10 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg even je berichtje. Mijn zoontje is eind mei aan de beurt. Vind het ook erg spannend. Wij laten het bij Bento clinic doen en jullie?

2 jaar geleden

Wij hebben het laten doen 2 weken geleden toen hij 9 weken was, de dag zelf echt een nachtmerrie heeel veel gehuild maar je kan gewoon paracetamol geven 60mg, alleen dat hielp bij ons niet veel. Was echt heel zielig hoe die huilde en je er eigenlijk niet veel aan kan doen. We hebben de klem-methode gebruikt schijnt best te zijn voor heel jonge baby’s, de klem is r na 4 dage afgevallen en hebben daarna niets meer van gemerkt. Eerste dag veel gehuil maar in de avond is het gestopt (we hadden de besnijdenis om 10:45 in de ochtend laten doen) 5 uurtjes enorm gehuild maar daarna rustiger en rustiger geworden en uiteindelijk lang geslapen. Snachts niets meer van gehoord en de volgende dag was het zo goed als over alleen alsje hem verkeerd vastnam of in een zitpositie legde ofzo kreeg hij een schok en begon die weer extreem te huilen. Qua nazorg hangt het af met welke methode je het laat doen als je laat laseren dan zal je grote klodders vaseline moeten smeren erop elke keer alsje de luier verschoond zodat het niet erop zou gaan plakken want dan zal het uiteraard pijn doen. Hebje de klem-methode gebruikt dan hoeft dat niet omdat de klem eropblijft en ervoor zorgt dat de tip nergens tegen kan schuren. Als ze plassen kan het gaan branden dus zal je wel af en toe even moeten troosten. We hebben met hem die dag alleen maar in de schommelstoel gezeten en op en neer zitten springen erin zodat hij kan in slaap vallen, hij was heel slaperig maar ging ondertussen wakker worden van de pijn en huilen waardoor die niet kon slapen. De terugweg was de verdoving ook al aan het uitwerken dus in de maxi cosi hebben we hem niet laten zitten gewoon vast in de armen en troosten. Voel je niet schuldig het zal uiteindelijk een betere beslissing geweest zijn voor je baby, ik zat gewoon mee tr janken met hem omdat ik het zo zielig vond maar je moet denken aan later en jezelf geruststellen het is maar die ene dag en dat overleven jullie heus wel! Succes:)

2 jaar geleden

Reactie op M.lina

Wij hebben het laten doen 2 weken geleden toen hij 9 weken was, de dag zelf ...
Wij zullen ook voor de klem methode gaan. Hoef ik dan niks dagelijks zelfs iets in te smeren? Ik maak me zorgen om als hij gaat poepen bijvoorbeeld morgen. Bij hem is (letterlijk) alles onder de poep meestal..😩 Zal toch ook gevaarlijk zijn voor infectie als zijn poep bij die plek komt.. ben echt blij als het is geweest

2 jaar geleden

Wij hebben het twee weken geleden gedaan. Even spannend maar alles ging heel goed. Alleen bij verdoving een mini huiltje en verder heeft hij de afgelopen twee weken nergens last van gehad. geen ander gedrag, en niet meer huilen oid. Over methodes weet ik niet veel. Maar hij kon bij ons prima in maxi cosi, elke keer verschonen laag vaseline erover (andere dan de blauwe potten, zet zo foto erop), gewoon voorzichtig met verschonen en de eerste dag en nacht paracetamol gegeven. Hij heeft op de dag zelf ook heerlijk geslapen. Afgelopen twee weken hem 2x per dag in badje gedaan voor de hygiene… dat was wel drama. Maar voor ons 😂 was er heeeelemaal klaar mee zovaak! Hij werd er niet anders van hehe.

2 jaar geleden

Deze vaseline smeer je erop. Maar dan niet “smeren”, maar de vaseline als een soort ijsje 🍦 om de piemel heen draaien zeg maar. Dus rechtstreeks vanuit de tube.

