212 Reacties

5 jaar geleden

Ohh wat fijn dat je dochtertje zo wel meer binnesn krijgt! Wij hebben hier hetzelfde met ons dochtertje die is nu 7 weken en 4 dagen (officieel 9 dagen ouder vanwege 9 dagen overtijd) maar die neemt ook vaak moeilijk de fles 🙈 maar denk dat zij nog te jong is voor groentepap..

5 jaar geleden

Reactie op Romyy12

Ohh wat fijn dat je dochtertje zo wel meer binnesn krijgt! Wij hebben hier ...
Waarschijnlijk wel, maar je weet dat het niet meer zo heel lang is voor je iets anders kan proberen 😉

5 jaar geleden

Oh ik ben zo blij dat ik niet de enige ben! Onze zoon kijkt ook echt het eten uit onze bord. Dus morgen met 11 weken ook even een lepeltje groentepapje proberen 🤗

5 jaar geleden

Hier een kind wat flessen ook niks aan vindt 😂 krijgt alleen nog een flesje voor hij naar bed gaat. Verder maken we pap met z'n flesvoeding en eet hij 's avonds met de pot mee. Sindsdien geen last van krampen. Perfecte ontlasting en voldoende plasluiers. Ook drinkt hij thee of een sapje voor baby's. Hij is bijna 4 maand en we doen dit al dik een maand😂

VRIEND

5 jaar geleden

Geen probleem lijkt mij.. hier met week 15 begonnen bij mn 1e, eerst fruit en dan groente. ‘1 eetlepel’ om te oefenen werkte nooit hier, was meer 5 eetlepels en vanaf maand 4 125 gram groente en fruit, vanaf een maand of 6 260 gram groente ipv de standaard 200. Ik maakte wel alles zelf en dan blenden.. volg je gevoel, vroeger kregen wij ook met 3 maanden voeding. Fijn dat je kindje er zo van geniet haha!

5 jaar geleden

Reactie op LynneTeLintelo

Hier een kind wat flessen ook niks aan vindt 😂 krijgt alleen nog een flesj ...
Hoe maak je zo papje van de fles voeding?

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Romyy12

İk denk iets van rijstebloem ofso?

5 jaar geleden

Reactie op Romyy12

Ik maak flesvoeding klaar, doe dat in een schaaltje, dan doe ik brinta of rijstebloem of ligakoekjes erbij en dan maak je er zo een papje van☺️

VRIEND

5 jaar geleden

Ik maak flesvoeding klaar, doe dat in een schaaltje, dan doe ik brinta of r ...
Hoi! Even een vraagje; heeft hij last gehad van de rijstebloem? Bij mn 1e ben ik met 3,5 maand begonnen alleen hij sliep door.. nu wil ik het bij zoon nummer 2 gebruiken maar die is pas as zondag 10 weken oud.

5 jaar geleden

Hier gaat het drinken goed maar veel problemen met stoelgang maken. Kinderarts stelt ook voor om op 3 maand te starten met groentenpap. Ben benieuwd! Baby is nu 10 weken dus nog 2 weken wachten hier 😊

5 jaar geleden

Reactie op fibm8

Hoi! Even een vraagje; heeft hij last gehad van de rijstebloem? Bij mn 1e b ...
Rijstebloem heeft hij geen last mee gehad gelukkig. Meneer lust het alleen niet bepaald meer haha

VRIEND

5 jaar geleden

Rijstebloem heeft hij geen last mee gehad gelukkig. Meneer lust het alleen ...
Wat fijn! Was je er ook rond maand 3 mee begonnen? Je hebt ook rijstebloem met vanillesmaak, is wat zoeter.. evt proberen misschien?

5 jaar geleden

Reactie op fibm8

Wat fijn! Was je er ook rond maand 3 mee begonnen? Je hebt ook rijstebloem ...
Ja iets eerder al. Die vanille vindt hij helaas ook niks haha

5 jaar geleden

Mijn meid van 14 weken mag ook groentehap gaan proberen. Maar even praktische vragen Hoeveel geef je per keer en hoe vaak per dag ? En wanneer op de dag? Ivm slaapjes en flesvoeding en maar wakkertijd van 90 min. Ze krijgt nu nog 5 keer flesvoeding 180 + 6

5 jaar geleden

Hier een mama die aan het twijfelen is om rijstepap door de Flesvoeding te doen, als ik met een lepeltje komt zit ze echt te happen zeg maar, hier de laatste paar dagen weer extreem last van krampen en moeilijke stoelgang. Dus weet niet zo goed wat handig is, ze is vandaag 10 weken

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Karen38

Mijn meid van 14 weken mag ook groentehap gaan proberen. Maar even praktisc ...
Het advies is eerst beginnen met groente idd. Ná flesvoeding zodat de baby iig heen honger heeft. 3 dagen lang hetzelfde en met 1 soort beginnen. Eerst een theelepel en zo steeds opbouwen, maar mijn zoontje had al snel 6 eetlepels en met precies 4 maanden 125 gram (Nutricia toen nagebeld en dat mogen ze hebben met 4 maanden). Je kunt in het begin als ze het niet willen ook de groente en melk mixen (niet de hele fles dan maar klein cc bij de groente) en de melk zo weglaten. En als ze dan echt die 100-125 gr eten deed ik dat tussen 2 melkvoedingen in. Bijv; ochtend melk 10.00 fruit en dan weer melk. 15.00 melk 17.00 groente Succes!

5 jaar geleden

Ik ben blij dat deze topic er is ! Mijn zoontje van nog geen 5kg drinkt al twee weken flessen van 180 cc en is nu overgegegaan op 200 cc. Zat te denken over groentenpap maar dacht dat het nog veels te vroeg was. Hij is 12 weken. Volgende week gaan we naar het cb en hoop dat we groen licht krijgen om hier ook mee te starten. Ik geef bv afgekolfd en krijg het lastig om aan zijn nood qua voeding te voldoen en zou het jammer vinden om nu al op kunstvoeding over te gaan.

5 jaar geleden

alleen groente of ook fruitpap??

5 jaar geleden

Hier een kind wat flessen ook niks aan vindt 😂 krijgt alleen nog een flesj ...
Sarcasme of meen je dit serieus ? zo snel al geen commentaar van t cb of je kindje nergens last van

5 jaar geleden

Reactie op fibm8

Het advies is eerst beginnen met groente idd. Ná flesvoeding zodat de baby ...
Bedankt voor de tips. We hebben het onze dame aangeboden. Wortelhapje en bananenhapje. Ze vond het helemaal niks haha. Spuugt het zo uit.