259 Reacties

één jaar geleden

Op 8 december zijn wij trotse ouders geworden van onze prachtige dochter Maya Eleanor ❤️ Na een zwangerschap van 41+5 is er besloten om de vliezen thuis te breken. Het vruchtwater leek eerst helder, maar tussen de middag was het toch geel en gingen we naar het ziekenhuis om ingeleid te worden, iets waar ik erg tegenop zag. Al snel lag ik aan het infuus met weeënopwekkers en toen ging het heel erg snel. Ik ging van 0 naar 100 en zat binnen een half uur op weeën die elke 2-3 minuten kwamen. Toch wilde de verpleegkundige nog steeds de dosis verhogen. Ik heb aangegeven dit niet te willen en mijn lichaam een kans te willen geven om het over te nemen. Ze was het er niet mee eens, maar ging het vragen aan de verloskundige en die kwam toen even kijken en ging uiteindelijk toch akkoord. M'n lichaam nam het meteen helemaal over en ik kon uiteindelijk gaan bevallen op mn eigen, natuurlijke weeën. Ik ben zo blij dat ik m'n gevoel heb gevolgd en niet over me heen heb laten lopen. Dit gaf mijn zelfvertrouwen een enorme boost en 4 uurtjes later mocht ik al persen en om 21.38 is ons meisje geboren. Bij 8cm ontsluiting heb ik nog wel gevraagd (gesmeekt) om pijnstilling, maar de vk wist dat ik het eigenlijk niet wilde en speelde daar goed op in en heeft mij overtuigd om ook de laatste loodjes door te gaan. Achteraf ben ik hier erg blij mee. We zijn die nacht nog in het ziekenhuis gebleven en konden de volgende ochtend met zn 3tjes naar huis.

één jaar geleden

Gister om 18.32u zijn wij trotse ouders geworden van Judah Yaron. Met een mooi geboortegewicht van 3240gr & 52cm lang. Na een inleiding dinsdag met ballon die onregelmatige rugweeen gaf, is de ballon er gisterochtend uitgevallen & konden mn vliezen gebroken worden bij de doorleiding. Helaas geen weeen, dus na een uur kreeg ik wee-opwekkers, na 2x ophogen zo'n pijn dat ik dacht dood te gaan, bleef ik steken op 4,5cm ontsluiting, ruggenprik gevraagd maar kon helaas 13.15u pas terecht op OK om deze te zetten. Nadat deze gezet was, enorme weeen op mn bekkenbodem, maar ontsluiting bleef op 4,5cm steken. Na 2x ophogen en van zij wisselen zat ik na de laatste ophoging opeens op 9cm & kreeg ik persdrang. Mocht gelukkig voorzichtig toegeven en kon eindelijk om 17.55u actief persen! 37min later lag hij in mn armen.💙 Helaas veel slijmen in de keel, dus kinderarts moest hem uitzuigen.. daarna heel de nacht misselijk geweest en overgeven... lastige start voor dit mannetje .. na een pittige bevalling. Nu gaat t beter, ondanks zn onverzadigbare zuigbehoefte en nabijheid. 🥰 Helemaal verliefd op dit mooie mannetje

één jaar geleden

10-12-2022 zijn wij trotse ouders geworden van onze tweede dochter Amy. Het was een hele snelle en fijne bevalling. 39+5 weken zwanger 50 cm 3100 gram

één jaar geleden

15-12-2022 trotse ouders geworden van onze dochter🥰 heb wel trauma aan overgehouden van de bevalling maar we hebben het gered uiteindelijk🥺! Ingeleid op 38:3 geboorte tijd: 14:27 geboortegewicht: 3606 gram

één jaar geleden

Op 15-12-2022 met 39+6 ingeleid omdat mijn bloedwaarden niet langer ok waren.. 14-12-2022 ballon geplaatst en daarmee zat ik.de volgende dag al op 3cm. Vliezen gebroken, en aan het infuus. Heel snel zat ik op 7 maar de weeën waren echt zeer pittig en met name rug die ik moeilijk kon opvangen. Toen gekozen voor een pompje wat wel de scherpe randjes van de weeën afhaalde. Zat ik uiteindelijk op 8cm maar bleef steken, mij werd toch een ruggenprik aangeraden waar ik vooraf echt doodsbang voor was. Beste beslissing ooit kon weer tot rust komen maar helaas stagneerde de weeën helemaal en ik was helemaal op. Wilde zelf graag een keizersnede en gelukkig was de gyn het met me eens. Baby lag ook niet helemaal lekker in het bekken. Toen ging het snel we mochten meteen door en binnen 10 minuten hadden we ons meisje bij ons. Zo blij! Ze heet Livvy Joy en ik kan maar niet stoppen met kijken naar haar.

één jaar geleden

Woensdagavond werd er een ballon geplaatst om vervolgens donderdag ingeleid te worden. Donderdagochtend viel de ballon eruit, had ik 3 cm ontsluiting en werden mijn vliezen gebroken. Hierna aan de weeënopwekkers gegaan waardoor ik in een weeënstorm terecht kwam. Eenmaal een ruggenprik gehad ging het veel beter alleen de ontsluiting wilde niet verder op gang komen. Toen ik na 21 uur weeën steeds op 8 cm bleef hangen heeft de gynaecoloog om 3 uur vannacht besloten voor een keizersnede te gaan. Op 16 december om 4.11 u is onze mooie dochter Emma geboren! Ze weegt 3060 gram en moet door haar moeilijke start nog even op de kinderafdeling blijven ❤️

één jaar geleden

Reactie op anonieml

Woensdagavond werd er een ballon geplaatst om vervolgens donderdag ingeleid ...
Ahh klinkt heftig, op naar een snel herstel❣️❣️ Gefeliciteerd 🥰 Mag ik vragen waarom je ingeleid werd?

