33 Reacties

5 jaar geleden

Ervaring mee, en nee, heeft niks geholpen 😅 na de bevalling gedronken ook en heb wel t idee dat t toen hielp om de baarmoeder beter weer in zn normale vorm te krijgen.

5 jaar geleden

Na dag gedoe rondom borstvoedingsthee heb ik hier allemaal geen vertrouwen meer in.

5 jaar geleden

Lijkt me gewoon weer eentje in hetzelfde rijtje als ‘dadels eten, ananas, spicy food, seks hebben’, je kunt het altijd proberen, baat het niet dan schaadt het niet, maar reken er niet teveel op 😇

5 jaar geleden

Ik heb even gelezen over de frambozenblad thee maar ik zag staan bij waarschuwingen niet te drinken tijdens zwangerschap

5 jaar geleden

Mischien is dit wat duidelijk

5 jaar geleden

Reactie op csari

Mischien is dit wat duidelijk
ohh, even goed lezen inderdaad! want ik lees alleen maar positieve verhalen erover.

5 jaar geleden

Reactie op Esrraax

ohh, even goed lezen inderdaad! want ik lees alleen maar positieve verhalen ...
Ik zou vooral even goed kijken wat voor bronnen je gebruikt 😅

5 jaar geleden

Wow. Deze biologische thee tegen maagzuur die speciaal voor ‘Earth Mama’s’ zou moeten zijn heeft 5 ingrediënten waarvan eentje rode frambozenblad thee is en eentje zoethout thee (marshmallow root) 😬😩 Beide hartstikke afgeraden tijdens zwangerschap, red raspberry leaf wordt aangeraden te nemen vanaf 37/38 weken om je bevalling in te leiden 😅😬 Hoe kan zoiets op de markt zijn voor zwangere vrouwen 😱 het doosje zegt wel dat je je dokter moet raadplegen, maar toch... Heel goed opletten dus!

5 jaar geleden

Wow. Deze biologische thee tegen maagzuur die speciaal voor ‘Earth Mama’s’ ...
Nou nou, je kan ook overdrijven... Zoethoutthee wordt niet afgeraden hoor. Je moet er alleen een beetje mee oppassen als je hoge bloeddruk hebt. Ik heb een hele lage bloeddruk en drink elke avond een kop zoethoutthee.

5 jaar geleden

Ik heb al wel vrouwenmantel thee in huis voor na de zwangerschap. Helpt om de baarmoeder weer in originele staat te krijgen en te laten zakken. Na de 2 vorige bevallingen gebruikt op aanwijzing van de kraamhulp. Voor die paar euro gebruikt onder het mom baad het niet, schaad het niet.

5 jaar geleden

Is het zoiets als vrouwenmantelthee? Dat heb ik al in huis voor na de bevalling.

5 jaar geleden

Is het zoiets als vrouwenmantelthee? Dat heb ik al in huis voor na de bevalling.

5 jaar geleden

Reactie op Ilsee8

Ervaring mee, en nee, heeft niks geholpen 😅 na de bevalling gedronken ook ...
Zelfde werking dan vrouwenmantelthee dan. Hier gebruikt na vorige 2 bevallingen op aanraden kraamhulp.

5 jaar geleden

Reactie op Sherlock

Nou nou, je kan ook overdrijven... Zoethoutthee wordt niet afgeraden hoor. ...
Tsja, de meningen verschillen over wat ‘overdrijven’ is wat betreft voedingsvoorschriften tijdens de zwangerschap 🤷‍♀️ Dat zie ik ook bij de topics over de broodjes tonijn, 0,5% alcohol en carpaccio. Als het afgeraden wordt en gewaarschuwd wordt om je dokter te raadplegen voor gebruik tijdens de zwangerschap vind ik het heel apart dat twee van die 5 ingrediënten in zo’n ‘zwangerschapsthee’ zitten en sla ik liever over deze 9 maanden 😅

5 jaar geleden

vriendinnen van mij hebben franbozenbladthee gedronken tegen t einde van de zwangerschap en daarna en het mij ook aangeraden te gaan doen. Verloskundigen hier in Duitsland raden het ook aan. Ik heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden in de winkel. Vandaag maar even bij de apotheek kijken. Ik ga het dus wel proberen. En ik vind ook sommige regeltjes een beetje te extreem. Je mag bijvoorbeeld rustig 3 kopjes koffie of thee per dag drinken (staat zo in de zwangerhap) en volgens mijn Gynaecologe treedt gevaar pas op vanaf 6 caffeinehoudende drankjes. Maargoed, dat heeft met frambozenblad weer niks te maken😜.

