87 Reacties

3 jaar geleden

Hier komen me ouders op bezoek, schoonouders heb ik helaas niet meer die zijn overleden.. en na de kraamweek komt er 1 voor 1 iemand langs elke dag 1 iemand die moet klachtenvrij zijn.. In de kraamweek mogen we zoiezo geen bezoek ontvangen als de kraamzorg hier is, en als zij er niet is mag het ook niet, maar vindt dat ze dat toch niet kunnen controleren, en mogen verbieden... want de kraamzorg als zij hier weg gaat gaat ook nog misschien wel naar een ander gezin of boodschappen doen en daar ken ze het ook oplopen...

3 jaar geleden

Even afwachten wat de regels zijn en wat de organisatie zegt. Ik ben ze al weken aan het voorbereiden op dat er maar 1 persoon per dag mag. Alleen onze ouders in de kraamweek sowieso. Wij hebben ook een tekstje op de achterkant van de kaart.

3 jaar geleden

Het ergste is dat 1 persoon betekend 1 persoon per dag.... en dat kraamzorg telt. Dus naast kraamzorg mag je officieel niemand erbij. (Wij hadden dit opgezocht want mijn man is electricien en komt over de vloer bij mensen, blijkbaar als hij geweest is mogen mensen nu nog 1 pers ontvangen straks niemand meer, dus zal hetzelfde vppr kraamzorg zijn)

3 jaar geleden

Reactie op sannep97

Het ergste is dat 1 persoon betekend 1 persoon per dag.... en dat kraamzorg ...
Jup... Want kraamzorg heeft net zoveel kans op doorgeven van het virus als ieder ander bezoek.. Ik snap dat zoeken naar uitzonderingen niet zo.. 1 persoon is 1 persoon.. We hebben het over een week...

3 jaar geleden

Vind het een beetje absurd om te zeggen tegen mijn vader: jij vandaag, morgen mam... ze komen uit hetzelfde huishouden 😅 ik ben niet van plan om de eerste tijd iedereen uit te nodigen, maar om huishoudens op te gaan splitsen lijkt me wat absurd, want als de 1 het draagt, de ander dan ook lijkt me... wel hebben we op het geboortekaartje duidelijk gezet dat de baby niet wordt doorgegeven. En tijdens de kraamtijd is natuurlijk echt enkel ouders en schoonvader, en dat buiten de uren. Laten we overigens ook alleen maar toe omdat zij ook heeeeeel voorzichtig zijn 😊

3 jaar geleden

Reactie op sannep97

Het ergste is dat 1 persoon betekend 1 persoon per dag.... en dat kraamzorg ...
Kraamzorg telt niet als bezoek. Dat is een hulpverlener. Ik heb dat duidelijk opgezocht en nagevraagd.

3 jaar geleden

Reactie op Each2

Jup... Want kraamzorg heeft net zoveel kans op doorgeven van het virus als ...
Stiekem vind ik het niet erg hoor, lekker met een reden de eerste week in ons eigen bubbeltje. Maar met elke regel gaan mensen er wel een manier omheen vinden...

3 jaar geleden

Reactie op sannep97

Stiekem vind ik het niet erg hoor, lekker met een reden de eerste week in o ...
Ja precies.. Ik ga me er niet druk om maken in ieder geval... Lekker in mn bubbeltje

3 jaar geleden

Reactie op MissNoa

Vind het een beetje absurd om te zeggen tegen mijn vader: jij vandaag, morg ...
Mijn vader was positief getest mijn moeder en broertje (zelfde huishouden) negatief. Vond ik ook zo apart. Maar ik kan niet kiezen tussen mijn vader of moeder dus zij mogen gewoon samen komen. Zelfde geldt voor schoonouders. Verder wil ik mij er zoveel mogelijk aan houden.

