22 Reacties

3 jaar geleden
Wij hebben zojuist onze 20 weken echo gehad en ik heb ook 2 bloedvaten ipv 3 in de navelstreng.
Ik heb zelf een hartafwijking waar ik als baby aan geopereerd ben(2 gaatjes in tussenwand) en daarom ook 13 weken echo en 20 weken echo in umcg gehad.
Dit schijnt veel vaker voor te komen en hoeft verder niets te betekenen werd ons gezegd.
Alleen inderdaad dat de baby iets groeiachterstand zou kunnen hebben en daarom krijgen wij rond de 28-32 weken een extra groei echo.
Bij onze baby werden verder geen afwijkingen ontdekt.

3 jaar geleden
Heb ik ook gehad bij de vorige zwangerschap mijn mannetje was iets kleiner maar voor de rest geen problemen

3 jaar geleden
Wij hebben dit ook te horen gekregen bij de 20 weken echo. Gelukkig waren we al in het ZH voor de 20 weken echo en konden ze meteen GUO 2 onderzoek doen. Kindje heeft geen afwijkingen en zag er gezond uit. Bij ons gaven ze aan dat extra controles niet nodig was & dat we ons geen zorgen hoefde te maken!

3 jaar geleden
Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook. 2 afvoer, 1 toevoer. Mij is verteld dat dit juist perfect is voor de baby. En zo geschiedde. Een perfect gezond meisje.
Nu bij de tweede zwangerschap hetzelfde. Wel pas op de helft, dus weet niet hoe het verder zal gaan. Maar er werd niks gezegd over eventuele afwijkingen?

3 jaar geleden
Had ook al in een ander topic gereageerd maar voor de zekerheid ook hier. Onze GUO vanochtend was goed gelukkig! Alles zit er op en er aan, geen afwijkingen aan hart en nieren. En ook in combinatie met een goede NIPT geen reden tot zorg. Meisje groeit goed, loopt zelfs iets voor tot dusver. Opgelucht! 🥲

2 jaar geleden
Reactie op 18092019
Hallo dames, hoe is de bevalling verlopen bij jullie ivm de SUA? Bij mij wa ...
Bij mij is de navelstreng verzakt bij het inleiden dus werd een spoedkeizersnede.
Maar dat had verder niets te maken met dat er 2 bloedvaten in de navelstreng zaten.
Heb verder niets gehoord over hoe de navelstreng eruit zag.

2 jaar geleden
Bij mij is de navelstreng verzakt bij het inleiden dus werd een spoedkeizer ...
Mijn vliezen braken trouwens wel op 36+1, waarna ik nog een week met gebroken vliezen in het ziekenhuis heb gelegen. Ons kindje was overigens ook dysmatuur, maar mijn man en ik waren beiden ook niet groot bij de geboorte.

2 jaar geleden
Reactie op 18092019
Bij mij is het ook een spoedkeizersnede geworden, en kindje is ook dysmatuu ...
Het is inderdaad anders wel heel toevallig.. Lag jullie kindje wel goed?
Ons kereltje lag dwars op moment van breken van vliezen (maar dat deed hij al maanden) en daarom met ambulance opgehaald maar eenmaal in het ziekenhuis was hij gedraaid in stuitligging.
Tijdens de keizersnede bleek mijn baarmoeder iets hartvormig te zijn, vandaar waarschijnlijk ook dat ons zoontje zo lag.