61 Reacties

2 jaar geleden

Die van mij die draait ook steeds in de stuit. Begin mij ook meer en meer zorgen te maken. Ik ben nu 27 weken dus hij draait nog maar ik heb het gevoel dat dit een voorkeurs ligging gaat zijn. Ik lees mee

2 jaar geleden

Mijn dochter die vorige jaar mei geboren is lag ook in stuit. Echter had zij der voeten naast der gezichtje🫣. Uiteindelijk niet zelf gedraaid ook niet met hulp. Dus door middel van spoed keizersnede geboren. Gezien ze niet wilde wachten op de geplande keizersnede.🥰

2 jaar geleden

Wat ik op de zwangerschapscursus hoorde is dat er ook ziekenhuizen zijn met een stuitenteam dus dat vaginaal bevallen in het ziekenhuis mogelijk blijft. Verder geen ervaringen maar aangezien ik zwanger ben van een tweeling is de kans groot dat er 1 in stuit blijft en dit hoeft geen probleem te zijn

2 jaar geleden

Bij mij hetzelfde! Voetjes trappelen lekker op m’n blaas en ik kan hem letterlijk over z’n bolletje aaien ter hoogte van m’n ribben 🙃 Bij mij wachten we nog even af en gaan we vanaf 34 weken een plan maken voor een versie

2 jaar geleden

Ze kunnen nog tot week 36/37 draaien! 🙏🏻

2 jaar geleden

Mijn dochtertje lag al een aantal weken in stuit. Sinds echo afgelopen maandag (30 weken) gedraaid. Begreep van mijn verloskundige dat 50% van de kindjes rond de 26 weken nog in stuit ligt. Uiteindelijk blijft maar 3 tot 4% van de kindjes in stuit liggen.

2 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap lag mijn zoon ook in stuit. Ik heb toen bij 36 weken een probleemloze versie gehad. Binnen 1 minuut had de gynaecoloog mijn zoon goed gedraaid. Dus ook als jouw zoontje niet meer vanzelf wil draaien in een versie een optie om te overwegen :)

2 jaar geleden

Ja mijn dochtertje lag vanaf 20 weken in onvolkomen stuit. Nooit gedraaid uit zichzelf en een versie wilde ik niet en was ook niet meer mogelijk.

2 jaar geleden

Als je zoontje na zoveel weken nog steeds in stuit ligt, krijg je sowieso een afspraak bij de gynaecoloog. Daar gaan ze vertellen dat je een versie kan laten doen en wat de voor en na delen van een eventuele keizersnede of stuitbevalling is. Laat je goed informeren. Je kan ook elke avond even “kwispelen”. Dit adviseerde mijn verloskundige maar voor mij heeft het toen niet geholpen.

2 jaar geleden

Tot 36 weken kan het nog draaien, vanaf 36 weken kan je een versie doen.. als je daarvoor zou kiezen. Ik heb dat bij mijn vorige zwangerschap gedaan, goed ademen en ontspannen.. viel mij mee. Daarna bleef ze goed liggen

2 jaar geleden

En laat je niks wijsmaken 🤣 ik heb bij mijn vorige zwangerschap van alles geprobeerd.. tot aan een soort rokende sigaar langs m'n tenen (moxa therapie). Op mijn kop staan, niets hielp.. alleen de versie 😅

2 jaar geleden

Tot 32 weken is de kans groot dat ie nog draait. Daarna neemt de kans af.. Maar ik ken genoeg mensen waarbij het kindje aan 36, 38 weken of zelfs net voor de bevalling zicht nog gedraait heeft. In België proberen ze een versie rond de 38 weken waarbij ze manueel de baby draaien in je buik. Je moet wel voldoen aan enkele voorwaarden: voldoende vruchtwater hebben, kleine tot gemiddelde baby hebben, enzoverder.. De gynaecoloog gaat je laten weten als je in aanmerking komt. Heb gehoord dat e versie 50 procent kans heeft op slagen. Ik kwam helaas niet in aanmerking voor e versie (te weinig vruchtwater), maar uiteindelijk is de bevalling spontaan begonnen s' nachts, hebben ze om 10u dan een geplande keizersnede gedaan en ben ik daar eigenlijk supergoed van herstelt. Zelfde verhaal als hieronder.. Ik heb alles geprobeerd om haar te laten draaien 😋.. Muziek spelen "in de goede richting", mijn poep in de lucht steken en hoofd naar beneden houden, niks hielp. Ze draaien enkel als ze willen draaien 😄

