20 Reacties

vorig jaar
Ik meng de kruidvat 1 met kruidvat extra care 1. In de normale zit het niet, in de extra care wel.. Mag ik vragen waarom je dit wilt weten?

vorig jaar
Is een andere naam voor suiker. Kan me voorstellen dat je dat je geen toegevoegde suiker wil.

vorig jaar
Hoi allemaal bedankt voor de reacties!
Ik wissel BV af met KV (ivm niet voldoende productie).
Nu heb ik het boek ‘eet als een expert mini’ gekocht. Een boek over voeding van melk tot aan hapjes voor je baby, op basis van objectief en wetenschappelijk onderzoek. Ik heb zelf een paar jaar voeding en diëtetiek gestudeerd en kamp met wat voedingsallergieen , dus ben nogal een voedingsnerd😇😅
Maar goed nu las ik in dat boek het volgende over zetmeel en maltodextrine (zie foto). In de huidige voedingswereld waar gezonde voeding al lastig genoeg is (met ook alle welvaartsaandoeningen op de loer zoals dus diabetes type II) wil ik toch nu al rekening houden met bepaalde dingen willen voorkomen. En als dat dus kan door maltodextrine uit de KV te beperken, wil ik dat graag doen :)
En helemaal geen oordeel naar KV want daar doet ze het tot nu toe ook super goed op!
Nogmaals bedankt allemaal! :)

vorig jaar
Reactie op OceanMommy
Hoi allemaal bedankt voor de reacties!
Ik wissel BV af met KV (ivm niet v ...

Bij de merken die genoemd worden zie ik weer andere suikervervangers staan: bij voorbeeld fructo-oligosachariden (met veel meer zoetkracht) Ik heb niet genoeg kennis om te weten wat beter is, maar lijkt me ook te liggen aan de hoeveelheid die toegevoegd is!
Staar je dus niet blind op een woordje zonder de rest te kennen/begrijpen!

vorig jaar
Reactie op m9999
Bij de merken die genoemd worden zie ik weer andere suikervervangers staan: ...
Ik heb kennis vanuit de opleiding voeding en diëtetiek dus kan m’n weg goed vinden gelukkig! Ben nog druk bezig met alles vergelijken☺️

11 maanden geleden
Reactie op OceanMommy
Ik heb kennis vanuit de opleiding voeding en diëtetiek dus kan m’n weg goed ...
Al een goede gevonden? Ik zoek namelijk ook kunstvoeding zonder maltrodextrine

11 maanden geleden
Ik zie het op de Hero nutrasense classic 1 niet staan. Wel heel interessant dat het gebruikt word in kv. Was hier niet van op de hoogte!

10 maanden geleden
Reactie op Jellybeanie
Al een goede gevonden? Ik zoek namelijk ook kunstvoeding zonder maltrodextr ...
Hi! Het kolven gaat weer heel goed qua productie dus even kunnen stoppen met KV, helaas daardoor ook niet verder in verdiept! Ik ga van de week eens de winkel in duiken om de pakken te bekijken voor het geval dat!

6 maanden geleden
Reactie op OceanMommy
Hi! Het kolven gaat weer heel goed qua productie dus even kunnen stoppen me ...
Ben wel benieuwd of je uiteindelijk nog op een KV bent uitgekomen! 😊

6 maanden geleden
Update van mijn zoektocht: ik ben uitgekomen op Hipp Combiotik 2 (eerste zes maanden was BV). Geen maltodextrine en wel hoog in vetten (en dat miste ik bij AH bio 2). Hero 1 is volgens mij ook zonder maltodextrine (en Hero 2 dan weer wel).