5 jaar geleden

Reactie op Josie88

vriendinnen van mij hebben franbozenbladthee gedronken tegen t einde van de ...
oepsie, correctie: zwangerhap zegt max 1 kopje koffie 🙈

5 jaar geleden

Ik ben woonachtig in oostenrijk en Hier word het elke zwangere vanaf de 36e week door de VK aangeraden. Het zit ook vaak in een combi thee met vrouwenmantel en brandnetel. Het zal je baarmoeder op der geboorte voorbereiding. Kans op pijnbestrijding verminderen en de tijd van de bevalling verkorten. Ik heb het dus natuurlijk in huis gehaald. De appotheek heeft me nog een gebruiksaanwijzing meegegeven. Belangerijk is 10 min laten trekken en max 1 kopje per dag. Vanaf week 38 mag je zo veel drinken als je wilt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Liefs xxx

5 jaar geleden

Tsja, de meningen verschillen over wat ‘overdrijven’ is wat betreft voeding ...
Ja maar zoethoutthee wordt domweg niet afgeraden (als dat wel zo is ben ik erg benieuwd waar je dat dan gelezen hebt), maar er wordt aangeraden er voorzichtig mee om te gaan in het geval van hoge bloeddruk, maar dat geldt ook als je niet zwanger bent. In het geval van lage bloeddruk (waar ik en nog heel wat zwangeren met mij) last van hebben kan het juist helpen om de bloeddruk niet te laag te laten zijn, want flauwvallen kan natuurlijk ook weer gevaarlijk zijn. Ik denk dat je, door zomaar te roepen dat iets wordt afgeraden, jonge moeders onnodig bang maakt.

5 jaar geleden

Reactie op Sherlock

Ja maar zoethoutthee wordt domweg niet afgeraden (als dat wel zo is ben ik ...
Omg 🙈 een lage bloeddruk is meer uitzondering dan regel. Het risico op bijv zwangerschapsvergiftiging/hoge bloeddruk en alle gevolgen van dien weegt daar niet tegenop zou ik zeggen voor zwangere vrouwen om met regelmaat zoethoutthee te gaan drinken 😬 Je kunt beter wat voorzichtiger zijn (niet bang, gewoon oplettend) tijdens je zwangerschap dan nonchalant. Maar we kunnen daarover van mening verschillen, dat is prima. Er wordt voor zoethoutthee gewaarschuwd op de meeste websites. Zwangeren kunnen dit beter niet drinken, in elk geval niet te vaak. Dus ik verbaas me erover dat het dan in een thee wordt verwerkt die goed zou moeten zijn voor zwangere vrouwen. Net als de frambozenbladthee die zelfs wordt aangeraden om je bevalling op gang te brengen 😅🤷‍♀️ https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/glycyrrhizine.aspx

5 jaar geleden

Omg 🙈 een lage bloeddruk is meer uitzondering dan regel. Het risico op bij ...
Ook in het artikel wat je post wordt het niet afgeraden, maar wordt gezegd er niet te vaak of te veel van te nuttigen. En te is nooit goed, ook teveel water is dodelijk🙂 Dat is echt iets heel anders dan iets afraden, wat heel terecht gebeurt in het geval van bijvoorbeeld drugs, alcohol of medicatie met morfine en dergelijken. Er bestaat ook een enorm grijs gebied, zo moet je oppassen met het eten van rauwe haring, maar is het tegelijkertijd ook weer enorm goed voor de ontwikkeling van de hersenen van je kind. Dat soort keuzes zijn voor iedereen vrij om te maken en om die keuzes bij voorbaat te veroordelen vind ik niet altijd terecht. Overigens, lage bloeddruk komt toch wel vrij vaak voor bij zwangere vrouwen, doordat het bloedvolume toeneemt en er meer bloed naar de baarmoeder gaat. En een lage bloeddruk kan je echt flink belemmeren in je dagelijkse leven.