87 Reacties

3 jaar geleden

Er stond advies.. mijn ouders komen gewoon samen. Ik vind het al jammer genoeg dat mijn moeder niet bij de bevalling mag zijn.. 😪 Verder alle respect aan alle regels.

3 jaar geleden

Geen van allen voorlopig. Dit met als reden mn ouders zijn gescheiden. Mn pa heeft een heel gezin, en bij mn ma heb ik dit ook. It is what it is. Ze zijn er nog niet op de hoogte van tho maar ben gewoon te bang dat de kleine ziek wordt

3 jaar geleden

Het moet wel te doen blijven hoor. Als er stelletjes willen komen ga ik niet zeggen dat de ene niet mag en de ander wel. Wat een onzin...

3 jaar geleden

Ook als de regel 1p/bezoek is mogen mijn ouders gewoon samen komen hoor.. zijn 1 huishouden en hebben buiten boodschappen doen nagenoeg geen fysiek contact met anderen. Daarnaast wonen ze ruim een uur verderop en wordt het sowieso visite met extra maatregelen, om de kleine en onszelf extra te beschermen.

3 jaar geleden

Nou kraamzorg wordt al gezien als 1 persoon... Hier al gehoord via naviva dat we geacht worden geen bezoek te ontvangen.. Zodra ik beetje beneden kan zijn en kraamzorg is weg laten we wel de ouders om beurten komen maar knuffelen gaan we niet doen... Ik vind het lastig mijn ouders hebben alle begrip mijn schoonouders daarintegen... Daarbij wonen ze op loopafstand, ik hoop echt dat ze niet in hun hoofd halen onverwacht langs te komen.... Maar broers zussen etc komen pas na de 1e kraamweek heel gedoseerd en mits het goed voelt.

VRIEND

3 jaar geleden

Ik ga ook geen onderscheid maken, ze komen nog altijd uit 1 huishouden en onlangs hebben ze beiden corona gehad. Dus in die zin tellen ze voor mij als 1.

3 jaar geleden

Ahh jullie denken er dan idd zelfde over.. Wij willen de dag dat we thuis komen uit zh mijn ouders en daarna schoonouders op gespreide tijden laten komen.. en dan de rest vd week enz gewoon aan de regels houden zoveel mogelijj met alleen ouders. Daarna kunnen evt opa en oma (ik heb er zelf nog 3 en man 1) een x komen en de rest moet sws w88 (tekstje bij geboortekaartje in gedaan)

3 jaar geleden

Ik twijfel. Als t overdag kan dan zou ik zeggen laat ik ze aan het raam staan sowieso en niet binnen. Of toch in de avond een uitzondering maken voor ouders/schoonouders. Zo lastig 😢

3 jaar geleden

Mijn kraamzorg gaf aan dat er geen bezoek mocht komen tijdens de kraamweek maar dit hangt misschien ook af bij welke kraamzorg je zit! Wij gaan proberen zo veel mogelijk de regels te hanteren maar ik wil wel dat het leuk blijft; niet teveel gedoe met regelen hoe wanneer en wie kan langskomen etc. Dus komen er op 1 dag 2 tegelijk dan ga ik daar niet over miepen

3 jaar geleden

Kraamzorg is die ene persoon... Dus hoeven er niet over na te denken / te kiezen.. Raambezoekjes... 😍

3 jaar geleden

Gewoon in koppels😐 ná de kraamweek. Want denk niet dat kraamzorg t leuk vind. Tenzij t iemand is die niet moeilijk doet☺

3 jaar geleden

In het ziekenhuis houden wij ons natuurlijk aan hun regels. Zodra we naar huis mogen, ga ik geen onderscheid maken. Zitten er alleen een beetje mee dat er geen bezoek mag komen wanneer de kraamhulp er is en er hoogstwaarschijnlijk een avondklok komt... Mijn zus woont 30km verder en moet met de bus komen, dus wordt ff puzzelen hoe mijn zus en zwager kunnen komen

3 jaar geleden

Ik snap het wel dat kraamzorg het niet wil wanneer zij er is. Dat zal ik ook zeker niet doen! Maar als ze weg is dan is het mijn huis🙈 nu werken mijn ouders en schoonouders beide niet of thuis en hebben 0 andere contacten dan ons of mijn broer.. Ik werk zelf ook in de zorg en dan is het ook niet zo dat mijn patiënt geen bezoek meer mag ontvangen omdat ik er al ben op een dag...

3 jaar geleden

Een zorgverlener is geen bezoek toch?

3 jaar geleden

Reactie op Each2

Kraamzorg is die ene persoon... Dus hoeven er niet over na te denken / te k ...
Precies haha, je mag dus naast de kraamverzorgende niemand ontvangen. Dat mocht in principe al niet, omdat je max 2 personen mocht ontvangen per dag in één bezoek. Dus als de kraamverzorgende weg zou zijn, mocht je geen tweede bezoek ontvangen. Situatie is dus niet heel anders 🙌 Wij doen gewoon tijdens de kraamweek video bellen met familie. En daarna zien we wel weer verder

3 jaar geleden

Op de website van onze kraamzorg staat dat er nog 2 personen mogen komen. En kraamzorg telt niet mee want zij is zorgverlener en geen regulier bezoek. Omdat dit onze eerste en enige zwangerschap zal zijn, gaan we even creatief denken hoe we beide setjes ouders gewoon langs kunnen laten komen. Ik ga ze dit moment niet afnemen. Maar wel met (schoon/nieuw!) mondkapje op, op afstand blijven en afhankelijk van de situatie over een paar weken: wel of niet baby vasthouden. Overdag kan dan sowieso niet als de kraamzorg er is maar in de avonduren wellicht als tegen die tijd de avondklok weer verdwenen is.

3 jaar geleden

Reactie op MamaBear2021

Op de website van onze kraamzorg staat dat er nog 2 personen mogen komen. E ...
Ik denk dat ze doelt op de nieuwe regels van de overheid vanaf vanmiddag.. Dus die site wordt nog wel aangepast.. ;)

3 jaar geleden

Reactie op Malouvr

Een zorgverlener is geen bezoek toch?
Dit is ook hoe ik het begrepen heb. Zij telt dus niet mee in het maximaal aantal toegestane personen

3 jaar geleden

In 't ziekenhuis de regels van het ziekenhuis volgen. Ik wil sowieso dat mijn moeder er snel is, op het moment dat ik dat wil en daarna m'n schoonmoeder 🙈. Het liefst hebben we ze er natuurlijk allebei dezelfde dag maar als we moeten kiezen dan maar zo.... Als de kraamhulp er is mag er sowieso geen bezoek ontvangen worden..

3 jaar geleden

Ik blijf bij me oude aanpakt de week van kraamweek niemand geen ouder geen schoonouders .daarna 1 voor 1 geen haast en te veel. Mischien overtreed ik dan de regels maar per gezin zonder klachten