72 Reacties

4 jaar geleden

Ons schema is als volgd: 6.00 wakker en fles 200cc 10.00 fruit 13.00 fles 200cc 17.00 groenten 18.00 fles 200cc en naar bed +/- 22.00 laatste fles 200cc Ze drinkt de flessen niet altijd leeg en soms komt ze snachts ook nog om te drinken. Dan krijgt ze 60cc. Ik ben ook aan het bedenken of ik eventueel de groenten iets eerder kan geven omdat ze om 18.00 al naar bed gaat met een fles. Minder van de fles geven of meer groenten werkt niet. Later naar bed gaan werkt helaas ook niet aangezien ze het echt nodig heeft om om 18.00 naar bed te gaan. Iemand tips om de groenten iets later te geven?

4 jaar geleden

Reactie op KJH

Ons schema is als volgd: 6.00 wakker en fles 200cc 10.00 fruit 13.00 fles 2 ...
Wil je de groente eerder of later geven? Het staat er allebei. :) als je het eerder wilt doen zou je het eventueel om 16:00 uur kunnen doen? En tot hoelaat slaapt je dochter als ze om 18:00 naar bed gaat? Als ze daar tussenin nog wakker wordt zou je dan eventueel de groenten kunnen geven :)

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Wil je de groente eerder of later geven? Het staat er allebei. :) als je he ...
Ow oeps! Haha.. ik bedoelde eerder. Mijn dochter slaapt tot 15.00/16.00. Dus ik zou eventueel dan de groenten kunnen geven. Maar is dat niet te vroeg? En krijgt ze dan niet te kort op elkaar de flessen en hapjes? Vind het zo lastig soms🙈

4 jaar geleden

Reactie op KJH

Ow oeps! Haha.. ik bedoelde eerder. Mijn dochter slaapt tot 15.00/16.00. Du ...
Als je de groente om 16:00 uur geeft zou het naar mijn mening een prima schema zijn hoor! Het is ook heel lastig, ik heb vandaag het schema deels omgegooid en dat maakt me ook wel iets onzeker. Maar als je het niet probeert weet je nooit of het goed gaat :) en als je het niks vind kan je altijd weer terug naar het oude schema

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Als je de groente om 16:00 uur geeft zou het naar mijn mening een prima sch ...
Dat is zeker waar! Laten we duimen dat onze kleine guppies het ook eens zijn met ons schema🤭

4 jaar geleden

Reactie op KJH

Dat is zeker waar! Laten we duimen dat onze kleine guppies het ook eens zij ...
Haha inderdaad!😊

4 jaar geleden

Onze zoon wilde zijn laatste fles van 18.30/19.00 niet meer drinken. Dus in overleg met CB laten we de fles van 15.00 uur achterwege, en geven we daar iets anders voor (water + klein tussendoortje).

4 jaar geleden

Hier onlangs ook afgebouwd omdat hij nooit alles dronk en soms zelfs een volledige fles liet staan (die van 10u). We zijn nu overgegaan naar 3 flessen van 210 ml in plaats van 4 flessen van 180 ml en geven het fruit en de groenten in maaltijdportie en hij eet ervan wat hij eet. Ons schema momenteel : - 7u : fles 210 ml - 10u : fruit - 13u : fles 210 ml - 17u : groenten - 19u : fles 210 ml We voeden na ieder slaapje momenteel en passen het schema lichtjes aan wanneer nodig om te voorkomen dat er te weinig tijd is tussen twee voedingen aangezien hij soms maar 20-30 minuten slaapt. Zodra hij brood mag eten zullen we dit voor zijn groot middagdutje (1u30 tot 2u) geven, tussen 13u en 17u, of omwisselen met zijn groentjes en het brood s avonds.

4 jaar geleden

Wij hebben geen schema.. onze kleine man geeft zelf aan hoelaat ie iets wil.. begin meestal wel 's ochtends met fruit of een cracker.. maar de tijd waarop hij dat krijgt verschilt nogal.. compleet afhankelijk van hoelaat hij wakker wordt.

4 jaar geleden

Nou ik zit dus met precies hetzelfde! Hier 4 flessen van 180, fruit hapje, vaste voeding, 1 boterham tussendoor. Ik ben de hele dag door bezig met hem eten geven. Niet erg, maar hij spuugt best weer veel en heb het gevoel dat hij continu afgetopt zit. Zou ook eigenlijk de fles van 12 en 16 willen combineren om half 2 ofzo. En dan gewoon lekker s avonds zn vaste voedsel wat uitbreiden ofzo... Maar cb zegt dat dat nog niet hoeft. 🙄 Word je dan zelf al weer onzeker van. Ik volg even de reacties hier en denk dat ik het dan toch gewoon ga doen.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Nou ik zit dus met precies hetzelfde! Hier 4 flessen van 180, fruit hapje, ...
Hetzelfde! Voelt soms alsof je je kind volpropt of zo...

