42 Reacties

3 jaar geleden

Bij mij sliepen ze alle 3 al met 1,5 week door.. laatste fles 10u en eerste fles 7u.. als ze aankomen waarom zou je ze wakker maken?

3 jaar geleden

Reactie op esmeé

Bij mij sliepen ze alle 3 al met 1,5 week door.. laatste fles 10u en eerste ...
Heb je evt tips? :)

3 jaar geleden

Reactie op esmeé

Bij mij sliepen ze alle 3 al met 1,5 week door.. laatste fles 10u en eerste ...
Wauuwww wat super! Gaf je bv?

3 jaar geleden

En.hoeveel dronken ze om 22.00. De mijne zit nu nog maar op 110ml. Max

3 jaar geleden

Soms is de reden dat een baby na langer doorslapen moeilijk wakker wordt, dat de bloedsuikerspiegel laag is. Dit veroorzaakt enorme loomheid. Zelf zou ik na maximaal zes uur wakker maken. Als dat lastig gaat wil een natte doek ook helpen.

3 jaar geleden

Reactie op Aye

En.hoeveel dronken ze om 22.00. De mijne zit nu nog maar op 110ml. Max
150cc nu maar ook al toen ze minder dronken.. en ze hebben er allemaal niks onder te leiden gehad..

3 jaar geleden

Reactie op Aye

Wauuwww wat super! Gaf je bv?
Nee wel fles.. bv is misschien anders dat durf ik niet te zeggen

3 jaar geleden

Reactie op esjebesje

Heb je evt tips? :)
Nou ik deed ze vanaf 1,5 week naar hun eigen kamer, sliepen ze sowieso al langer door.. en bij de laatste fles gewoon heel klein beetje johannesbroodpitmeel in de fles.. oudste is al 4,5 en de middelste 2,5 zijn enorme jongens al, en die van een maand gaat ook super goed groeit super netjes..

3 jaar geleden

Reactie op esmeé

Nee wel fles.. bv is misschien anders dat durf ik niet te zeggen
Borstvoeding is lichter verteerbaar dus moet je vaak meer van geven. Echter onze zoon is 6 dagen (wel geboren met 42 weken) en moeten wij na 4/5uur echt wakker maken voor voeding. Vandaag met kraamhulp afgesproken dat we vannacht gewoon kijken wanneer hij komt en hem morgen wegen. Als hij dan gewoon is aangekomen, mogen we hem door gaan laten slapen. Ik geef wel borstvoeding.

3 jaar geleden

Mijn dochter is nu 10 dagen oud (geboren met 40+3). Ik geef borstvoeding. Als wij haar niet wakker maken rond 03:00 uur ‘s nachts, slaapt zij ook door. Wel merk ik dat ze erg clustert. In plaats van elke 3-3,5 uur komt ze vanaf de avond elke 1-1,5 uur. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Mijn vriend zegt ook ‘laat maar slapen’, maar ik durft het niet aan. Ben benieuwd naar de rest van de meningen. Wat denken jullie?

3 jaar geleden

Als mijn dochter de nacht meer uren pakt zorgen we wel dat ze om de 3 uur overdag drinkt. Ze is nu wel bijna 8 weken maar ze was prematuur dus in principe is ze 10 dagen. Nu met die hitte ben ik voorzichtiger, ze zweet ook veel. Voorheen maakte ik me er niet zo druk om.

3 jaar geleden

Wat hier helpt is de voetzolen masseren. Dan wordt ze meer alert om te drinken.

3 jaar geleden

Op het consultatiebureau zeiden ze dat de 'norm' is dat je ze vanaf 4kg mag laten doorslapen. Die van ons is nog geen 4kg, maar omdat hij zich overdag ook binnen de 4 uur meld als hij honger heeft, zou hij dat snachts ook wel doen, dus we hoeven hem niet meer na 6 uur te wekken. Dit is onze eerste nacht op die manier, ik ben benieuwd hoelang hij gaat doorslapen..

3 jaar geleden

Reactie op esmeé

Nou ik deed ze vanaf 1,5 week naar hun eigen kamer, sliepen ze sowieso al l ...
Hebben ze met 1,5 weekje al johannesbroodpitmeel in de laatste fles gekregen?

3 jaar geleden

Reactie op esjebesje

Hebben ze met 1,5 weekje al johannesbroodpitmeel in de laatste fles gekrege ...
Jaa hoor! In overleg met het cb was geen probleem.

3 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt. Zolang er geen medische reden is zou ik je kindje gewoon laten slapen.

3 jaar geleden

Reactie op esmeé

Jaa hoor! In overleg met het cb was geen probleem.
Dank! Cb komt volgende week langs. Ik ga het eens overleggen en vragen hoe we er een ritme in kunnen opbouwen. Nu voeden we namelijk op verzoek. Maar we merken dat dat steeds vermoeiender wordt, ook voor onze zoon.

3 jaar geleden

Reactie op esjebesje

Dank! Cb komt volgende week langs. Ik ga het eens overleggen en vragen hoe ...
Mag ik vragen wat je bedoelt met vermoeiender worden? Wij geven ook op verzoek. De kleine meldt zich elke 3/4 uur voor voeding

3 jaar geleden

Reactie op esjebesje

Dank! Cb komt volgende week langs. Ik ga het eens overleggen en vragen hoe ...
Ma een ritme is voor je zelf zo veel rustiger ik geef bijvoorbeeld elke dag eerste fles 7u dan 10u 1u 4u 7u 10u dat is de laagste.. dan weet je elke dag waar je aan toe ben en kun je dingen om heen plannen.. en dat hoeft niet perse in overleg met cb, ook n beetje je eigen hoofd volgen het is jullie kind en jullie voelen wat goed is

3 jaar geleden

Reactie op esmeé

Ma een ritme is voor je zelf zo veel rustiger ik geef bijvoorbeeld elke dag ...
Maak je je kind dus ook wakker voor het flesje? Vandaag komt ‘ie ineens om de 2,5 uur (of 2 uur). 3 uur redt ‘ie niet meer en valt alleen in slaap op mijn borst. Heel onrustig :( regeldagen 9 en 10 dagen misschien?