56 Reacties

5 jaar geleden

Als ik het zo lees denk ik dat als je handelt vanuit liefde, niet teveel leest en gewoon vanuit je eigen natuur handelt je al een eind bent

5 jaar geleden

Reactie op Ariel1990

Als ik het zo lees denk ik dat als je handelt vanuit liefde, niet teveel le ...
Ja alleen je maakt bij natuurlijk ouderschap vaak keuzes die tegen de mainstream ingaan. Veel dragen, samen slapen, lang borstvoeding geven. Ik weet zelf hoe eenzaam het soms is in je omgeving als je de enige bent die het zo doet. Natuurlijk ouderschap heeft wel richtlijnen maar je hebt wel een grote eigen keuze en een warme stam. Ik heb nu na 1 jaar eindelijk wat ouders uit de buurt gevonden die ook zo bewust met Natuurlijk ouderschap bezig zijn.

5 jaar geleden

Ik wil graag (aanstaande) ouders die interesse hebben of al weten dat ze het zo willen pakken alvast een soort stam bieden🙂

5 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Dit bericht is verwijderd
Een stam zijn de mensen om je heen waar je samen het kind mee opvoed. Dit zijn vaak je ouders maar kunnen ook andere mensen met kinderen zijn waar je met je vragen, probleem etc. Terecht kan. Natuurlijk ouderschap of attachment parenting volgt echt de weg zoals de natuur het bedoelt heeft een waarbij de behoeftes van het kind centraal staan.

5 jaar geleden

Natuurlijk Ouderschap is de vertaling die de Stichting APEU gekozen heeft voor de internationaal gebruikte term Attachment Parenting. De letterlijke vertaling is “hechtend ouderschap”. In Nederland is gekozen voor de term Natuurlijk Ouderschap omdat het bij Attachment Parenting niet alleen gaat om hechting, maar ook om het respecteren van het zelf-ontwikkelend vermogen van een kind. Natuurlijk wordt gebruikt omdat de manier van omgaan erg veel lijkt op hoe er in andere culturen, die dichter bij de natuur staan, met kinderen wordt omgegaan. Voor Ouderschap is gekozen omdat het gaat om ondersteuning aan ouders, in tegenstelling tot de term opvoeden, die impliceert dat er aan het kind “gesleuteld” moet worden.

5 jaar geleden

Bestaat het opvoeden van je kind niet voor 98% uit dingen op gevoel doen? Dingen zoals jij en/of je partner dit graag zien bij je kind of bepaalde dingen doen omdat het zo goed voelt.

5 jaar geleden

Het boek b Wat baby's nodig hebben is een mooi voorbeeld van natuurlijk ouderschap en de blauwdruk die de baby en jezelf van nature in je hebben zitten.

5 jaar geleden

Ja wij gaan er voor kiezen om natuurlijk ouderschap te doen! Ik heb ook het boek gelezen: opzoek naar het verloren geluk. Heel interessant en mooi. Dit gaat terug naar de oertijd hoe het daar ging met opvoeden

5 jaar geleden

En met richtlijnen bedoel ik vooral hoe je veilig kan samen slapen, wat ergonomisch dragen is zodat het voor je kindje en jezelf veilig is.

5 jaar geleden

Reactie op Anno1234

Ja wij gaan er voor kiezen om natuurlijk ouderschap te doen! Ik heb ook het ...
Dat boek ken ik nog niet. Zal hem eens lezen🙂 ik vind war baby's nodig hebben ook heel verhelderend, ☺️

5 jaar geleden

Natuurlijk opvoeding betekend voor mij: voeden op vraag, in draagzak meenemen overal naartoe. Ook binnenshuis als je dingen te doen hebt. Dus zoveel mogelijk de kleine tegen je aan houden. Slapen in ons bed totdat het kind zelf vraag naar een eigen plekje. Uiteindelijk willen mijn schoonzus en ik er voor kiezen om samen te zorgen voor de kinderen. Dus zij eventueel 2 dagen in de week ons kind en kun kind en andersom precies hetzelfde. Dus meer vanuit een stam leven.

5 jaar geleden

Dat boek ken ik nog niet. Zal hem eens lezen🙂 ik vind war baby's nodig heb ...
Bedankt voor de tip! Ga er ook eens naar kijken

5 jaar geleden

Reactie op Anno1234

Natuurlijk opvoeding betekend voor mij: voeden op vraag, in draagzak meenem ...
Oo fijn dat dit kan met je schoonzus❤️mijn zusjes wonen te ver en mijn schoonzus wil geen kindjes

5 jaar geleden

Reactie op Anno1234

Ja wij gaan er voor kiezen om natuurlijk ouderschap te doen! Ik heb ook het ...

5 jaar geleden

Ik wil graag (aanstaande) ouders die interesse hebben of al weten dat ze he ...
Ik wil me hier graag in verdiepen. Ons eerste kindje, dus ik heb er nog geen ervaring in. Kiind volg ik al wel en wil binnenkort het boek 'Wat baby's nodig hebben' kopen :)

5 jaar geleden

Ik herken het wel. Wij hebben ook geen traphekjes etc. En Felicity is inderdaad altijd heel berekend in haar acties

5 jaar geleden

Reactie op Tara_x

Ik wil me hier graag in verdiepen. Ons eerste kindje, dus ik heb er nog gee ...
Ik heb het boek ook wel te leen als je wil

5 jaar geleden

Oo fijn dat dit kan met je schoonzus❤️mijn zusjes wonen te ver en mijn scho ...
Dat is jammer, heb je wel andere mensen om je heen die kunnen helpen?

5 jaar geleden

Yesss!

5 jaar geleden

Reactie op Anno1234

Dat is jammer, heb je wel andere mensen om je heen die kunnen helpen?
Ja wij hebben tegenwoordig een leuke ouderschapsgroep uit de buurt. En een opa en oma die goud waard zijn