56 Reacties

6 jaar geleden

Ik heb ze eergister op klossen gezet.. ik heb echt even staan huilen omdat ik er niet eens fatsoenlijk in kom😭. Ik heb een krukje er naast staan voor het in bed stappen. uit bed is wel makkelijker nu die wat hoger is. Maar oh oh oh wat een ellende😂

6 jaar geleden

Lees graag mee. Heb de klossen al wel in huis, maar 'durf' ze er ook nog niet onder te zetten. Ken iemand waarvan de kraamverzorgster zei dat ze de klossen achterwege kon laten. Daar hoop ik eigenlijk op. Bevallen zal ik in het ziekenhuis gaan doen dus daar heb ik ze niet voor nodig.

6 jaar geleden

Nee maar moet echt deze week, ben hier ook wat bang voor aangezien ik nu al wat moeite heb! Wordt tijd voor een til lift denk 🙈🙈

6 jaar geleden

Hi! Als je er haast niet meer in en uit komt, kan het dan zo zijn dat je het bed misschien te hoog hebt? Wij huren nu voor de 2e x 1 bij het HMC, deze staat dan op de vereiste 80 cm.

6 jaar geleden

Hoe hoog is je bed? Mijn bed is van zich zelf al ruim 70 cm. In overleg met de verloskundige hoeft mijn bed niet op klossen, en ook niet op bierkratten. Heb wel voor de zekerheid een extra matras klaar liggen mocht iets hoger toch prettiger zijn voor de verloskundige. Voor de kraam periode hoeft mijn bed ook niet omhoog.

6 jaar geleden

We hebben ze er met 34 weken onder gezet (nu 37+2) omdat wij een heel laag bed hebben. Om er in te gaan ideaal, om er uit te stappen soms net iets te hoog.

6 jaar geleden

We hebben vorige week de klossen eronder gezet. Nu 38 weken zwanger. Het is inderdaad hoog. Ik heb een krukje naast me bed gezet. Anders moet je zo nachtlampje onder je bed plaatsen dan zie je de vloer beter. Het is wel makkelijk met bed opmaken😉 succes.

6 jaar geleden

Het is ook hoog! Ik heb een opstapje er naast. En helaas kan ik ook niet meer op bed zitten om m’n broek en sokken aan te trekken 😂

6 jaar geleden

Ik zit idd met hetzelfde probleem! Sinds deze week staat ons bed ook op klossen. Maar zal er idd echt iets van een krukje ofzo naast moeten zetten voor makkelijker in- en uitstappen? Het is vrij hoog ja... Ben van de week ‘s nachts ook al een paar keer bijna verkeerd uit bed gestapt (moet natuurlijk tig keer plassen) omdat ik me vergiste in de hoogte..

6 jaar geleden

Vorige zwangerschap netjes op tijd de klossen eronder gezet, waardoor ik inderdaad moeilijk in en uit bed kwam. Van kraamzorg mochten ze er meteen weer onderuit toen ze mijn 'worsteling' zagen! Nu heb ik de klossen klaarstaan, maar gaan ze pas onder het bed als de kraamhulp komt en aangeeft dat het nodig is. Ik ga het niet onnodig zwaar voor mezelf maken in deze laatste weken :)

6 jaar geleden

Hier geen klossen eronder. Hoefde niet perse van de kraamzorg. Ga medisch bevallen in het ziekenhuis dus dat speelt ook een rol denk ik. Daarnaast ga ik ook geen borstvoeding geven. Voor de kraamzorg zijn dat punten waarom je bed op klossen moet staan. En bij thuis bevalling natuurlijk. Ook gaan wij gebruik maken van een cosleeper die nu perfect op hoogte kan en met klossen onder het bed niet ernaast past.

6 jaar geleden

Reactie op MirellaW

Het is ook hoog! Ik heb een opstapje er naast. En helaas kan ik ook niet me ...
Hahaha dit heb ik dus ook zo onhandig haahah

6 jaar geleden

Reactie op Jou1993

Hi! Als je er haast niet meer in en uit komt, kan het dan zo zijn dat je he ...
Het bed staat niet te hoog. Heb het bed nu met de klossen eronder nagemeten en van de vloer tot de toplaag is het 82cm. Dus qua hoogte is het precies.

6 jaar geleden

Reactie op Manonn1994

Hoe hoog is je bed? Mijn bed is van zich zelf al ruim 70 cm. In overleg met ...
Ons bed is van zijn eigen 60cm. En nu met de klossen eronder 82cm. Het klinkt niet zo hoog, maar het is echt heel hoog.

6 jaar geleden

Bij de intake met mijn kraamzorgbureau werd me verteld dat er ook lagere klossen bestaan. Ik dacht van ongeveer 15 cm ipv 30 cm wat standaard is? Misschien scheelt dat wat?

6 jaar geleden

Bij mij staan ze in bestelling, maar ben ook een beetje bang om ze te gebruiken. Ben zelf niet zo groot. Dus word een behoorlijke klim om mijn bed in en uit te komen. Hier was de kraamzorg erg streng en moest hij echt omhoog. Zelfs de commode vinden ze te laag en moet 5 cm omhoog 🤔

6 jaar geleden

Reactie op Mama_Jessica

Hier geen klossen eronder. Hoefde niet perse van de kraamzorg. Ga medisch b ...
Ja, dat is idd dus ook nog zo een dingetje. Wij hebben de kraamhulp thuis op intake gehad en wij moeten het bed van hun op klossen zetten ivm borstvoeding en de controles etc. Ook hebben wij op advies van hun alsnog gekozen voor een co-sleeper. Dat hoefde voor ons in eerste instantie niet perse. Maar zo hoog komt die co-sleeper natuurlijk nooit. Wij hebben er een van Chicco en die komt nog maar net op de juiste hoogte met ons bed zonder de klossen.

6 jaar geleden

Reactie op Aukje14

Bij de intake met mijn kraamzorgbureau werd me verteld dat er ook lagere kl ...
Dat klopt ook inderdaad. Toen ik ze bestelde kon ik geloof ik uit 3 of 4 verschillende hoogtes kiezen. Ons bed is 60cm, dus klossen van 20cm besteld. Ons bed staat nu dus op 80cm. Omdat ikzelf ook maar klein ben komt het bed nu tot mijn navel. Dat is dus een behoorlijke klim.

6 jaar geleden

Reactie op Corlette

We hebben vorige week de klossen eronder gezet. Nu 38 weken zwanger. Het is ...
Een nachtlampje onder het bed is wel een goed idee! Hoewel ik van duisternis in de slaapkamer houd, is dat misschien wel iets veiliger.

6 jaar geleden

Hier toevallig vandaag de klossen eronder gezet, wat verschrikkelijk hoog zeg. Bed is nu 80cm hoog. Buiten onpraktisch vind ik het ook nog eens erg ongezellig staan zo bij het wiegje wat nu mega laag is.. 😔