998 Reacties

2 jaar geleden

Ik voel een soort kloppingen rechts boven in mn buik. Dit kan onmogelijk de baby zijn (18+2), iemand enig idee wat het is. Een ader ofzo? Heb een voorliggende placenta, maar ook die ligt nog niet zo hoog lijkt me...

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Ik voel een soort kloppingen rechts boven in mn buik. Dit kan onmogelijk de ...
Volgens mij wel de baby 🥰

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Ik voel een soort kloppingen rechts boven in mn buik. Dit kan onmogelijk de ...
Ligt er aan hoe hoog het is maar wellicht toch de baby? Sinds ik zwanger ben voel ik ook regelmatig mijn hartslag kloppen in mijn buik, misschien dat dit het ook kan zijn. Als je je zorgen maakt even aan de VK vragen 😊

2 jaar geleden

Ligt er aan hoe hoog het is maar wellicht toch de baby? Sinds ik zwanger be ...
Ik heb de vk gebeld en zij herkende het niet als zwangerschapsgerelateerd. De baby ligt echt nog te laag. Ze dacht zelf aan een beknelde ader of zenuw🤔

2 jaar geleden

Ik vroeg mezelf af waarin je de baby legt in de kinderwagen? Bij babypark vertelden ze om geen voetenzak voor in maxi cosi daarvoor te pakken, maar een wikkeldeken ?

2 jaar geleden

Reactie op PatriciaZM

Ik vroeg mezelf af waarin je de baby legt in de kinderwagen? Bij babypark v ...
In de wagenbak gebruik je de voetenzak van de wagen inderdaad meestal niet (die zijn namelijk vrij stug en groot). Maar een (wikkel)deken of zoiets: https://www.bol.com/nl/nl/p/miniiyou-teddy-babyslaapzak-creme-inbakerdoek-baby-newborn-0-2-mnd/9300000069396783/ Of zo'n zachtere voetenzak die je ook in de maxicosi gebruikt: https://www.bol.com/nl/nl/p/jollein-voetenzak-voor-autostoel-kinderwagen-basic-knit-nougat/9300000043098271/

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

In de wagenbak gebruik je de voetenzak van de wagen inderdaad meestal niet ...
Die onderste heb ik voor de maxi cosi, iets dikkere variant denk ik. Die bovenste is super lief ! 🥰 Thanks voor de tip

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

In de wagenbak gebruik je de voetenzak van de wagen inderdaad meestal niet ...
Misschien een stomme vraag maar is die voetenzak in combinatie met een overall (jas met beentjes) of is dan een dekentje voldoende? Ik verwacht 10 december mijn eerste 🥰

2 jaar geleden

Reactie op nova0912

Misschien een stomme vraag maar is die voetenzak in combinatie met een over ...
Goeie vraag, hangt er natuurlijk vanaf wat voor winter we krijgen en hoe makkelijk je kindje op temperatuur blijft. M'n zoontje is van mei dus die heeft eigenlijk alleen onder een hydrofiele doek gelegen, wat dat betreft moet ik het ook nog ervaren. In principe heeft je kindje 1 laagje meer dan jij zelf, waarbij het wiegdek (dat ding dat je over de bak heen ritst zeg maar) ook als een laag telt. Daarnaast vooral ook regelmatig het nekje voelen.

2 jaar geleden

Reactie op nova0912

Ik heb hem het eerste jaar bij men dochtertje niet gebruikt, zij lag tm april in de bak. Maar afgelopen winter wel heel veel! Had ik niet verwacht hoor, maar het was dus toch geen overbodig iets hihi

2 jaar geleden

Reactie op nova0912

Mijn dochtertje is van september vorig jaar, vrij koud najaar. We hadden de eerste maanden haar in de wagen gewoon in haar kleertjes met daar overheen 1 of 2 dekentjes en als het echt koud was een kruikje, en een mutsje natuurlijk. Toen ze zichzelf eenmaal goed warm kon houden (met een maand of 3-4) hadden we haar vaak in een jas of poncho over haar kleding heen en dan dekentje over haar benen, maar daar zou je ook een voetenzak voor kunnen gebruiken. Wij hadden geen voetenzak maar hebben hem ook totaal niet gemist.

2 jaar geleden

Ik vraag mij af of zo’n dure luier emmer echt noodzakelijk is. Is een afsluitbare afval emmer niet voldoende? 🫣

2 jaar geleden

Reactie op Poogie

Ik vraag mij af of zo’n dure luier emmer echt noodzakelijk is. Is een afslu ...
T is net wat je fijn vindt. Wij hebben nooit zo'n dure luier emmer gehad. Gewoon luierzakjes voor de poepluiers en elke dag ff buiten weggooien. Wellicht dat je het wel wat meer ruikt, maar heb nog nooit gehad dat ik dacht 'goh wat een poepgeur' als ik de kamer binnen kwam ofzo.

2 jaar geleden

Reactie op Poogie

Wij hebben gewoon zo'n metalen pedaalemmer, werkt prima.

2 jaar geleden

Reactie op Poogie

Wij hebben die van korbell, is niet zo heel duur en lijkt op een pedaalemmer maar heeft wel een extra klepje om geurtjes tegen te gaan. Wij gebruiken deze nu bijna 2 jaar en zijn er heel tevreden mee.

2 jaar geleden

Wij hebben die van korbell, is niet zo heel duur en lijkt op een pedaalemme ...
Je moet trouwens wel navullingen kopen. Ik vind die qua prijs reuze meevallen en we gaan er niet heel snel doorheen. Je zou er denk ik ook gewone vuilniszakken in kunnen doen.

2 jaar geleden

Reactie op PatriciaZM

Ik vroeg mezelf af waarin je de baby legt in de kinderwagen? Bij babypark v ...
Warm jasje, of echt skipakje en een dekentje.

2 jaar geleden

Reactie op Poogie

Wij hebben bij oudste een diaper champ gekocht. Nou rook nog net zo veel als in n pedaalemmer. Wij gebruiken zakjes per luier (afbreekbaar en doen ze zsm in de container). In de eerste periode stinken de luiers nog niet zo is mijn ervaring

2 jaar geleden

Reactie op Chris87

Wij hebben bij oudste een diaper champ gekocht. Nou rook nog net zo veel al ...
Hebben diaper champ mooi verkocht want was het echt niet waard om te gebruiken. Dat is btw mooi alternatief. 2e hands kopen

2 jaar geleden

Reactie op Zonneschijn

Wij hebben gewoon zo'n metalen pedaalemmer, werkt prima.
Ruik je dan de luiers heel erg?