17 Reacties

5 jaar geleden

Hier ook spruw ik heb de huisarts gebelt en krijg een receptje voor haar. In haar mondje zitten inmiddels wel witte vlekjes. Wat je nu kunt doen is Flesjes speentjes uitkoken handen wassen voor het voeden. Ik geef fles voeding maar volgens mij moet je je borsten ook even voor en na elke voeding wassen. En dan morgen even de huisarts bellen voor een receptje als ze er last van heeft

5 jaar geleden

Hier ook spruw en recept voor gekregen maar mannetje lijkt van het medicijn meer last te hebben dan van de spruw dus ik ga er weer mee stoppen en wachten tot het vanzelf weggaat

5 jaar geleden

Als je je echt zorgen maakt. De huisartsenpost is er ook voor deze vragen of evt. Al een recept als het erg hinderlijk is.

5 jaar geleden

Reactie op Mamvan2 AR

Als je je echt zorgen maakt. De huisartsenpost is er ook voor deze vragen o ...
Toch even gebeld, ze denkt dat het een beginnende borstontsteking is 😬 blij dat ik gebeld heb. Kan nu meteen handelen.

5 jaar geleden

Ons mannetje nu 4 weken heeft ook last van spruw maar gelukkig nog niet veel last.. ons is geadviseerd om tussen de voeding pauzes in te lassen en even mijn pink in zijn mondje te doen zodat hij de melk goed weg slikt. ( hij spuugt best veel tussen door) maar twijfel of ik mijn pink nu ook nog mag geven ivm spruw.. morgen even bellen maar dacht misschien heeft hier iemand een antwoord of tips😃

5 jaar geleden

De onze had t ook alleen geen last van. Toch huisarts gebeld toen t echt erg was. Nu drankje 4x per dag en t gaat echt snel weg!

5 jaar geleden

Ook beginnende spruw bij 7 dagen en zowel kraamhulp als verloskundige als lactatiekundige adviseerden allemaal het smeren van kokosolie. Wel onbewerkte! Je smeert na elke voeding de kokosolie op het tongetje, in de wangzakjes en op de binnenkant en buitenkant van de lippen. Hiernaast ook elke keer je tepels ermee insmeren. Kokosolie doodt de schimmel. Hier een link van de juiste kokosolie:https: //www.hollandandbarrett.nl/shop/product/perfectly-pure-virgin-coconut-oil-bio-60022864?skuid=013182 Succes!

5 jaar geleden

Hier heeft bij eerdere kids molkosan heel goed geholpen. 1/7 deel met water vermengen en er op smeren. Deed dit zelf vaak alleen op mn tepel met wattenschijfje en was het zo over. Is zuur waardoor het weer goed in balans komt.

5 jaar geleden

Reactie op Mama.R.K.

Toch even gebeld, ze denkt dat het een beginnende borstontsteking is 😬 bli ...
Nou volgens de verloskundige toch echt spruw 😔 zalf voor mezelf en voor de kleine meid gekregen. Zalfje voor haar, mag ik nog even mee wachten aangezien zij geen hinder vertoont. Hopen dat het zo snel opgelost is 🤞🏻

5 jaar geleden

Ik heb hier ook nystatine voor gehad en mijn mannetje vond het vreselijk! Ik heb de tip gekregen om bosbessensap te gebruiken (met een wattenstaafje 3x per dag) van de reformwinkel, en de spruw is bijna weg..

5 jaar geleden

Reactie op Tasjj

Ik heb hier ook nystatine voor gehad en mijn mannetje vond het vreselijk! I ...
Breng je dit met een wattenstaafje aan in zijn mondje? En behandel je je eigen tepels dan ook?

5 jaar geleden

Reactie op Baby RM

Breng je dit met een wattenstaafje aan in zijn mondje? En behandel je je ei ...
Jaa ik breng dit met een wattenstaafje aan inderdaad, ik geef flesvoeding dus heb geen idee wat je met je tepels moet doen..

5 jaar geleden

Reactie op carlijnduin

De onze had t ook alleen geen last van. Toch huisarts gebeld toen t echt er ...
Wat is snel? Hier ook spruw maar voel na 2d geen verbetering vind het zo zielig!

5 jaar geleden

Sinds een weekje hebben wij ook spruw. Mijn dochtertje van bijna 4 weken drinkt hierdoor ook minder. Ik geef borstvoeding, dit maakt het ook lastig om te zien hoeveel ze binnen krijgt. Ik heb veel zitten Googlen over spruw. Ben zelf geen fan van reguliere medicijnen. Ik las dat probiotica voor babies en moeders werkt en extra vierge kokosolie, Niet geurloos. Ben nu een paar dagen bezig met probiotica poeder. Ik maak er een papje van en smeer het na elke voeding op het mondje en op de tong van mijn dochter. Het lijkt te werken. Ik ga dit nog een paar dagen doen. Werkt het niet ga ik kokosolie proberen. https://www.mommyknowsbest.nl/over-tassie/ https://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/indeolie/

5 jaar geleden

Hier ook spruw gehad na een antibiotica kuur voor haar. We hebben na elke voeding nagespoeld met water (pipetje 4 ml in wangzak spuiten in gedeeltes). Daardoor spoelen de ergste melkresten weg waar deze schimmel goed op kan groeien. Ook hebben we op de speen kokosolie gesmeerd en dat steeds na het water gegeven. Ik zelf heb elke keer tepels gewassen voor en na voedingen (zowel borstvoeding als kolven). Geen spuugdoekjes maar keukenrol gebruikt om bacteriën geen kans te geven omdat je anders elkaar weer besmet. Heel gedoe! Vooral in de nachten maar het is zo goed als weg!!! Dus de aanhouder wint 👌!

5 jaar geleden

Oh en we hebben probiotica toegediend in de laatste fles voor slapen gaan: Vitals. Ik zelf ook probiotica gaan slikken ernaast!

5 jaar geleden

Wij hebben ook spruw gehad, eerst medicijnen van de huisarts gebruikt, maar mijn dochter werd erg misselijk van het medicijn. Daarom overgestapt op gentiaan violet, is een natuurlijk middel. Dat heeft snel geholpen. Wel even een paars mondje maar ja... dat is dan maar zo