87 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Emma08092016

Niet!! Mijn ouders komen gewoon samen en mijn schoonouders ook! Gaat een be ...
Dit dus! Hier ook zo, ze wonen samen in 1 huis dus mogen samen komen.

3 jaar geleden

Reactie op Reneej86

Weet jij dan 100% zeker dat zij nergens meer heen gaat zodra ze mijn voor d ...
Dat kun je uiteraard nooit weten, dat snapt iedereen maar je gaat uit van de eerlijkheid v/d mens toch. Dat terzijde; een vluchtig ‘langs elkaar heen lopen’ in de supermarkt of binnen zijn met mensen die even lekker gezellig op kraamvisite komen (langer dan 15 minuten) terwijl dat ook buiten haar werkuren kan of een weekje later is het minste wat je kan doen. Kleine moeite en respect naar elkaar. Ik ga er vanuit dat een kraamhulp haar beroep serieus neemt en niet s’avonds lekker gezellig met Jan en alleman gaat zitten tijdens Corona en vervolgens de volgende dag babies in d’r handen neemt. Dat heet zoiets als bedrijfsethiek en daar zou je op moeten kunnen vertrouwen inplaats van dat iedereen maar denkt, yeah right, whatever. Als iedereen die instelling heeft zitten we nog langer in de lockdown.

3 jaar geleden

Dames zullen we niet weer een discussie beginnen? Daar is deze topic niet voor aangemaakt.

3 jaar geleden

Reactie op MOphorst

Dames zullen we niet weer een discussie beginnen? Daar is deze topic niet v ...
Nee ik laat het er ook bij. Heb antwoord op de vraag gegeven. En verder is het idd een ja en nee verhaal.

3 jaar geleden

Poeh, het valt mij zwaar. Rationeel weet ik dat we de regels moeten volgen. Dat doe ik tot nu toe streng, eerst 'voor anderen' maar nu voor mijzelf en straks de kwetsbare baby. Maar het idee om om niet mijn ouders te kunnen ontvangen, knelt. Ik denk dat ik met kraamverzorgster overleg, vraag hoe zij erin staan. Bij mijn kraamzorg organisatie staat namelijk dat de kraamverzorgster wél onder de bezoekers valt. Ik ga het niet buiten haar om doen, zo ga ik niet met mensen om, maar hoop in overleg eruit te komen. (En dan alleen mijn ouders, baby niet vasthouden en mondkapje). Ik ga er vanuit dat kraamverzorgster zelf ook streng regels hanteert, dan mag ze van mij ook eerlijkheid verwachten (en ik hoop dus op beetje coulance).

3 jaar geleden

Ik denk dat je of je het er mee eens bent of absoluut niet zoiezo bij stil moet staan dat je niet in iemand anders’ keuken kan kijken - zoals mijn moeder vroeger altijd zei. Ik ga ervan uit dat iedereen uiterste doet om veiligheid te waarborgen - ook die van de kraamhulp. Dus beide kanten op niet zo hard oordelen.

3 jaar geleden

Reactie op rw123

Ik denk dat je of je het er mee eens bent of absoluut niet zoiezo bij stil ...
Precies! Beetje vertrouwen in je medemens en als je je niet aan de regels gaat houden informeer elkaar eerlijk.

3 jaar geleden

Ik vind dit heel lastig want ik ben alleenstaande en dus alleen thuis. En de kraamzorg valt dus onder de 1 bezoeker per dag. En ik ben dan de rest van de tijd op Mijzelf aangewezen en daarbij zie ik dus 8 dagen niemand behalve de kraamhulp. Ik weet niet of ik dat trek. En daarbij krijg ik misschien een keizersnede...

3 jaar geleden

Ik vind dit heel lastig want ik ben alleenstaande en dus alleen thuis. En d ...
Is er niet iemand die sowieso die week/periode bij jou kan 'logeren' om je te ondersteunen op de momenten dat de kraamzorg er niet is? Op die momenten heeft de kleine straks ook verschoning en voeding nodig en als je zelf niet mag tillen....

3 jaar geleden

Ik vind dit heel lastig want ik ben alleenstaande en dus alleen thuis. En d ...
Ik ben ook alleenstaand en bij mij adviseerde de kraamhulp om de eerste week iemand bij mij te laten slapen om mij te helpen met de baby en ook mij in de gaten te houden, telt dan als 'partner' en niet als bezoek.

3 jaar geleden

Puur ter info

3 jaar geleden

Reactie op rw123

Puur ter info
Wat toevallig, zit je (ook) bij deze praktijk in Wageningen?😊

3 jaar geleden

Wat toevallig, zit je (ook) bij deze praktijk in Wageningen?😊
Voor na de bevalling wel ja! Nu (helaas) onder controle bij de Gelderse vallei (medisch). Kleine wereld 😉

3 jaar geleden

Van mij mogen m’n ouders gewoon tegelijk komen. Ze wonen in één huis ten slotte. Ik kan ze allebei apart laten komen op een andere dag maar dat slaat dan toch z’n doel voorbij heeft heet

3 jaar geleden

Reactie op rw123

Voor na de bevalling wel ja! Nu (helaas) onder controle bij de Gelderse val ...
Aah oke, wat toevallig haha!

3 jaar geleden

Ik vind dit heel lastig want ik ben alleenstaande en dus alleen thuis. En d ...
Als er iemand bij jou zou kunnen komen logeren die week voor ondersteuning en die persoon is al bij jou thuis voordat de kraamzorg er is dan is die persoon deel van jouw huishouden. In overleg met de kraamhulp zou dat denk ik, zeker gezien het medische aspect, geen probleem.

3 jaar geleden

Als er iemand bij jou zou kunnen komen logeren die week voor ondersteuning ...
Ja ik had het al aangekaart maar waren daar niet over te spreken. Als iemand komt helpen is dat goed maar zal wegmoeten als de hulp er is

3 jaar geleden

Reactie op Elies88

Ik ben ook alleenstaand en bij mij adviseerde de kraamhulp om de eerste wee ...
En mag die dan blijven ook als kraamhulp er is?

3 jaar geleden

En mag die dan blijven ook als kraamhulp er is?
Op zich wordt die persoon dan als mantelzorger gezien en zou het moeten kunnen. Hangt veelal af van het bureau waar je de kraamzorg hebt afgenomen natuurlijk. Maar dat is wat de verloskundige praktijk hier communiceerde vanmiddag. Als het 1 persoon is die jou ondersteund kwalificeert die als mantelzorger

3 jaar geleden

Reactie op rw123

Op zich wordt die persoon dan als mantelzorger gezien en zou het moeten kun ...
Ik ga er achteraan dank je wel!