87 Reacties

vor 3 Jahren

Er zijn best wel kraamverzorgenden die het zelf minder spannend vinden (bij ...
Ze zullen pas komen als kraamzorg weg is steeds. Ik heb al aangegeven geen 6uur kraamzorg nodig te hebben. Weet je het is een 2 kanten verhaal. Ik weet niet wat zij doet zodra ze mijn voordeur uitloopt. Ik laat ouders pas binnen als ze weg is . En op mijn beurt hoop ik dat zij ook niet risicos gaat opzoeken in haar vrije tijd.

vor 3 Jahren

Reactie op Reneej86

Ze zullen pas komen als kraamzorg weg is steeds. Ik heb al aangegeven geen ...
Helemaal mee eens.. een kraamverzorgende zal ook na haar werk nog wel op bezoek gaan bij iemand. Daarvan zijn wij ook niet het enige contact. Beide voorzichtig moet het goed komen!

vor 3 Jahren

Bij mij mogen ze gewoon samen komen. Net als mijn zus die woont anderhalf uur van mij vandaan heeft geen rijbewijs dus is afhankelijk van dr partner kan moeilijk tegen hem zeggen nee sorry je moet in de auto blijven zitten.

vor 3 Jahren

Onze kraamhulp gaf nu zelf aan: je laat je ouders toch wel komen!?! Onze ouders komen deze dagen netjes per 1 (alleenstaand) of per 2 (stel). En als de kraamzorg weg is dus na 4e. Wij hebben het meteen gevraagd toen ze de 1e keer kwam (was afgelopen maandag). Zou je er nu niet te druk over maken tot het moment er is dat jullie kleine er is.

vor 3 Jahren

Reactie op Janedoe12

Helemaal mee eens.. een kraamverzorgende zal ook na haar werk nog wel op be ...
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad

vor 3 Jahren

Reactie op Reneej86

Ze zullen pas komen als kraamzorg weg is steeds. Ik heb al aangegeven geen ...
Tuurlijk, zo werkt het voor iedereen. En het is nogal een verschil of je je ouders (logisch dat je die wilt zien!) of elke avond een vriendenclub uitnodigt.

vor 3 Jahren

Mijn ouders, zus en schoonmoeder komen de 1e week gewoon op visite. per huishouden op andere dagen. Onze oudste kinderen zijn ook bij mijn ouders en die moeten thuisgebracht worden. Ik laat ze zeker binnen om hun nieuwe kleinkind te bewonderen. Ik heb me zo'n beetje aan alle regels gehouden, zelf toch corona gehad begin 3e trimester en 2 bezoekers per dag alla maar 1 nee.

vor 3 Jahren

Reactie op MacyMae

Het verschilt wel per kraamzorg.. Sommige willen dat je helemaal niemand da ...
Dan de kraamzorg het huis maar uit.

vor 3 Jahren

Wij nemen lekker de tijd samen met ons meisje om eerst lekker met elkaar te zijn, elkaar te leren kennen en de band op te bouwen. Daarna zien we wel. Onze ouders zijn niet moeilijk. Als ze via videocall hun kleindochter kunnen zien na de geboorte zijn ze al tevreden. Gezondheid gaat boven alles🙏❤ Er is een tijd voor alles

vor 3 Jahren

Ze mogen gewoon samen komen hoor ik kan dat niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen alleen pa of alleen ma het is voor hun het eerste kleinkind kijken er echt naar uit dat moment dat ze haar voor het eerst zien samen ga ik ze niet afpakken

vor 3 Jahren

Reactie op rw123

Complexe situatie voor ons, want mijn moeder heeft twee jaar geleden een zw ...
Ik begrijp uit de persconferentie dat mantelzorger gewoon mee mogen, dus dat betekend dat wij niet hoeven te kiezen gelukkig - wat ook niet kon overigens.

vor 3 Jahren

Los van mijn eigen mening verbaas ik me er wel over dat iedereen zo met zichzelf bezig is. Als mijn kraamhulp ook bij anderen kraamhulp biedt, en die anderen zien (heel veel) mensen en brengen dat over via de kraamhulp op ons dan zou ik dat echt niet chill vinden. Van je eigen bubbel (ouders/broers/zussen) kun je denk ik beter inschatten wat de risico’s zijn. Die week zal wel zo voorbij zijn en je kunt wel via het raam of videobellen contact maken met de buitenwereld, wel voor iedereen in ditzelfde schuitje zo veilig zou je denken

vor 3 Jahren

Ik ben zelf 22.. En heb 3 jongere zusjes die nog inwonend zijn bij me ouders... na de bevalling zullen we hun eerst beeldbellen.. zodra we thuis zijn en de kraamzorg weg is mogen ze gerust komen omdat ze zelf nergens anders komen hun zijn net zo voorzichtig als dat ik ben... mijn partner heeft een eigen zaak die loopt meer risico dan dat wij zouden lopen... en de rest van vrienden en collega's houden we via social media contact.

vor 3 Jahren

Reactie op Mommy-mandela

Los van mijn eigen mening verbaas ik me er wel over dat iedereen zo met zic ...
Nou dat! Ik wil ook echt niet op mn geweten hebben dat mn kraamverzorgster of verloskundige wat meeneemt van ons naar een ander of andersom.

vor 3 Jahren

Ik Laat ze gewoon lekker komen. Maak me er niet zo druk om. 🙊

vor 3 Jahren

Reactie op Mommy-mandela

Los van mijn eigen mening verbaas ik me er wel over dat iedereen zo met zic ...
Precies 🤭 Het is ook hun werkomgeving waar je die week verantwoordelijk voor bent, en ik zou persoonlijk ook graag een veilige coronavrije werkomgeving hebben. Maar goed ieders eigen keuze om de veiligheidsregels te breken, wees dan alleen niet verbaasd als je kraamhulp niet meer terug komt 🤷‍♀️

vor 3 Jahren

Reactie op Each2

Kraamzorg is die ene persoon... Dus hoeven er niet over na te denken / te k ...
Kraamzorg is hulpverlener net zoals verloskunde dus deze tellen niet mee.

vor 3 Jahren

Reactie op Reneej86

Dan hebben ze pech het is mijn huis. En ik ga mijn ouders en schoonouders n ...
Dan ook niet raar opkijken als ze vervolgens de volgende dag niet meer komt. Respectloos in mijn ogen. Zij komt voor jou/jullie dus haar een veilige werkomgeving bieden is het minste wat je kan doen naar mijn mening. Je zou het ook niet fijn vinden als zij besmet raakt bij een ander gezin en dit vervolgens overdraagt aan jullie of je baby toch? Maar goed, ieder z’n mening

vor 3 Jahren

Dan ook niet raar opkijken als ze vervolgens de volgende dag niet meer komt ...
Weet jij dan 100% zeker dat zij nergens meer heen gaat zodra ze mijn voor deur uitloopt? Nee dat weet je niet dus als ik in mijn huis opa's en oma's laat komen die ook verder met niemand contact hebben dan doe ik dat. En daarbij in de supermarkt loop ik meer kans om besmet te raken en daar zegt niemand wat van. Mag ik haar dan ook verbieden contacten na werktijd te hebben en verbieden om naar winkels te gaan?

vor 3 Jahren

Niet!! Mijn ouders komen gewoon samen en mijn schoonouders ook! Gaat een beetje ver hoor... ze leven samen in 1 huis. Beetje onzin dit! Ze bekijken het maar lekker.