één jaar geleden

15-12-2022 onze lieve dochtertje Umay is geboren 🥰 40+6 weken en 3540 gram 🥰 ze is een sterke meisje, we hebben nog al wat meegemaakt maar we doen het goed gelukkig. Ze had in vruchtwater gepoept plus ik kreeg ineens koorts 39.6 . Dus ze moest zo snel mogelijk er uit anders zouden ze keizersnee doen. We hadden korte tijd maar het is ons gelukt. We zijn nu wel stuk beter😊

één jaar geleden

Op 16 december 2022 om 01:26 uur is onze zoon Miles geboren bij een termijn van 40+6💙 Hij weegt 4060 gram en doet het erg goed 🙏🏽

één jaar geleden

Javi is 14 december om 13.12 geboren met een gewicht van 2820 gram (39 weken).

één jaar geleden

Reactie op 🥰baby

Ahh klinkt heftig, op naar een snel herstel❣️❣️ Gefeliciteerd 🥰 Mag ik vra ...
Het was inderdaad pittig maar we genieten volop van ons kleine meisje. Ik werd ingeleid omdat ik galstenen heb.

één jaar geleden

Afgelopen nacht op 16 december 2022 om 03.29 is onze zoon Bradley geboren met een termijn van 39 weken en 2 dagen. Hij weegt 3542 gram en is 51 cm lang! Lekker thuis aan het genieten nu

één jaar geleden

15-12 is onze tweeling geboren met een termijn van 37 weken en 2 dagen via een geplande keizersnede . Lily 2640 en Ivy 2080. Hoe klein ze zijn ze doen het mega goed . Trotse mama hier . ❤️❤️

één jaar geleden

Op 16-12 om 23.12 uur is onze dochter en zusje Jonna Neeltje met 47 cm en 3550 gram geboren. Vanochtend gestript en had zo de hoop dat het zou werken, zat er mentaal wel doorheen. Weeën begonnen om 15 uur, de bevalling ging supersnel, van 5 cm ontsluiting om 22.15 uur naar volledige ontsluiting om 23 uur.

één jaar geleden

Hallo daar, daar ben ik dan, Lars Meijer geboren op 16-12-2022 om 13.26 en ik weeg 3660 gram, na een heftig en zware inleiding vanaf dinsdagmiddag. Ik en mama maken het goed.

één jaar geleden

Na 41+1 is onze zoon luca op 10-12-2022 geboren. Luca woog 4444 gram.

één jaar geleden

Aurore, 11 december 23u43, ons prachtig meisje dat een kwartier voor uitgerekende datum is geboren. Als chronisch zieke mama is het al zeer pittig geweest sinds zondag, ben totaal uitgeput en moet nog om een extra ijzerinfuus maandag, maar elke keer ik haar zie en vasthoud ben ik weer verliefd 🥰. Al bij al was het een goede, natuurlijke bevalling zonder pijnstilling. Kan het soms nog niet vatten. Inwendig gescheurd en daardoor wat bloed verloren, maar geen knip of ingescheurd perineum. Flauw gevallen bij het eerste toiletbezoek en blijf nu wel wat met post traumatische stress naar het toilet gaan, alhoewel het bloedverlies onder controle is. Deze week is heftig, maar ik heb heel lieve mensen rondom mij en wordt goed geholpen. Kraamtranen en stuwing horen erbij, het weinige slapen zal ook wel eens beteren... momenteel zie ik zelf nog geen vooruitgang maar er zijn wel zeer kleine stapjes vooruit. Baby doet het goed en dat is het belangrijkste 💝 Aan alle chronisch zieke mama's: jullie zijn ongelooflijk ❤️‍🔥

één jaar geleden

Onze zoon Jona Beau is geboren op 02-12-2022 om 01.48. Met een gewicht van 3255 grammen 48 cm. Precies 37 weken. Op woensdag 30 november ingeleid ivm pre eclampsie. Maar doordat ontsluiting niet opgang kwam mijn weeen heftig en kort door mijn ruggenprik heen kwamen en meerdere complicaties tijdens de bevalling is er gekozen voor een spoedkeizersnede. Jona heeft zuurstof toegediend gekregen om even op te starten. Kijk niet graag terug op de bevalling. Maar we hebben al wel twee hele mooie weken met Jona 🥰

één jaar geleden

Op 12-12-2022 is onze tweede met 40+4 thuis geboren om 07:30. Lauren woog 4230 gram en 54 cm. Bevalling duurde 3 uurtjes maar was wel een flinke orkaan aan weeën, maar ik voelde me heel goed en sterk en kon haar zelf aanpakken.

één jaar geleden

Op 17-12 met precies 40 weken is om 22:43 onze zoon Ilay Tekin geboren. Hij woog 3420 gram. 💙