103 Reacties

één jaar geleden

Ik ben met 36 weken begonnen en doe het nu ong 1 keer per dag met de hand. Dan komt er echt al genoeg uit. Een echte kolf raadde mijn vk niet aan. Eerste dag duurde het even voordat er wat kwam, maar nu loopt het er zo in straaltjes uit. Spuit ook flink vaak door de ruimte heen dus gebruik tegenwoordig er ook een handdoek bij 😄

één jaar geleden

Haha goed bezig!! Ze zei bij mij als het alleen druppeltjes zijn is met de hand (massage) kolven makkelijker om de druppeltjes op te vangen met een lepel oid. Maar als het echt in straaltjes komt dan kan het prima met een handkolf. Dan loopt het mooi het flesje in.

één jaar geleden

Reactie op NaNa22

Haha goed bezig!! Ze zei bij mij als het alleen druppeltjes zijn is met de ...
Oja! Nou ik ga er ook geen handkolf voor aanschaffen. Red me zo goed en hou er gewoon een lepel onder.

één jaar geleden

Ik krijg morgen de lactatiekundige thuis. Dit ivm mijn zwangerschapsdiabetes. Soms kunnen kindjes meer voeding nodig hebben dan je productie, dus ik wil dan bij voeden met eigen melk. Ik heb een elektrische dubbele kolf van avent, van mn zoontje nog. Dus die gebruik ik. Ik ben 34+3 morgen

één jaar geleden

Reactie op HdHD

Oja! Nou ik ga er ook geen handkolf voor aanschaffen. Red me zo goed en hou ...
Ik had er eentje gekregen dus had ik weer geluk mee. Heb jij ook spuitjes of hoe vries je het in?

één jaar geleden

Reactie op tessa13696

Ik krijg morgen de lactatiekundige thuis. Dit ivm mijn zwangerschapsdiabete ...
Oh wat interessant. Komt ze advies geven over prenataal kolven? Ben benieuwd! Ik heb ook een elektrische kolf liggen dus als ze dat adviseert hoor ik het graag dan kan ik die evt ook gebruiken. Heb je veel last van de zwangerschapsdiabetes?

één jaar geleden

Goede tip van de handdoek hahhaha. Ik ga het komende zondag met 36+1 proberen! Met de hand en dan moet ik het via een lepeltje in het spuitje zien te krijgen... Daar nog tips voor? En doen jullie het spuitje dan direct in een zakje gewoon in de vriezer? Gelijk na elke keer kolven of verzamelen jullie? Kolven jullie eens per dag?

één jaar geleden

Reactie op 34firstbaby

Goede tip van de handdoek hahhaha. Ik ga het komende zondag met 36+1 prober ...
Ik hou het lepeltje gewoon onder m'n tepel en dan valt het er vanzelf op. Waarschijnlijk zal het toch niet zo hard lopen voor het eerst. Een koffielepeltje is dan al goed. Van het lepeltje doe ik het in het spuitje. Eerste keren een 2 ml spuitje gedaan. Als deze vol is in zipzakje met datum en dan in vriezer.

één jaar geleden

Reactie op NaNa22

Oh wat interessant. Komt ze advies geven over prenataal kolven? Ben benieu ...
Nou ik spuit insuline, en heb steeds meer insuline nodig. Dus ja best wel. Ik baal er ook heel erg van. Ze komt met name advies geven over hoe in het prenataal kolven het beste aan kan pakken met de diabetes. Ik heb namelijk veel vragen over hoe dan bij voeden etc. Ik wil gewoon zoo graag dat de borstvoeding lukt. Bij mijn zoontje is het maar 6 weken gelukt. Dus ik hoop dat het nu langer lukt.

één jaar geleden

Ik ben vandaag begonnen! Er komen al een paar druppels uit. De gynaecoloog adviseerde vanaf 36 weken en je mag niet met een elektrische kolf. Handkolf kan, maar als je maar weinig druppels hebt is dit lastig om op te vangen. Ik kreeg zo’n setje spuitjes en een cupje om het in op te vangen bij de gynaecoloog. Het hangt er wel vanaf per zwangerschap of je het mag doen dus altijd even navragen 😃

één jaar geleden

Ik ga morgen beginnen, ben dan 37 weken. Bij mijn eerste heb ik 2 dagen na elke voeding met een spuitje moeten bijvoeden met KV, helemaal geen ramp, daarna 20 maanden kunnen voeden aan de borst :) Maar als het nu lukt om alvast een paar spuitjes in de vriezer te hebben liggen voor als het nodig is... Tsja waarom niet? Heb spuitjes met dopjes besteld, 10 stuks van 5ml. Ben benieuwd! Ik ga zelf met de hand kolven, die techniek beheers ik nog wel van de vorige keer en heb ook geen handkolf, alleen een elektrische en dat raadde mijn vk af.

één jaar geleden

Lees graag mee, wil ook afgekolfde melk geven en heb geen idee waar te beginnen oid 😅

één jaar geleden

Hier ga ik binnenkort ook mee starten! https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B08PYKX598/ref=ox_sc_act_image_1?smid=A1DBC97EH2O973&psc=1 Zijn deze spuitjes geschikt?

één jaar geleden

Ik haal de spuitjes gewoon bij de apotheek. 10 stuks met dopje voor 40 cent

één jaar geleden

Reactie op HdHD

Ik haal de spuitjes gewoon bij de apotheek. 10 stuks met dopje voor 40 cent ...
Ik heb de apotheek gebeld, maar die gaven aan ze niet te hebben en nooit van colostrum spuiten gehoord te hebben… vreemd toch

één jaar geleden

Reactie op wishes1994

Ik heb de apotheek gebeld, maar die gaven aan ze niet te hebben en nooit va ...
Het zijn ook geen speciale colustrumspuitjes. Normale spuitjes die je kan invriezen hebben ze toch vast wel ergens

één jaar geleden

Reactie op HdHD

Het zijn ook geen speciale colustrumspuitjes. Normale spuitjes die je kan i ...
Ja heb het uitgelegd, spuiten zonder naald met een dopje erop. Heb al 3 apotheken gebeld ze reageerden allemaal heel confused. Alsof ik bij de bakker vraag of ze wordt verkopen

één jaar geleden

Reactie op wishes1994

Ja heb het uitgelegd, spuiten zonder naald met een dopje erop. Heb al 3 apo ...
Worst*

één jaar geleden

Reactie op wishes1994

Worst*
Heeft je verloskundige niet iets misschien?

één jaar geleden

Reactie op sanne1991

Heeft je verloskundige niet iets misschien?
Dat zou ik nog even kunnen proberen, dankjewel!