13 Reacties
MOD
2 jaar geleden
Ik zet 'm met 35 weken klaar. En op het laatste moment zullen er nog wat dingen in gaan (tip: maak een lijstje en plak die op je koffer/tas zodat je partner het ook weet).
- Een lang oplaadsnoer voor je telefoon
- Een standaard voor mn telefoon aangezien m'n man niet wil filmen en ik de bevalling wel vastgelegd wil hebben
- Snacks
- 3 setjes maat 50 + mutsje
- Wat verzorgingsproducten voor mezelf. Wat ik dagelijks standaard gebruik als ik me ga douchen/klaarmaken eigenlijk.
- 2 setjes kleren voor mezelf
- 1 voedingsbh
- 2 hydrofiele doeken
- 1 warme deken/wikkeldoek
- Een fijne/grote drinkfles/bidon
- E-reader (vorige bevalling duurde 58 uur😅)
- Koptelefoon
- Bikini voor in bad?
- Dunne badjas
En m'n man mag zelf zn spullen pakken. Setje kleren en wat verzorgingsproducten enzo.
2 jaar geleden
Ik zou paar lijstjes doorlezen die online staan, op youtube staan er veel videos van vrouwen die vertellen wat zij hebben meegenomen en ook gebruikt hebben, verlosmoeder op youtube heeft inderdaad goede tips.
Vorige bevalling had ik mijn tas heel fijn ingepakt, dus paar tips van wat ik me kan herinneren:
- kleding setjes van baby in boterhamzakken. Winter baby dus lange mouwen romper, muts, broek en truitje, en sokken. Ze de outfit maat op het zakje zo kan je partner of de verloskundige snel juiste outfit vinden. Ik had 1 maat 50 outfit, 1 maar 54 outfit en 1 maat 56 (had diabetes dus baby maat kon alle kanten op). Daarnaast had ik een ‘naar huis’ outfit in maat 54. (Achteraf had ik veel meer nodig want ze bleven bijna week in ziekenhuis en was alles boven maat 50 echt veeel te groot voor mijn dochter. Dus mijn familie had kleding langs gebracht.
- 1 hydrofiel dekentje en 1 sierdeken voor fotos.
- 1 slabber voor kwijl en spuug
- 1 slaap pakje voor baby voor geval je moet overnachten in ziekenhuis.
- 1 speentje als je dat wilt aanbieden (wij hadden 2 bij ons en achteraf blij om want de kleine moest naar de nicu dus had veel troost nodig)
- ik was heel blij mijn voedingskussen mee te hebben (die hadden we in auto gelaten tot ik hem nodig had)
- had mijn eigen beval jurk mee
- 1 pyjama jurkje voor mezelf en 1 setje losse kleding
- sokken
- kamerslippers + badslippers
- toiletspullen (als je wilt make up)
- voedingsbh en voedingshemd
- oortjes/oplader voor je telefoon
- ondergoed dat comfortabel zit
- druivensuiker voor tijdens bevalling
- lipbalsem
- waterfles met rietje/tuit
- ik had mijn eigen natte doekjes omdat ik liefst wetwipes wilde gebruiken maar dit soort dingen heeft ziekenhuis voor je.
- plastic zak voor vieze kleding
- zoogcompressen voor als je melk gaat lekken (ik had veel melk en als het lekte was het zo koud, dus die was echt een must)
- snacks
Ziekenhuis heeft bijna alles andere voor je.
MOD
2 jaar geleden
Reactie op Luluna
Ik zou paar lijstjes doorlezen die online staan, op youtube staan er veel v ...
Handig om de setjes in zakjes te doen inderdaad. Ik had er ook nog op gezet welk setje voorkeur 1/ voorkeur 2 was na de geboorte.
En het is handig om ruimte in je tas/koffer te houden voor alles wat je in kunt slaan vanuit het ziekenhuis 😜 (luiers, doekjes, kraamverband, zoogcompressen etc)
2 jaar geleden
Absolute must voor mij zijn, gebaseerd op de vorige keer:
- schone kleding voor mezelf (met strakke bhs tegen de stuwing)
- kleding voor de baby (wij hadden 2x romper+pakje maat 50 en 1x maat 56 dat was net genoeg voor 48 uur blijven)
- grote waterfles met rietje
- handventilator (nog steeds mijn favoriete item tijdens mijn vorige bevalling)
- lippenbalsem
- telefoon, oortjes en oplader
- instax camera voor foto's tijdens her gouden uur
Ik lag voor de bevalling al in het ziekenhuis, toen was ik heel blij dat ik ook mijn eigen yogabal mee had, maar die heb ik tijdens de bevalling zelf eigenlijk niet gebruikt.
Al het andere vond ik luxe of compleet overbodig. Tijdens de bevalling was ik alleen maar bezig met mezelf en het bevallen om ergens anders mee bezig te zijn, en als je na afloop langer moet blijven en toch extra dingen nodig hebt is, is dat vaak zo geregeld of opgehaald.
2 jaar geleden
Arnica druppels! Is homeopatische pijnstilling. Scheelde erg met de pijn met plassen. Kreeg het pas na drie dagen ziekenhuis bij thuiskomst van de kraamverzorgster. Ik wilde dat ik die eerder had gekregen 🥴
En iets te eten wat ik nu niet mag. Brownies ofzo ( zwangerschapsdiabetis)
De rest is volgens mij wel aardig opgenoemd ☺️
2 jaar geleden
Reactie op 2021Baby1
Handig om de setjes in zakjes te doen inderdaad. Ik had er ook nog op gezet ...
Inslaan vanuit het ziekenhuis?! Wij hadden niks mee vanuit het ziekenhuis, hoor.
Ook slaappakje wil ik even noemen, want wij zijn pas vanaf maat 62 of 68 pyamas gaan gebruiken. Daarvoor sliep ze gewoon in haar kleertjes.
Wij hadden 2 setjes maar 50, 2 maat 56 en 1 die voor allebei kon mee. 3 setjes in de juiste maat is wel fijn als je er 2-3 dagen zou zijn. Ik had het ook in hersluitbare zakjes, met erop geschreven welke maat het was een 1e of 2e voorkeur.
Hydrofielen, luiers, doekjes etc hoef je niet mee te nemen. Dat hebben ze daar.
Ik vond na de keizersnede de hoge zwangerschapsslips die ik had het fijnste, dus niet van die netbroekjes oid wat je veel ziet.
2 jaar geleden
Reactie op Jurst
Inslaan vanuit het ziekenhuis?! Wij hadden niks mee vanuit het ziekenhuis, ...
Wij mochten ook het opengemaakte pak luiers meenemen net als het kraamverband. Ook de Zwitsal producten die ze gebruikte voor onze dochter mochten we meenemen. Dat was wel echt chill.