2 jaar geleden

Reactie op Baby1986

En laat je niks wijsmaken 🤣 ik heb bij mijn vorige zwangerschap van alles ...
Maar toch is het het proberen waard, m'n neefje is dmv moxa therapie 2x gedraaid. Het "moest" een tweede keer omdat m'n nichtje van toen 3 op de buik was gevallen en m'n neefje daardoor terug naar stuit draaide. Na de tweede ronde moxa therapie is hij goed blijven liggen en ook zo geboren. Dus ja.... soms werkt het en soms niet zou ik zeggen 😬. (Die van ons ligt nu ook in stuit, ik hoop dat deze nog terug gaat draaien).

2 jaar geleden

Als je meer wilt weten, vraag gerust. Mn eerste zwangerschap (maart 2022 geboren) lag mn zoontje vanaf 28 weken in stuit. Van alles geprobeerd: spinning baby’s, moxa therapie, 2 keer een versie (bij de laatste gedraaid maar toen ze mn buik loslieten, schoot hij weer terug). Uiteindelijk gekozen voor een geplande keizersnede en geen stuitbevalling. Deze baby draait nog alle kanten op dus ben benieuwd hoe de eindigt…

2 jaar geleden

Reactie op onsbeertje

Als je meer wilt weten, vraag gerust. Mn eerste zwangerschap (maart 2022 ge ...
Hoe voelt zo’n versie als ik vragen mag?🙈 ik hoor overal dat dit eigenlijk echt “pijn” doet dus ik weet niet goed of ik het zou proberen. 30+2 vandaag en ook een meneertje dat op zijn gemakje in stuit ligt 😏

2 jaar geleden

Vorig jaar is mijn zoon geboren, die lag ook hele zwangerschap stuit. Hij is geboren middels keizersnede. Wellicht is dat niet wat je voor ogen had, maar ik heb een hele fijne ervaring met keizersnede. Twee versies gehad, maar onze jongen was al ingedaald met zn billen! Succes, en laat je niet te gek maken op het internet.

2 jaar geleden

Maar toch is het het proberen waard, m'n neefje is dmv moxa therapie 2x ged ...
Ja dat zou kunnen.. Of de kleine had sowieso gaan draaien ongeacht moxa of niet.. maar omdat moxa is gedaan wordt het daar aan gelinkt. Je weet het niet🤣 Maar ik ken het, je wordt zo wanhopig dat je alles probeert dus heel logisch hoor

2 jaar geleden

Reactie op jolienl25

Hoe voelt zo’n versie als ik vragen mag?🙈 ik hoor overal dat dit eigenlijk ...
Bij mij deed het absoluut geen pijn, eerder heel ongemakkelijk en een raar idee. Goed ademen, ontspannen en het schijnt ook wel uit te maken hoeveel vruchtwater je nog hebt. Ik had nog erg veel, misschien bij minder vruchtwater wel pijnlijker?

2 jaar geleden

Reactie op Baby1986

Ja dat zou kunnen.. Of de kleine had sowieso gaan draaien ongeacht moxa of ...
Hij was (en is 😜) vrij dwars. Heeft zo ongeveer de hele zwangerschap in stuit gelegen.

2 jaar geleden

Hij was (en is 😜) vrij dwars. Heeft zo ongeveer de hele zwangerschap in st ...
Ja bij mij ook hoor, vanaf heel vroeg al en nooit zelf gedraaid. Ow wat een pijn deed dat hoofdje bij mijn nieren, kreeg er nierstuwing van 🫨 Maar omdat een versie best een ding is, gaat iedereen toch alle andere dingen eerst proberen. Mijn verloskundige gaf aan dat ze echt zelf nog opeens spontaan kunnen draaien tot 36 weken en dat het met alle alternatieve manieren gewoon niet met zekerheid is te zeggen of het kindje daardoor is gedraaid of toch uit zichzelf. Maar baat het niet dan schaadt het niet is het idee, dus alles aanpakken wat je wil. Maar ik was op een gegeven moment wel klaar met die hete sigaar naast mijn teen 🤣