1000 Reacties
2 jaar geleden
Yeaaah kan niet wachten tot al onze ukkies geboren zijn en we babypraat kunnen houden! 💕
2 jaar geleden
Gezellig! Ik was de laatste weken niet meer zo actief in de kletsgroep 23-31 december, omdat ik 1 december al bevallen ben. Was uitgerekend op 26 december, maar mijn zoontje had een groeiachterstand en moest eerder gehaald worden.
Met 32 weken een groeiecho, daar bleek een groeiachterstand. Daarna regelmatig controles en een hoop spanning over hoe lang hij nog kon blijven zitten.
Met 36 weken (28 november) opgenomen in het ziekenhuis en ingeleid met een ballon, die is er niet zelf uitgevallen maar op 1 december eruit gehaald en ontsluiting gecontroleerd, ik had voldoende ontsluiting om vliezen te breken. Na het breken van de vliezen kreeg ik weeënopwekkers maar ging mijn lichaam zelf ook aan de slag waardoor ik in een weeënstorm terecht kwam. In de loop van de dag een ruggenprik gevraagd en gekregen. Ontsluiting vorderde nauwelijks, terwijl op een gegeven moment bleek dat de kleine het moeilijk had, zijn hartslag daalde flink op elke wee. Daarom is het uiteindelijk een keizersnee geworden.
Lucas is op 1 december om 16:44 geboren.
Randprematuur (36+3) maar vooral dysmatuur (2090 gram), maar hij doet het hartstikke goed en is inmiddels al ruim voorbij z'n geboortegewicht 😁
2 jaar geleden
Nou help ik ben uitgerekend op 18 december. Ik heb 1 x wat voorweeën gehad en die stopte na 3 uur. Nog altijd wandel ik vrolijk rond met 2 cm ontsluiting. Maandag ziekenhuis maar hoop wel dat die kleine spruit ondertussen komt.. Ik ben vandaag 39+5 en mest nog elke dag 8 paardenstallen uit en beweeg zoveel ik kan in de hoop dat hij komt. 😅
2 jaar geleden
Reactie op anouskar
Gezellig! Ik was de laatste weken niet meer zo actief in de kletsgroep 23-3 ...
Wat fijn dat de kleine knul het zo goed doet en alweer voorbij z’n geboortegewicht is! Moet ook spannend geweest zijn allemaal voor je. Jij ook oké? Goed aan het herstellen geweest van je bevalling? Hoor vaak dat het heftig is om tijdens een “natuurlijke” bevalling alsnog een keizersnede te moeten krijgen.
2 jaar geleden
Reactie op jessicaaa20
Wat fijn dat de kleine knul het zo goed doet en alweer voorbij z’n geboorte ...
Ja, inmiddels goed aan het herstellen, kan elke dag weer iets meer 🙂
Het "heftige" kwam achteraf pas denk ik, vooral emotioneel. Op zich kan ik er goed mee omgaan dat het een keizersnee is geworden en hoe de dag van de bevalling gelopen is, ook al is dat anders dan ik oorspronkelijk gehoopt had. Na wekenlang controles e.d. had ik weinig wensen meer qua bevalling, en hoopte ik vooral dat het goed zou gaan met mijn zoontje 😭
Ik had de dagen erna vooral last van alle spanning die ineens los kwam - vanaf de afwijkende groeiecho, extra controles, we werden echt geleefd en lieten het over ons heen komen, achteraf komt dan pas de spanning los.
Extra spanning zat/zit ook in de vraag wat de oorzaak van de groeiachterstand is. Na de geboorte is de kleine meteen gecontroleerd door kinderartsen, alles was goed. Ook de eerste dagen nog wat testen gehad om oorzaken uit te sluiten. Gelukkig zijn bepaalde ernstige oorzaken (die meer langetermijn problemen kunnen veroorzaken) nu uitgesloten en lijkt de kleine tot nu toe helemaal gezond, alleen erg klein. 😊
2 jaar geleden
Wij waren ook 24 uur na de keizersnede weer thuis. Ik vond het thuis zijn heerlijk. Eerste nacht thuis was pittig, gelukkig waren de afgelopen twee nachten echt cadeautjes met best wat slaap.