72 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Wat gaan jullie kindjes vroeg slapen 😱 Wij geven 7u30 borstvoeding (dutje ...
Jaa heeft ze ook echt nodig, ze slaapt 9 vd 10 keer het klokje rond. Als ik haar later naar bed breng dan wordt het sochtends ook te laat eer ze wakker wordt :)

4 jaar geleden

Als ze niet genoeg van het papje eet krijgt ze nog wat bv, maar in principe zit ze op 3 flesjes en 2 maaltijden. Kan je tussenin niet wat langer tijd nemen voor je gaat voeden. Wij hebben er steeds minimaal 3u tussen zitten...

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Jaa heeft ze ook echt nodig, ze slaapt 9 vd 10 keer het klokje rond. Als ik ...
Deed onze meid dat maar eens.. Ik zou wel eens mee willen gaan slapen en dan de klok rond... Wat is het soms vermoeiend 😳

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Ik had ook echt het idee dat ik mijn dochtertje vol aan het proppen was, nu ...
Zou je ook een fles eraf halen als hij wel alles schoon leeg eet/drinkt en moppert als het op is? Ik heb echt een onverzadigbare baby. 🤨 Dat is altijd al zo geweest...

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Zou je ook een fles eraf halen als hij wel alles schoon leeg eet/drinkt en ...
Ik las hier onder de tip dat ze ipv een fles dan wat volle yoghurt geven! Op een gegeven moment moeten er toch flesjes af.. je zou dat eens kunnen proberen om te kijken hoe dat gaat? :)

4 jaar geleden

Ons schema is momenteel zo: Tussen 06.30/07.30 fles 180+6 09.30 fruithap 10.30 fles 150+5 11.30/12.00 stukjes brood 12.30 slapen 14.30 fles 150+5 16.30/17.00 groentehap 18.30 fles 210+7 De fles van half 11 drinkt ze alleen 9 van de 10 x nooit op.. laat rustig 90 staan🤔 gister geprobeerd om hem weg te laten maar dan schreeuwt ze half 12 moord en brand van de honger.. haha Iemand tips om dit op te lossen? Ze drinkt trouwens op het moment uberhaupt heel slecht.. nog meer mensen met dit probleem?

4 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Wat gaan jullie kindjes vroeg slapen 😱 Wij geven 7u30 borstvoeding (dutje ...
In principe ies het dutje van 19 u ook de tijd dat mijn kindje naar bed gaat, met 1 verschil.... Hij slaapt door tot de volgende ochtend. Maak jij jouw kindje oom 21.30 u wakker voor de laatste voeding? Misschien anders en x laten doorslapen. Of rond 19 u meer laten drinken?

4 jaar geleden

Reactie op Reneevb

Bij mij adviseerde het CB om de komende tijd toe te werken naar een schaalt ...
Wat voor yoghurt mogen ze nu?

4 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Deed onze meid dat maar eens.. Ik zou wel eens mee willen gaan slapen en da ...
Oh ja het is heel vermoeiend soms! Misschien zou je eens kunnen proberen wat Roxy zegt :) zo is het bij ons gegaan namelijk! Wij moesten haar voor de fles van 22:00 uur echt uit haar diepe slaap halen, toen hebben wij haar gewoon een keertje laten liggen en dat ging goed

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Ons schema is momenteel zo: Tussen 06.30/07.30 fles 180+6 09.30 fruithap 1 ...
Je zou het fruithapje van 09:30 misschien wat later kunnen geven? :) Babytje van een bekende dronk ook een tijdje slecht, dit is vanzelf weer beter gegaan.. succes!

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Ik vond een boterhammetje geven ook heel spannend!! In het begin stopte ik ...
Hmm misschien moet ik dan gewoon blijven proberen. Hij vindt het namelijk wel lekker, maar moet nog wennen aan het kauwen en ik aan het af en toe hoesten inderdaad. Bedankt voor je reactie :)

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

In principe ies het dutje van 19 u ook de tijd dat mijn kindje naar bed gaa ...
Ze slaapt in de avond van 19u tot 20u30 en dan wordt ze meestal wel wakker... Ze huilt niet, maar ze gaat tegen haar uiltje haar dag vertellen 😂 Ze eet vaak haar voorlaatste voeding maar 100 - 120 (we bieden 220 aan, ik kolf dat op voorhand af, vandaar dat we de hoeveelheden weten 😉) . Haar laatste voeding drinkt ze wel altijd goed, 200 - 220.Ik vind het eng om het laatste flesje te laten wegvallen. Heeft ze dan niet te weinig, haalt ze dat in de ochtend in...?

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Oh ja het is heel vermoeiend soms! Misschien zou je eens kunnen proberen wa ...
Ik weet niet of ik het aandurf 😔

4 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Ik weet niet of ik het aandurf 😔
Wat kan er mis gaan? Stel je probeert het een week. En ze word s nachts wakker voor de fles, dan weet je dat ze het toch echt nog nodig heeft. En stel ze slaapt door, en blijft vrolijke baby, dan is het ook goed toch? ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

Hmm misschien moet ik dan gewoon blijven proberen. Hij vindt het namelijk w ...
Blijven proberen inderdaad. Ik stopte er het liefste gelijk mee en deed het echt met lood in mijn schoenen. Maar na een tijdje gaat het nu juist goed en vind ik het zelf ook minder spannend :) Succes!!

4 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Ze slaapt in de avond van 19u tot 20u30 en dan wordt ze meestal wel wakker. ...
En als je haar voorlaatste voeding een uurtje opschuift en dan de laatste weglaat? Misschien drinkt ze dan wel haar voeding op en slaapt ze lekker door :) en precies wat alleenmaarliefde zegt daar ben ik het wel mee eens. Maaar! Je moet doen waar jij je goed bij voelt!! Jij kent je kindje het beste, maar als je het niet probeert weet je het niet hoe het zal gaan :) Ik vond het in het begin ook heel spannend hoor vooral de eerste keer, het is eventjes wennen en uitproberen :)

4 jaar geleden

James kwam ineens niet meer voor z'n fles van 11 uur dus daar heb ik mooi gebruik van gemaakt. Z'n schema is nu 07.00 bordje pap met 180 cc flesvoeding Tussen 9 en 10 (ligt aan z'n slaapje) 150 gram fruit 12.30 1 boterham zonder korst met pindakaas, of fruitspread. 90 cc rooibos thee. 14.30 fles 210 cc 17.30 150 gram groenten 19.00 fles 240 cc

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

James kwam ineens niet meer voor z'n fles van 11 uur dus daar heb ik mooi g ...
Is dat speciale thee voor een babytje of gewone? :)

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Wat kan er mis gaan? Stel je probeert het een week. En ze word s nachts wak ...
Mijn schrik is vooral... twee dagen na de geboorte was ze meer dan 10% van haar lichaamsgewicht verloren, en steeds als we op consultatie gaan zit ze op de ondergrens... maar ze volgt wel haar curve...Ik vind het oprecht eng. Ik wil dat ze voldoende groeit... Ik denk dat ik het echt niet aandurf 😔 Misschien ben ik te bezorgd 🙊 maar ze is zo afhankelijk 😔 Haar flesje van 18u vraagt ze wel steeds.... soms zelfs al iets eerder, dus die fles wat later aanbieden is lastig denk ik... Met dat ik dit typ denk ik 'gewoon een keertje doen als ze niet voor 18u haar voeding vraagt'.

4 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Mijn schrik is vooral... twee dagen na de geboorte was ze meer dan 10% van ...
Maar je gaf eerder al aan dat je op 3 voedingen zit? Kun je dan niet naar een ander schema?