66 Reacties
3 jaar geleden
Ik denk het wel maar dat is gewoon puur mijn gevoel, niet specifiek een reden waarom wel of waarom niet eigenlijk
Wil jij het zelf gaan doen?
3 jaar geleden
Ik ga het wel doen. Ik ben 42 en dit is mijn eerste zwangerschap. Het is toch wel belangrijk dit van te voren te weten zodat je weet wat je te wachten staat.
3 jaar geleden
De nipt test gaan wij wel doen, twijfel alleen over de nevenbevindingen, ergens 'bang' dat ze iets bij mij vinden oid
3 jaar geleden
Wij laten hem wel doen. Bij mij standaard met nevenbevindingen ivm medisch/vroege nipt. Vorige zwangerschap niet gedaan en kreeg toen met de 13 weken echo slecht nieuws, kwam toen na onderzoeken het Edwards syndroom uit. Ik wil deze zwangerschap weten of ze iets vinden (hoop van niet natuurlijk) zodat we rustig een keuze kunnen maken en weten waar we aan toe zijn
3 jaar geleden
Reactie op Somewhere_over_the_rainbow🌈
Ik denk het wel maar dat is gewoon puur mijn gevoel, niet specifiek een red ...
Ik ga hem denk ik wel doen en ook met nevenbevindingen. De technologie is er en waarom zou je er dan geen gebruik van maken.. weet je iniedergeval wat je te wachten staat. En stel ze vinden toch wat bij mij gaan we er maar van uit dat dat “optijd” is
3 jaar geleden
Ik ga het wel doen, omdat het voor mij een kleine moeite is dat bloedprikken. De neven heb ik bij de vorige zwangerschap niet gedaan, omdat ik dat toen een beetje te veel vond en ik dan niet zal weten wat ik zal doen nav de uitslag als er iets zeldzaam naar boven komt.
3 jaar geleden
Ik twijfelde, maar denk toch dat ik het ga doen. Vooral ook omdat we het geslacht willen weten, en dat kan op die manier ook. En wij zijn zwanger geworden via IUI, dat hoeft natuurlijk niets ergs of anders te betekenen maar voor m’n eigen geruststelling toch wel de NIPT. Geen nevenbedingen.
3 jaar geleden
Wij doen het zowiezo mocht er iets zijn dan weten we dit op voorhand en kunnen ze na de geboorte direct ingrijpen wij weten het geslacht al dus daarvoor doen we het niet is via icsi bij ons maar gewoon omdat wij weten dat de baby zowiezo vroeger veel vroeger normaal zal komen en willen het alle kansen geven. Gaan het zowiezo houden wat er ook uit komt tenzij het niet levensvatbaar is natuurlijk willen ons kindje niet nodeloos laten lijden en afzien.
3 jaar geleden
Hier geen nipt. Eerste zwangerschap wel gedaan, toen ik er niets naar voren gekomen, toch ging deze zwangerschap mis (stilgeboorte met 18 weken)
Daarna is zonder nipt een gezonde dochter geboren.
Ik vertrouw op de 13 en 20 weken echo. Mocht daar een vermoeden ontstaan, dan is bloedonderzoek altijd nog optie.
3 jaar geleden
Wij gaan het niet doen, ten eerste is elk kindje welkom. Ten tweede bij ons eerste kindje ook niet gedaan, en hij was gezond. Ten derde mijn schoonzus had alle testen etc gedaan kwam niks uit. En die heeft nu een kindje met een syndroom en verstandelijke beperking. Wij zijn gewoon altijd positief gebleven en voor ons was de 20 weken echo "genoeg" als een soort test omdat ze daar ook de belangrijke dingen op kunnen zien. ( weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen) maar bij ons was meer de keuze dat stel er zou wat zijn, wij het niet zouden afbreken. Maar iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt! ❤️
3 jaar geleden
Ik twijfelde, maar denk toch dat ik het ga doen. Vooral ook omdat we het ge ...
Geslacht delen ze toch niet met de NIPT test?
3 jaar geleden
Geslacht delen ze toch niet met de NIPT test?
Bij een vriendin van mij wel, maar zij woont wel in België…