3 jaar geleden

Reactie op MLE21

Mijn vader was positief getest mijn moeder en broertje (zelfde huishouden) ...
Ja zo'n gevallen heb je ook, echt heel apart. Natuurlijk is de voorwaarde voor hun altijd dat ze symptoomvrij zijn en handen wassen, maar dat doen ze zowiezo wel... zouden als de dood zijn dat ze hun eerste kleinkind wat aandoen 😱

3 jaar geleden

Reactie op MLE21

Mijn vader was positief getest mijn moeder en broertje (zelfde huishouden) ...
Jup hier ook! Zwager in isolatie positief. Schoonouders en schoonzus in quarantaine. 5 dagen later schoonzus positief schoonouders negatief (zwager nog steeds in isolatie). Schoonouders weer in quarantaine. Schoonzus in isolatie . We zijn nu 4 weken verder en iedereen is weer 'vrij' maar schoonzus en zwager moeten 1.5 m afstand houden van schoonouders. Pfffff ik kom daar voorlopig niet meer over de vloer

3 jaar geleden

Wij hebben beide alleen nog een vader. Dus de ene de ene dag de andere de volgende.. tis niet anders

3 jaar geleden

Reactie op MLE21

Mijn vader was positief getest mijn moeder en broertje (zelfde huishouden) ...
Hier was me vriend positief getest.. en ik, me moeder en me stiefvader die waren negatief getest.. (ouders wonen tijdelijk bij ons) dat vondt ik ook zo apart

3 jaar geleden

Reactie op sannep97

Stiekem vind ik het niet erg hoor, lekker met een reden de eerste week in o ...
Het lijkt mij ook heerlijk🙈 ik had zo geen zin in onderschijt maken tussen wie ik wanneer moet laten komen.. En wie wel de baby mogen vasthouden en wie niet. Stiekem hoop ik wel dat de regel er nog is als ik kraamweek heb.. Dan hoef ik de eerste 8 dagen even niemand te zien. is me kleine babytje het veiligst, ze komen maar bij het raam gluren😛

3 jaar geleden

Reactie op Reneej86

Kraamzorg telt niet als bezoek. Dat is een hulpverlener. Ik heb dat duideli ...
Het verschilt wel per kraamzorg.. Sommige willen dat je helemaal niemand dan over de vloer hebt die week

3 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Het lijkt mij ook heerlijk🙈 ik had zo geen zin in onderschijt maken tussen ...
Helemaal mee eens ! ☺️☺️

3 jaar geleden

Mijn moeder is kraamverzorgende en komt bij ons 'werken'. Dat had ik in niet-coronatijd denk ik niet gedaan, want dan had ze gewoon alleen oma kunnen zijn. Bij mijn andere twee kinderen was ze natuurlijk vaak op visite, toen kwam een vriendin/collega bij mij als verzorgende en konden ze samen gezellig kletsen. Eén groot feest. Voelt deze keer wel extra fijn dat ze dichtbij is. Vindt zij overigens ook.

3 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Het verschilt wel per kraamzorg.. Sommige willen dat je helemaal niemand da ...
Dan hebben ze pech het is mijn huis. En ik ga mijn ouders en schoonouders niet weigeren. Zijn de enigste waar we mee om gaan. En mijn ouders wonen in friesland en ik in limburg dus die zie ik al amper.

3 jaar geleden

Complexe situatie voor ons, want mijn moeder heeft twee jaar geleden een zware hersenbloeding gehad en is nu cognitief op het niveau van zeg een 4 jarige en ook nog eens eenzijdig verlamd. Mijn vader is fulltime Mantelzorger. De een kan dus niet zonder de ander komen. We zijn al Zoveel kwijtgeraakt dat ik dit niet ook nog wil verliezen. Zo snel als het kan - Even kraamhulp peilen- komen ze gewoon. Verder ben ik trouwens super serieus in het volgen van de regels hoor!

3 jaar geleden

Reactie op Reneej86

Dan hebben ze pech het is mijn huis. En ik ga mijn ouders en schoonouders n ...
Er zijn best wel kraamverzorgenden die het zelf minder spannend vinden (bijv jonge meiden), maar zeg het alsjeblieft eerlijk tegen het kraambureau/de hulp. Ook zij zijn bang om ziek te worden en kunnen er voor kiezen om niet bij je te werken als je bezoek uitnodigt. Iedereen blij