 6:18 met 40+3. Hij is 52cm en weegt 3320 gram, ons geluk kan niet op 💙🥰

één jaar geleden

Daar is ze eindelijk na precies 41 weken is ons meisje Bobbie geboren op 15dec (uitgeteld 7dec). Het was me een hele bevalling. Mijn droom van een snelle thuisbevalling leek uit te komen.. maar ons meisje wilde zelfs tijdens de weeen, maar veranderde in een keizersnede bevalling in t ziekenhuis. Maar we doen het super goed gelukkig!😁😍🍀

één jaar geleden

Mijn kleine regenboog is gisteren spontaan geboren met 39+6. Ze heet Jessy Joella vernoemd naar ons sterrenkindje Jesslyn. Ik had gisteren ineens last van wat harde buiken en krampjes maar te doen zoals menstruatiepijn. Tegen het avond eten aan begon het wel wat heftiger te worden maar uit te houden. Dus toch maar even gebeld want ze waren kort en onregelmatig dus ik moest maar even langskomen om te zien of het al begonnen was en een hartfilmpje. Eenmaal in het ziekenhuis wouden ze me aansluiten voor een hartfilmpje en ineens braken me vliezen en voelde ik een enorme drang om te persen, dus ze gingen voelen naar me ontsluiting en het hoofdje kwam er al uit dus ik mocht gelijk persen en na 3x goed persen was ze der. Ze weegt 3225gram en geboren om 19:17.

één jaar geleden

Vanaf de nacht van 12-12 om 02.30u begonnen de weeën. Echter zat er onregelmatigheid in, eind van de middag toch een controle gehad en bleek op 1cm te zitten. Die nacht met wat tips toch redelijk kunnen slapen ondanks de weeën. Dinsdag stond er al een controle gepland en gevraagd omdat de weeën aanhielden aan huis te komen, dit mocht gelukkig. Tot ieder zijn verbazing had ik al 3cm ontsluiting. Tegen de eind middag begonnen de weeën heftiger te worden maar nog telkens zonder regelmaat. Savonds hield ik het niet echt meer en toch maar weer gebeld, moest een douche nemen en afwachten, toen kwam er toch enigszins regelmaat in en rond 02.00u was de vk er en bleek ik al 7cm ontsluiting te hebben. Hup snel naar het ziekenhuis en wat bleek daar zwakte alles af maar de pijn nam toe... Uiteindelijk toch een epidurale gehad en nog wat kunnen rusten. Echter bleef ik steken op 8cm en bleek de kleine ook niet geheel in mijn bekken te liggen. Om 16u op 14dec is besloten toch een keizersnede te doen. Uiteindelijk na ruim 62/63u aan weeën is op 14december dmv een keizersnede geboren onze knappe vent Djaxx om 16.57u💙 De kleine doet het uitstekend en is goed gekeurd door de kinderarts. Mama moet nog wel herstellen van alles en bijkomen van de hele rollercoaster. We verblijven daarom nog even in het ziekenhuis.

één jaar geleden

Op maandag 12-12-2022 is onze lieve Savi Fedde Gert-Jan geboren met 39 weken middels een geplande keizersnede (stuitligging) 💙. Hij woog bij z’n geboorte 3706 gram. Zo onwijs trots op hem hoe hij het doet. Herstel van de keizersnede valt me best zwaar, maar iedere dag gaat weer een beetje beter!

één jaar geleden

Reactie op Melissa Schoenaker

Vanaf de nacht van 12-12 om 02.30u begonnen de weeën. Echter zat er onregel ...
Aan wat leuk zeg.. onze zoon heet Jaxx🥰

één jaar geleden

Mijn lieve zoontje Naoufal is op 13-12-2022 geboren. Met een gewicht van 3285g.Ik had een inleiding gepland staan op aanstaande vrijdag. Hij is met 39+6 gekomen. Ik begon om 06:00 weeen te krijgen, eerst was het goed weg te puffen. Ik heb de weeen app gebruikt en zag dat ze om de 4-5 minuten kwamen. Ik heb toen het ziekenhuis gebeld omdat ik vanwege een groeiachterstand van de baby bij hun medisch ben. Ik kreeg van de verloskamer te horen dat het nog lang gaat duren omdat dit mijn eerste kindje is. Ze gaf als advies dat ik paracetamol moest slikken en proberen te slapen. Niet eens 10 minuten later belde ik op om te zeggen dat ik naar het ziekenhuis wil gaan en het niet meer trek. Nou ik mocht van haar komen, toen de gynaecoloog mijn ontsluiting ging meten stond ik al op 7cm!!! Was toch optijd gegaan naar het ziekenhuis. Tijdens het toucheren was mijn vruchtwater gelijk gebroken, helaas heeft hij in het vruchtwater gepoept. Dat vond hij niet zo fijn. Echter bleef ik haken op 9cm, ik kreeg weenopwekkers die waren zo heftig dat ik ze moeilijk kon wegpuffen. Half uur later had ik persweeen maar ik moest het wegpuffen wat heel moeilijk was want ik had toen 9,5 cm. Toen hebben ze de weenopwekkers opnieuw verhoogd dubbel. De baby vond het niet leuk, bij elke wee daalde zijn hartslag. Ze hebben er nog een gynaecoloog bij geroepen en is mijn kind ook in combinatie met een vacuüm en heftig persen op de wereld gekomen uiteindelijk om 17:14 . Mama heeft een 2e graads ruptuur daar heb ik nog veel last van. Maar alles wordt vergeten als ik mijn kindje in mijn armen heb. Hij heeft nog erg last van zijn hoofd bij het optillen.

één jaar geleden

14-12 zijn wij de trotse mama’s van Kess geworden. Een vlotte bevalling van 7 uur. 52 cm - 3760 gram - 40+5