26 Reacties

4 jaar geleden

De vulling is dus van polyester en de buitenlaag van katoen.

4 jaar geleden

Ik zou het wiegje met deze bekleding dan alleen onder toezicht gebruiken, dus niet om s nachts in te slapen. Zoals je ook een babynestje gebruikt. Zonder bekleding of met een dunne katoenen hoes, zou ik hem ook zonder dat er iemand bij is gebruiken.

4 jaar geleden

Er worden wel meer dingen verkocht die als onveilig bestempeld zijn zoals van die stoot randen voor in ledikant/wieg. Ik geloof dat ik het voor de zekerheid toch maar niet zou doen. Misschien kan de bekleding eraf? Ik weet niet hoe ademend de randen van zn wiegje zijn. Ik heb er jaren geleden ook naar gekeken, stonden gewoon in de winkel maar de verkoopster raadde het ook af. Heel vreemd dat het dan toch verkocht wordt

4 jaar geleden

Reactie op Jazebel

Er worden wel meer dingen verkocht die als onveilig bestempeld zijn zoals v ...
Ja, vreemd toch? Het zit zo vastgenaaid dat je de vulling er niet uit kunt halen. Ik kan er wel andere katoenen bekleding opzetten natuurlijk, maar dan ben je zo ook weer 50 euro verder. Je zou verwachten dat dat niet nodig is. Maar ik denk idd dat ik geen risico ga lopen

4 jaar geleden

De wieg zelf is van riet trouwens, dat is sowieso luchtdoorlatend. Alleen niet lekker zacht voor de baby

4 jaar geleden

Reactie op de buurvrouw

Ik zou het wiegje met deze bekleding dan alleen onder toezicht gebruiken, d ...
Dank voor je reactie. Ik wil hem juist ook graag voor de nacht gebruiken, dus ik ga dan toch op zoek naar een katoenen hoes.

4 jaar geleden

Ik heb dezelfde, hier gewoon de hoes eraf omdat ik het ook niet als veilig ervaar 😅

4 jaar geleden

Reactie op psdr

Dank voor je reactie. Ik wil hem juist ook graag voor de nacht gebruiken, d ...
Ben of ken je iemand die handig is met een naaimachine? Ik heb ook zo’n mand en iemand wil er een hoes voor maken. Van dunne wafelkatoen. Vond het ook zonde om nog €40 aan een mega saaie bekleding uit te geven.

4 jaar geleden

De winkels reageren in eerste instantie op vraag. Dus als dit soort producten verkopen zullen ze dat gerust in de winkel leggen. Als je er dan naar vraagt krijg je het antwoord dat het alleen onder toezicht gebruikt mag worden en ze op die manier de verantwoordelijkheid bij de ouders leggen. Er wordt helaas veel verkocht wat onveilig is. Ik verbaas me altijd over de kinderstoelen waar een tafelblad op zit die omhoog klapt. Daar gaan geheid een keer vingers onder geplet worden.

4 jaar geleden

Reactie op de buurvrouw

Ben of ken je iemand die handig is met een naaimachine? Ik heb ook zo’n man ...
Nee helaas ben ik zelf niet zo handig ;) en ken ook niet iemand die ik daar zo even voor kan vragen. Dus zal toch even op jacht moeten gaan.

4 jaar geleden

Reactie op MiesBes

Ik heb dezelfde, hier gewoon de hoes eraf omdat ik het ook niet als veilig ...
Heb je dan alleen een matrasje erin liggen?

4 jaar geleden

Reactie op psdr

Heb je dan alleen een matrasje erin liggen?
Ja matrasje met lakens en een dekentje, lijkt me verder niet uitmaken voor de baby

4 jaar geleden

Heb toch iemand gevonden die iets kan naaien van katoen, goeie tip 👍🏻 vanochtend met de kraamzorg besproken en die raden het ook niet aan. Dus goed opgelost zo. Dank voor ieders advies!

4 jaar geleden

Reactie op psdr

Heb toch iemand gevonden die iets kan naaien van katoen, goeie tip 👍🏻 van ...
Even een vraagje ☺️ ik heb dit wiegje namelijk ook gekocht.. gebruik je deze dan wel nog? En het matrasje?

4 jaar geleden

Reactie op xnxx

Even een vraagje ☺️ ik heb dit wiegje namelijk ook gekocht.. gebruik je de ...
Ja, ik gebruik hem nog wel. Met het matrasje inderdaad. Je kunt ook wel losse katoenen hoezen bestellen of op maat laten maken, als je googlet op bekleding mozeswieg.

4 jaar geleden

Reactie op psdr

Ja, ik gebruik hem nog wel. Met het matrasje inderdaad. Je kunt ook wel los ...
Of de hoes weglaten natuurlijk en alleen een matrasje gebruiken met lakentjes

4 jaar geleden

Reactie op psdr

Ja, ik gebruik hem nog wel. Met het matrasje inderdaad. Je kunt ook wel los ...
Oké dus als ik het goed begrijp haal je de bekleding eruit en maak je daar iets anders voor in plaats?

4 jaar geleden

Reactie op xnxx

Oké dus als ik het goed begrijp haal je de bekleding eruit en maak je daar ...
Ja, eigenlijk vervang ik het door bijna precies hetzelfde als wat er nu in zit. Dus ik vervang de hoes die over de handvatten van de mand heen valt, door een zelfde formaat katoenen hoes, maar dan zonder de gewatteerde vulling. Het matrasje dat erbij zit gebruik ik gewoon, en verder kun je het dan opmaken als elk ander wiegje. Snap je dan wat ik bedoel? 😊

4 jaar geleden

Reactie op psdr

Ja, eigenlijk vervang ik het door bijna precies hetzelfde als wat er nu in ...
Yes ik snap het! Dankje voor je uitleg! Dus het matrasje zelf zal wel veilig zijn?

4 jaar geleden

Vraagje, het kind kan de eerste paar maanden toch niet rollen? Zeker als je een puckababy of iets vergelijkbaars gebruikt, begrijp ik niet goed hoe het kindje in de bekleding terecht kan komen..?