13 Reacties

2 jaar geleden

Opzich raken kinderen nu al in je buik gewend aan die geluiden. En als ze dan geboren zijn kunnen ze er doorheen slapen. Maar het is ook goed mogelijk dat je kindje wel wakker schrikt aangezien het een plotseling hard geluid is. Als jij nu veel bij je papagaai bent denk ik dat de baby er redelijk aan went. Hebben jullie nog meer kamers? Dat de baby overdag in de kamer ernaast zou kunnen slapen bijvoorbeeld? Snap dat je hier wel mee zit! Ik kan me zo even niet bedenken waar je het beste met deze vraag terecht kan... 😬

2 jaar geleden

Papegaai wegdoen geen optie? 🫣😬

2 jaar geleden

Baby's en kinderen wennen snel aan geluiden. Als je baby in je buik zit wennen ze alvast. Wij hebben onze dochter altijd laten slapen in de woonkamer met visite en altijd gewoon de deurbel af laten gaan en wasmachine en droger bewust aangezet als ze ging slapen. Ze is nu 2,5 en slaapt door alles heen. Vuurwerk en nu in grote verbouwing. Ik weet niet of dat ze gewoon een goede slaper is of dat het misschien gewoon geholpen heeft dat ze aan geluiden gewend is, maar ik ga er echt vanuit dat het wel goedkomt met de geluiden als je ze er aan laat wennen.

2 jaar geleden

Baby’s slapen door heel veel heen, mijn hond (duitse herder) blaft keihard naar de deurbel als die afgaat erg vervelend maarja… maar mijn zoontje van nu 1 jaar en 4 maanden is er nog nooit wakker van geworden. Ook niet toen die als newborn in de box lag te slapen.

2 jaar geleden

Daar went ze waarschijnlijk wel aan, al hangt het een beetje van je kindje af natuurlijk. Ik ben gastouder en alle kindjes slapen hier samen op 1 kamertje. Ze liggen in van die stapelbedjes waarvan ik dus de voorkant open moet tillen als ik een kind uit bed haal en dat is best een gerammel en gekraak. En ze worden niet allemaal op hetzelfde moment wakker! De eerste weken dat een kindje komt zijn ze dan direct klaarwakker als ik eena der kindje uit bed kom halen, maar als ze langer komen zijn ze het helemaal gewend. Als ik nu een kind uit bed kom halen slaapt de ene helft gewoon door, de andere helft tilt heel slaperig hun hoofdje even op, draait zich om en slaapt verder.

2 jaar geleden

Papegaai wegdoen geen optie? 🫣😬
Het is geen speelgoed wat je “wegdoet”. Wat een domme opmerking zeg. Hopelijk heb jij geen huisdieren…

2 jaar geleden

Reactie op Bianca013

Het is geen speelgoed wat je “wegdoet”. Wat een domme opmerking zeg. Hopeli ...
😉 nee gelukkig niet, maar ieder z'n interesses!

2 jaar geleden

Reactie op Bianca013

Het is geen speelgoed wat je “wegdoet”. Wat een domme opmerking zeg. Hopeli ...
Jij zegt het, iedereen dacht het.

2 jaar geleden

Reactie op Jetje2213

Jij zegt het, iedereen dacht het.
Er zijn ongeveer net zoveel mensen met (47,7%) als zonder (52,3%) huisdieren hoor. Het feit dat ik geen gevoel heb bij een huisdier betekent niet dat ik een minder mooi mens ben ♥️

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties dames! Het stelt me wel gerust dat de baby geluiden herkent. Alleen maak ik me vooral zorgen als de baby slaapt en de papegaai naast hem zit te schreeuwen. Ik denk dat we het even aan moeten kijken als de baby er dan is, hopelijk wordt de papegaai dan wat rustiger..

2 jaar geleden

Ik heb bij onze kleine vaak de witte ruis aangehad ,denk dat die ook evt zou zorgen voor minder schrik effect omdat er dan al een een continue geluid is

2 jaar geleden

Er zijn ongeveer net zoveel mensen met (47,7%) als zonder (52,3%) huisdiere ...
Dat snap ik maar ik denk dat degene die deze post heeft geschreven wel gevoel heeft voor haar huisdier en daarom een huisdier niet zomaar weg doet. Het is goed dat mensen die niets met een huisdier hebben geen huisdier nemen.. en dat je pas een huisdier wegdoet als je echt niet anders kan maar het is een levend iets en geen object

2 jaar geleden

Reactie op EvaZH

Dat snap ik maar ik denk dat degene die deze post heeft geschreven wel gevo ...
Snap wat je schrijft hoor! Had er ook geen nare bedoelingen mee. Ik vind dieren zelf gewoon best spannend i.c.m. baby's/jonge kinderen, vanwege de onvoorspelbaarheid