89 Reacties
5 jaar geleden
Verse gember in gekookt water... heeft me in het begin geholpen tegen misselijkheid en nu tegen maagzuur.. soms zulke erge maagzuur dat ik het zelfs in mijn oren voel🙈
5 jaar geleden
Gaviscon geeft mij een beter effect dan reni. Je mag er max 4 per dag dus best na ontbijt, lunch en diner en nog eentje voor het slapengaan. Dat helpt bij mij redelijk goed. Had hierover geïnformeerd bij mijn gynaecoloog. Je kan ook bij de huisarts pantomed maagbeschermer laten voorschrijven, 2x 20mg per dag mag. Halleluja 🙏🙏🙏 We mogen toch iets innemen want is verschrikkelijk! Heb zelfs 1x bijna moeten overgeven omdat ik het zo overdreven fel had! 's Nachts van wakker geworden met een overgeeft smaak in m'n keel 😰🤢
5 jaar geleden
Heb na veel problemen voor mijn zwangerschap omeprazol gekregen. Huisarts gaf aan dit ook nu te mogen gebruiken.
Misschien even een belletje.
Anders werkt bij mij yoghurt of een beetje vanille vla.
5 jaar geleden
@marloubaby, sedert mijn zwangerschap heb ik voor het eerst ook ongelofelijk last van brandend maagzuur maar wat me zienderogen helpt is... lichaamsbeweging waarbij maaggebied gestimuleerd wordt. Op rug liggen en beide benen zachtjes in richting hoofd nemen terwijl hoofd richting knieën, de brug enkele keren na elkaar, de eerste vooroverbuigingen van de zonnegroet. Helpt super! De dagen waarop ik dit rustig en zachtjes kan doen met rustige ademhaling heb ik weinig tot geen brandend maagzuur.
5 jaar geleden
Ik heb vernomen dat dit de maagklep terug stimuleert en die sluit dan terug beter. Want dit de zwangerschapshormonen worden spieren en andere "losser".
5 jaar geleden
Reactie op Rosalien
Geen melk drinken ( lactose) chocolade eten en kruiden vermijden
En baking ...
Wat grappig, dat helpt bij mij juist! Zeker een blokje witte chocolade en ook een rijpe banaan. Dat drankje van de dokter kan ik niet binnenhouden, word ik heel misselijk van.
5 jaar geleden
Kleinere porties en minder gekruid eten. Ook niet kort voor het slapen gaan eten. Dat zijn dingen die je kan doen om het te voorkomen of verminderen.
Ik heb er helaas ook last van. Ik ben van turkse komaf dus alles wat ik zowat eet is enorm gekruid, dus ik merkte dat dat verminderen wel een verschil maakt. Middeltjes weet ik niet zo goed. Gember zou moeten helpen en vla heb ik ook vaak gehoord. Ik zou zelf niet voor medicatie zoals rennie ofzo kiezen in de zwangerschap. Maar dat ben ik.
5 jaar geleden
Ik heb er ook erg , heeel erg last van. Ik slik Maalox ( te koop bij apotheek) en dat werkt wel prima.