16 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg even

2 jaar geleden

https://www.ikea.com/nl/nl/p/grusnarv-waterdichte-matrasbeschermer-00522132/#content Wij hebben deze gekocht op aanraden van heel veel mensen en dit forum!

2 jaar geleden

Ikea had ik vorige keer.

2 jaar geleden

Ik zoek er 2 voor 220*180. Iemand tips?

2 jaar geleden

Ik heb de mijne gekocht bij ikea

2 jaar geleden

Deze heb ik ook idd, maar ik had het advies dat je er nog wel een matrasbeschermber extra onder moet leggen en evt een handdoek, omdat het matras anders nog nat kan worden.. degene die dat vertelde heeft een bedplassende puber, weet niet of die hoeveelheid gelijk staat met het breken van de vliezen 😅

2 jaar geleden

Reactie op Mommy-to-be90

Deze heb ik ook idd, maar ik had het advies dat je er nog wel een matrasbes ...
Je vliezen kan een liter zijn.. 😂 een bedplassende puber plast hopelijk snachrs geen liter 😆.

2 jaar geleden

Deze heb ik bij de vorige zwangerschap ook op het bed gelegd. Niet thuis bevallen maar mijn vliezen zijn wel op het bed gebroken, de verloskundige had er eerst nog een extra onderlegger onder gedaan. Mijn matras is schoon gebleven 👌

2 jaar geleden

Ik zag dus in het kraampakket dat het zeiltje niet eens zo groot is als ons bed. Wij hebben nog plastic afdekzeil van de verbouwing plan is nu om dat nog onder de matrasbeschermer te leggen, om de matras heen als het ware. Benieuwd of het houdt ik hoop het wel want onze matrassen zijn vrij nieuw

2 jaar geleden

Doe je hier onder ook nog je eigen molton of dat dan niet?

2 jaar geleden

Reactie op sanniew

Ik heb er een besteld bij zorgmatras.com was wel 90*220 maar ze hadden nog meer maten.

2 jaar geleden

Reactie op sanniew

Wij hebben ze bij dekbed discounter gekocht, van presence. Die is echt goed waterdicht, heb hem een keer in de regen laten staan en het was net een zwembad. Alleen zie dat ze nu alleen de split topper variant hebben https://www.dekbed-discounter.nl/molton-splittopper-hoeslaken-gold.html

2 jaar geleden

Reactie op Mom_and_momtobe!

Ik zag dus in het kraampakket dat het zeiltje niet eens zo groot is als ons ...
Een bouwzeil werkt vast, maar kraakt ook enorm. Dus of je lekker slaapt weet ik niet. Het hele bed zou ik alleen doen als je 1 groot matras hebt en/of vaak van kant wisselt? Er kan best een plens water uitkomen maar het is ook weer niet alsof je de brandkraan open draait. Ik ga zelf de ikea waterdichte molton om het matras doen, daar bovenop het zeiltje uit het kraampakket, daarna m'n eigen katoenen molton (tegen het kraken en zweten) en als laatste een gewoon hoeslaken. Vorige keer zijn m'n vliezen gebroken op de bank, daar had ik dus helemaal niet aan gedacht en daar lag ook niets op 🤐🙈. Nog even bedenken hoe ik dat dit keer ga aanpakken, heeft iemand tips? Oh en voor de rit naar het ziekenhuis tijdens de bevalling, zo'n onderlegger uit het kraampakket is top! Gewoon vast 1 of 2 in het dashboardkastje stoppen. Neemt veel vocht op en is plastic aan de onderkant dus je draait ook makkelijk in je stoel om uit te stappen. Ik ga er dit keer wel een netbroekje en kraamverband aan toevoegen anders kom je alsnog aan met een natte broek 😅 ik had namelijk geen flauw idee dat er nog de hele bevalling vruchtwater aangemaakt wordt en je dus blijft lekken.

2 jaar geleden

Wij hebben een bed van 180x210, nogal een afwijkende maat dus.. ik zat te denken om aan mijn kant een matrasbeschermer te doen. Heb totaal geen idee of dat werkbaar is? Of komt er zoveel uit dat het dan ook aan de kant van mijn partner beland? 😅

2 jaar geleden

Ikea heeft deze in die maat. Ideaal en uitwasbaar