20 Reacties

5 jaar geleden

Allergie ?

5 jaar geleden

Puntje van mn neus niet maar ik wordt zo nu en dan ook helemaal dol van jeuk. Tzijn vooral periodes bij mij en dan weer tijd niet. Hoop t voor jou ook. Pfff puntje van je neus is ook zo lekker te krabben...niet dus

5 jaar geleden

Niet het puntje van mn neus, maar mn hele buik. Vuurrood! En jeuken als een gek. Nu komt t ook al op mn borsten en armen. Huisarts zegt PUPPP. Maar het is echt alsof mijn buik verbrand is zo rood is het.. 😢

5 jaar geleden

Reactie op Ronnes

Niet het puntje van mn neus, maar mn hele buik. Vuurrood! En jeuken als ee ...
gebruik je deze al? heeft mij mijn eerste zwangerschap doorgeholpen!

5 jaar geleden

Reactie op Gb6

Puntje van mn neus niet maar ik wordt zo nu en dan ook helemaal dol van jeu ...
Ik probeer ook zo min mogelijk te krabben zodat ik niet met een clownsneus rondloop de hele dag :(

5 jaar geleden

Reactie op Angel1986

Allergie ?
Nee het is echt huid-jeuk alsof iemand heel zachtjes over haartjes aait. Heel vervelend!

5 jaar geleden

Zou dit ook werken voor je neus?

5 jaar geleden

Nee. Op advies van de huisarts ben ik nu met vette zalf van neutral aan het smeren. Morgen op controle bij de verloskundige en eens kijken wat ze daar zeggen. Anders ga ik deze ook eens proberen.

5 jaar geleden

Reactie op Bloempje16

Ik probeer ook zo min mogelijk te krabben zodat ik niet met een clownsneus ...
Ik krab ook bijna niet en toch is mijn buik vuurrood. En als ik een keer krab dan doet het ook pijn alsof je over een flink verbrande huid krabt.

5 jaar geleden

Niet op de neus. Wel overal op lichaam, net als kleine naaldenprikjes, zo voelt het.

5 jaar geleden

Reactie op Ronnes

Ik krab ook bijna niet en toch is mijn buik vuurrood. En als ik een keer kr ...
Ik heb dit de vorige zwangerschap ook wel heel erg gehad, had uiteindelijk 200 strieastrepen (ja ik ging ze tellen xD). Toen werd bij mij mijn buik ook vurig en jeukte als een gek. Uiteindelijk kwam het bij mij dus door de striea. "Zwanger van een zebra" was mijn motto, haha!

5 jaar geleden

Reactie op Bloempje16

Ik heb dit de vorige zwangerschap ook wel heel erg gehad, had uiteindelijk ...
Striea heb ik dus (nog) niet. En owja mijn onderbenen zijn ook een slachtveld.. helemaal open gekrabd. Maak me toch wel een beetje zorgen. 2 weken geleden gebeld naar de vk en dan zeggen alleen doodleuk ja ga maar een zalfje halen.. maar naar de huisarts gegaan en die denken puppp en dan kun je hormoonzalf krijgen. Als ik t nog kan uithouden dan liever niet. Maar overal lees je bij puppp dat je navel niet onder zit en mijn navel zit juist heel erg onder. Van t weekend zelfs helemaal onder de korsten.. morgen houd ik mn poot stijf en wil ik weten wat t nu echt is en of het kwaad kan. Dan sturen ze me maar naar de dermatoloog. Iedereen schrikt zich rot als ik mn buik laat zien..

5 jaar geleden

Reactie op Bloempje16

Zou dit ook werken voor je neus?
hihi valt te proberen.. ruik je wel de hele dag menthol. ik vond het bij mn vorige zwangerschap iig heerlijk op mn buik. nu niet zo'n last van jeuk daar, wel mn borsten.. misschien omdat mn buik al zo opgezet is geweest.. borsten zijn alleen maar wéér groter geworden.. zucht..

5 jaar geleden

Reactie op Ronnes

Striea heb ik dus (nog) niet. En owja mijn onderbenen zijn ook een slachtve ...
Het klinkt echt verschikkelijk! Brr, hopelijk komt er snel beterschap!

5 jaar geleden

hihi valt te proberen.. ruik je wel de hele dag menthol. ik vond het bij m ...
Hihi, menthol is niet zo erg! Misschien ga ik het wel proberen!

5 jaar geleden

Ik moest de simpele, blauwe, vettige crème van nivea smeren. In die blikken potten. Mijn uitslag is ermee weg gegaan. Had het wel niet zo héél erg, maar ook jeuk en overal strepen en droge plekken. Nu weer een gave huid door die zalf. Hopelijk helpt het bij jullie ook? Ik blijf nu de hele zwangerschap die vette zalf smeren.

5 jaar geleden

ben ik de enige die als eerste dacht dat dit topic over hoofd, schouders, knie en teen ging? of ben ik al teveel bezig met kinderliedjes🤣

5 jaar geleden

Sluit een allergie niet uit, je kunt eenvoudig proberen om koemelk of guten even weg te houden. Dit klinkt ook als een soort eczeem, dan zouden corticozalven veel beter helpen. Met jouw klachten lijkt het me de moeite om dit mee te nemen en uit te proberen.

5 jaar geleden

En eczeem/huidklachten zijn vaak voedingsgerelateerd, al 'vinden' huisartsrn van niet. Het is de afgelopen jaren uit verschillende onderzoeken gekomen. Bij gluten kun je dermatitis herpetiformis hebben (bij overgevoeligheid). Min ervaring is dat je overgevoeligheden anders kunnen zijn tijdens de zwangerschap, fua wellicht daarna weer prima. Let ook op of dit vanuit je kindje komt, straks als ie geboren is, of de baby dan overgevoelig reageert.