66 Reacties

5 jaar geleden

Ik vind het eigenlijk best goed, alles voor het welzijn van een kindje.

5 jaar geleden

Het is "normaal" dat ze de test dan doen. Hoe overdreven ook. Ik heb hem ook op nee gezet omdat ik weet hoe het werkt. Ik zou er gewoon aan mee doen. Is voor hun een standaard procedure wanneer je zegt dat je weleens wat gebruikt. Lijkt enorm overtrokken, maar dat is het voor sommige mensen niet. Ze weten natuurlijk nooit wie ze voor zich hebben....

5 jaar geleden

Why not.. als je tog zeker bent van je zaak Dan kan ze gelijk zien dat ze flink fout zit met haar “ vooroordelende gedachtes” 💪🏼❤️

5 jaar geleden

Reactie op Naomi-94

Ik vind het eigenlijk best goed, alles voor het welzijn van een kindje.
Dat is ook zo alles voor de kleine uk, maar ik vindt het heel raar dat er gezegd wordt als je niet akkoord gaat wordt er meteen een melding gemaakt.. bij mij komt dit heel dreigend over zo van je moet mee doen en anders heb je pech. En als ik had gezegd ik heb nooit geblowd dan was er niks aan de hand.

5 jaar geleden

Ik heb netjes aangegeven dat ik vroeger harddrugs gebruikt heb jaren aan een stuk. En dit was geen probleem, want ik was ook al jaren gestopt dus niks aan de hand. Geen testen helemaal niks.

5 jaar geleden

Vriendinnetje van mij had dit ook en is dus naar andere verloskundige gegaan omdat ze zich echt niet prettig hierbij voelde. Je moet toch een bepaalde vertrouwensband hebben met je verloskundige. Maar goed het is wel wettelijk verplicht om dit te doen. Bij elke verloskundige maar goed, de manier waarop zo gesprek wordt gevoerd is gewoon echt niet chil!

5 jaar geleden

Meid ik heb precies hetzelfde Geouwehoer hier 😤ik heb ook eerlijk geantwoord dat ik na het overlijden van mijn dochters vorig jaar ik Savonds voor het slapen gaan een jointje rookte nou en daar gingen we hoor jaaah dan zijn we verplicht dat te melden en je een drugstest te laten doen 🤨maar laat 1 ding duidelijk zijn Ze zijn verplicht het je te vragen maar je hoeft hem niet te doen!!! Dus trap daar nou echt niet in , ik ga hem ook niet doen pleur op joh je vraagt me om iets en als je een eerlijk antwoord krijgt denk je me voor het blok te gooien denk het niet , vanaf het moment dat ik wist dat ik weer in verwachting was heb ik het niet meer gedaan en der is helemaal niemand die ik dat ga bewijzen je gelooft me maar en anders lekker jammer ! Doe waar jij je goed bij voelt Meis echt hoor tuurlijk hartstikke goed dat ze om je kleintje denken maar vind het eigenlijk wel een beetje dis respectvol naar ( ons) om meteen te gaan dreigen met meldingen

5 jaar geleden

Reactie op Ydnamyor

Dat is ook zo alles voor de kleine uk, maar ik vindt het heel raar dat er g ...
Ja oké dat snap ik, maar ik snap ook dat ze daar 1 lijn in trekken omdat er ook mensen zijn die hierover liegen en weigeren om deze reden.

5 jaar geleden

Heftig er is bij mij helemaal niet naar drugs gevraagd. Ik was ook direct weggegaan voor haar 100 anderen 🧐😡

5 jaar geleden

Heftig er is bij mij helemaal niet naar drugs gevraagd. Ik was ook direct w ...
Nou echt hoor ik vind het zo’n raar iets het enige wat ze hier mee bereiken is dat mensen niet eens meer eerlijk durven te zijn omdat ze meteen veroordeeld worden

5 jaar geleden

Oh ik zou zo na een ander gaan

5 jaar geleden

Ik begrijp dat je vindt dat ze je op je woord moeten geloven maar ik zou de test gewoon doen. Door te weigeren gaan ze je idd niet geloven.

