12 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad. Tot ik bevallen was, eten deed gewoon zoveel pijn! Nu is het gelukkig weg
5 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad. Probeer zoveel mogelijk je kaken te ontspannen. Tanden niet op elkaar zetten, kleine hapjes voeding nemen, geen hap uit een appel nemen. Geen kauwgom.
Je zou evt ook naar de tandarts kunnen gaan. Zij kunnen je verwijzen naar een speciale kaak fysio of indien nodig een splint aanmeten.
5 jaar geleden
Heb je ook het idee dat je oor pijn doet? Ik heb namelijk een week of 3 geleden ook echt pijn gehad ter hoogte van mijn linkeroor, kon niet verklaren of het nou mijn kaak of oorpijn was. Het is uiteindelijk wel vanzelf over gegaan, maar geen idee wat het was 🤷🏼♀️ Ik werd er 's nachts echt wakker van
5 jaar geleden
Weet niet of het ook voor je kaak geldt normaal gesproken maar rond de bevalling maak je meer relaxine aan. Relaxine zorgt ervoor dat de banden en spieren rondom gewrichten verslappen, vooral belangrijk voor je bekken maar het kan dus ook bij je knieën, handen etc pijnlijke gewrichten opleveren... misschien kan dat ook wel bij je kaak
5 jaar geleden
Wat grappig zeg, of nou ja grappig.. Zou het dan toch een zwangerschapskwaaltje zijn? Kan me iets voorstellen met die relaxine en dat die ook invloed heeft op je kaakgewrichten. Die zijn bij mij altijd al problematisch geweest dus slaap met een speciaal kussen e.d. maar dat gevoel dat mijn kaken/kiezen niet meer goed op elkaar passen is nieuw. Heel apart. Bedankt dames ik houd het in de gaten!
5 jaar geleden
Ik zou een afspraak bij de osteopaat aanraden. Mocht je bv veel op je hand leunen met je hoofd dan kan je kaak een beetje scheef staan (dat had ik) en kan hij/zij en weer recht zetten. Pijn bij je oor kan er bij horen want het zit in datzelfde gebied. Sterkte! 🍀