2 jaar geleden

Reactie op Jo-mc

Deze vaseline smeer je erop. Maar dan niet “smeren”, maar de vaseline als e ...
Aah blij dat het goed is gegaan! Waar haal ik deze vaseline? Om de hoeveel uur gaf je een zetpil? 🍀💚

2 jaar geleden

Reactie op vanille_a

Aah blij dat het goed is gegaan! Waar haal ik deze vaseline? Om de hoevee ...
De vaseline hebben we eerste tube van de arts gekregen op moment van besnijdenis. Daarna nog 2 tubes bij apotheek gehaald (zonder recept). Paracetamol was een zetpil 60mg elke 4 uur (dus dan ook snachts wakker maken indien je geen nachtvoeding meer hebt). Laat je hiervoor adviseren door de arts zelf. Wij kregen alle informatie op locatie mee, ook op papier. Ook qua nazorg wat je kunt verwachten qua heling, geel laagje dat over wondje komt, hechting enz. Wij vonden het ook spannend en bang voor poepluiers schoonmaken enz. Maar ervaring is nu dat na 2 dagen spanning van papa en mama alles makkelijker ging. Kijk vooral naar je kindje. Als hij normaal is, waarom zouden papa en mama dat dan niet kunnen zijn.

2 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje laten besnijden toen hij drie weken was @besnijdeniscentrum rotterdam. Enige moment waar hij een mini huil heeft gehad was tijdens de verdovingsprik. Het piemeltje wordt wel echt dik, schrik daar niet van. Heel goed verzorgen met witte vaseline, kan je zonder recept kopen @apotheek. Dit doe je erop als een soort ijsje/drolletje. Niet uitsmeren en dan luier eroverheen. Dit hebben wij gedaan gedurende 10 dagen ongeveer en dagelijks even 5 tot 10 minuutjes zijn piemeltje laten weken in bad, vanwege hygiëne en de hechting. Ik heb geen enkel keer gemerkt dat hij pijn had, ook niet tijdens het verschonen. Komt goed

2 jaar geleden

Mijn zoon is met 2 weken besneden. Alleen het eerste verdovingsprikje deed zeer. Daarna heeft hij overal doorheen geslapen. Heeft ook geen paracetamol of iets nodig gehad na die tijd. Hij heeft nergens last van gehad. Bij ons zat de vaseline bij de prijs in van besnijden. Je hebt wel wat tubes nodig omdat je het bij elke verschoning heel dik erom heen moet doen. Piemeltje moet naar boven in de luier zodat hij zo min mogelijk opzwelt. Verder deed ik hem 1 week lang 5 min in bad zonder badolie etc. Je mag niet schoonmaken met billendoekjes alleen in de liesjes en billen. Ik heb 1 keer gehad dat er poep aan de voorkant is gekomen, dan moet je direct onder de kraan afspoelen. Het is mij heel erg meegevallen en ben blij dat we het gehad hebben.

2 jaar geleden

Ik laat mijn zoontje om 11 uur besnijden. Ik vind het super eng. Dit is mijn tweede. Mijn eerste zoontje vond ik ook eng. Maar bij hem was de nazorg veel makkelijker. Het werd met laser gedaan waardoor het sneller ging genezen. Ik weet nu niet welke methode ze gaan gebruiken. Dat beslissen ze strax. Ik hou mn hart vast. Hij heeft kma sinds de geboorte. Zit nu 3 weken aan de pepti. Hij had daardoor reflux. Dus altijd huilen en niet rustig. Veel krampjes en pijn. Toen kreeg hij de rota vaccine op 8 weken. De bijwerking daarvan was ook drama. Gister heeft hij voor het eerst een goede dag gehad. Heerlijke baby. Geen enkel kwaaltje. En nu strax besnijden. Vind het zo zielig dat hij zoveel mee maakt. Maar hopelijk is het hierna ook echt voorbij en heb ik weer een lekkere baby terug.