5 jaar geleden

Ja het is dubbel .ik snap jou . Maar zekerheid voor alles . Ze doen ook nog bloed extra testen op alles . Bedoel heb ool gezegt ik heb geen hiv hebben ze ook getest . Ik wist mijn bloedgroep is ook getest Ze proberen zoveel mogelijk te weten . Voor de kleine er is Stel dat je toch stiekum blowt dan kan die kleine behoorlijk afkik symtomen hebben Helaas maken ze dat veel mee van moeders die zeggen niet meer te blownen of drugs gebruiken

5 jaar geleden

Ik begrijp dat dit voor jou vervelend is, echter zijn er best wel wat vrouwen die hierover liegen. Ik heb zelf op de kraamafdeling gewerkt en als je dan de afkickverschijnselen ziet bij een baby is echt sneu

5 jaar geleden

Ik vind dit wel een beetje overdreven eerlijk gezegd! Ik blowde elke dag, voordat ik zwanger raakte. De verloskundige is hiervan op de hoogte en heb gezegd dat zodra ik het wist, per direct ben gestopt! Ze was juist super trots dat ik het zo aan de kant heb gegooid en er niet meer naar omkijk.. Ze heeft het niet gehad over testen oid. Maar het kan natuurlijk zijn dat elke vk anders is, maar het lijkt mij geen vaste regel aangezien het bij mij niet ter sprake is gekomen

5 jaar geleden

Woow echt heftig! Ik vraag me af of dit wel mag? Misschien overstappen naar andere vk ?

5 jaar geleden

Reactie op Mamavanjos

Ik begrijp dat dit voor jou vervelend is, echter zijn er best wel wat vrouw ...
Ja precies dat bedoel ik. Je weet nooit wie je voor je hebt... Gats dit breekt mijn moeder hart, een baby met afkick verschijnselen.

5 jaar geleden

Het heeft er niks mee te maken of zij je gelooft of niet, het is gewoon een protocol. Ik zou er niet zo gevoelig op reageren en meteen denken dat het om gebrek aan vertrouwen gaat. Deze regels zijn er niet voor niets en een andere VK zal hetzelfde protocol volgen. Ik zou gewoon meewerken en het niet zo op jezelf betrekken. Het is helaas gebleken dat dit nodig is en dat zegt niks over jou..

5 jaar geleden

Heftig kijk waar eerlijkheid je brengt! Doen ze dat ook bij mensen die roken en dronken voor de zwangerschap? Een keer blowen voor de lol is geen cocaïne verslaving! Ik zou naar een ander gaan vertrouwen moet wederzijds zijn en als ze mij niet vertrouwen vertrouw ik hun niet. Ik heb de kinderbescherming aan de deur gehad omdat ik een wraakzuchtige buurvrouw had. Die mensen zijn heel schappelijk. En was ook snel ongegrond verklaart en vernietigd. Je moet je prettig voelen bij je verloskundige en als jij eerlijk je verhaal doet en ze geloven je niet zo ik een ander zoeken. Wat een vooroordelen! Wie heeft niet ooit eens geblowd heb er niet eens aan gedacht dat te vernoemen omdat het nu niet speelt. Ik snap hun zorgen dat er mensen zijn die het doen maar dat wil niet zeggen dat ze iedereen over 1 kam kunnen scheren.

5 jaar geleden

Heftig kijk waar eerlijkheid je brengt! Doen ze dat ook bij mensen die roke ...
Ja maar bedenk je wel dat het niet gaat om jou, maar om het welzijn van het kindje.. Als jij gewoon meewerkt is er niets aan de hand.. je hoeft je dan niet gelijk aangevallen te voelen.. De meeste vrouwen zullen gewoon netjes gestopt zijn toen zij wisten zwanger te zijn, maar het kan gewoon echt complicaties geven voor het kindje.. Het kindje moet voorop staan, al in de zwangerschap!