4 jaar geleden

Hier s morgens fles Om 10 uur fruit of brood en fles Om 13.00 uur pap Om 4 uur/ half 5 warme hap met fruit toetje 😄 En om half/ kwart voor 8 zijn laatste fles en dan naar bed.

VRIEND

4 jaar geleden

Onze dochter begint met pap om 8 uur. Dan een fruit hapje om 10. Een fles om 12 en een fles om 15. Dan om 17 groente en om 19 uur nog een keer fles. We eten zelf meestal rond half zeven en zij zit dan in haar kinderstoel erbij. We geven haar dan een cracker. En de 12 uur fles vervangen we soms gedeeltelijk door een boterhammetje.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Nou ik zit dus met precies hetzelfde! Hier 4 flessen van 180, fruit hapje, ...
Hier ook! Weer spugen en voor mijn gevoel geven we haar nu teveel eten... al probeerden we minder fles, dat vond ze ook niet zon succes 😬

4 jaar geleden

Reactie op Mel88

Hier ook! Weer spugen en voor mijn gevoel geven we haar nu teveel eten... a ...
Als ze veel bewegen na voeding geven ze ook terug.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Nou ik zit dus met precies hetzelfde! Hier 4 flessen van 180, fruit hapje, ...
Ik had ook echt het idee dat ik mijn dochtertje vol aan het proppen was, nu is mijn schema zo sinds een week 07:30 papfles 09:30 fruit zoveel ze wilt met slokjes water & slapen 12:30/13:00 boterhammetje met slokjes water 13:30/14:00 fles 180+6 en slapen 16:30/17:00 groente zoveel ze wilt met slokjes water 19:00 uur flesje en naar bed Ik ben inderdaad ook rond half 2/2 uur de fles gaan geven zodat het mooi tussen de eerste en laatste fles zit. Gaat heel goed zo! :)

4 jaar geleden

Bij mij adviseerde het CB om de komende tijd toe te werken naar een schaaltje volle yoghurt om 15.00 ipv een fles. Je zou het eens kunnen proberen!

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Ik had ook echt het idee dat ik mijn dochtertje vol aan het proppen was, nu ...
Hoi Evelien. Ik wil vanaf volgende week ook dit schema proberen voor mijn zoontje dus bedankt! Hij krijgt nu 4 x 180 cc maar bijna alle flessen gaan niet leeg. Hij houdt wel van eten dus zijn fruit en groentehapje gaan goed. Hij eet hiervan bijna altijd 150 gram (zou zelfs meer op kunnen denk ik) Ik geef hem nu in de middag een granenpapje met de lepel (dit vindt hij niet zo lekker). Ik heb hem af en toe hele kleine stukjes brood met pindakaas gegeven maar ik vind het eng dat ie hierin kan verslikken. Hoe geef jij een boterhammetje?

4 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

Hoi Evelien. Ik wil vanaf volgende week ook dit schema proberen voor mijn z ...
Ik vond een boterhammetje geven ook heel spannend!! In het begin stopte ik kleine stukjes in haar wang dan leerde ze kauwen, nu geef ik kleine stukjes met boter of pompoen/mango spread (speciaal voor babytjes) met een vorkje en ze smult er echt van! En wat ik merk is wanneer ik het eventjes laat staan dat het nog makkelijker gaat dan wordt het wat zachter. Dus dan smeer ik de boterham een kwartiertje voor ze gaat eten of ik ga haar verschonen en dan geef ik het :) Natuurlijk verslikt ze der eigen wel eens, vooral in het begin. Maar als ze dan hoesten mag je pas reageren als ze rood aanlopen en er echt niet uitkomen heb ik geleerd. Als ze hoesten lossen ze het vaak zelf op, als je dit stopt door te reageren dan lost het niet zelf op. :) Succes!!

4 jaar geleden

Wat gaan jullie kindjes vroeg slapen 😱 Wij geven 7u30 borstvoeding (dutje 9u-10u) 11u groentepapje (dutje 12u-15u) 15u fruitpapje 18u borstvoeding (dutje 19u-20u30) 21u30 borstvoeding