87 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben morgen 28 weken en voel de baby echt nog draaien. Mag ik vragen wat je er zelf aan kunt doen om de baby in de goede houding te laten liggen? Ik heb hier nog niks over gevonden, ben benieuwd😊
4 jaar geleden
Met dit aantal weken zwangerschap zegt dat nog helemaal niets! Kan nog alle kanten op draaien😊
4 jaar geleden
Bij mij licht ze ene week in de stuit en de andere week met het hoofdje naar beneden bij deze termijn zegt dit nog niks
4 jaar geleden
Ik ben morgen 28 weken en voel de baby echt nog draaien. Mag ik vragen wat ...
Via dit forum las ik in een topic de tip om te googlen/youtube op spinning babies. Ik neem 't met een korrel zout omdat het vrij recent is komen overwaaien uit de VS en allemaal met ®enzo staat. (een vrouw die info van va-chiropractor heeft gebruikt).
Maar het idee erachter snap ik wel en gaat erom dat je verschillende spieren rond je buik, bekken, benen meer in balans kan brengen.
Ik dacht eraan mss een afspraak te maken bij een osteopaat. Ik ben er vroeger wel eens gewest en was positief, had toen nekpijn en toen bleek mn maag en darm helemaal gespannen te zijn.
Ik heb nu geen spierklachten btw.
4 jaar geleden
Reactie op Anoniem0201
Met dit aantal weken zwangerschap zegt dat nog helemaal niets! Kan nog alle ...
Ja is nu nog vroeg
4 jaar geleden
Hier vanaf 20 weken in stuit op echo en met controles. Had ik nooit meegemaakt met de andere 3 jongens.
Met 29 weken de yogabal opgepompt. Zaten in quarantaine en had amper beweging, wat meer op bed door extreme vermoeidheid en daardoor ineens een stijf lijf.
Hij is toen ineens met veel geweld gedraaid rond 30 weken (nu 31 weken). Heb het idee dat hij niet meer terugdraait. Sowieso lag hij al die tijd prima, bewoog veeel, maar nooit meer dan een kwartslag draaien zeg maar.
Zoals gezegd nog genoeg tijd, riepen ze bij mij ook. Maar snap je vraag! Ik keek hem ook naar hoofdligging.
Zeker omdat de broers altijd in hoofdligging hebben gelegen.
Google anders even op Spinning Babies oefeningen. Die oefeningen zijn sowieso goed voor je bekken. Ook met oog op indalen (waar het ook nog erg vroeg voor is, maar de oefeningen zelf zijn prima)
4 jaar geleden
Reactie op hink
Hoe voelt het als de baby in een stuit ligt? Ik ben 30 weken en heb geen id ...
Dit is mijn 4e zwangerschap, placenta achter en zag letterlijk zijn koppie ook bewegen onder mijn maag, voelde het ook. Ook beneden in de buik leeg. Sinds hij gedraaid is, heb ik constant druk op de blaas. In stuit had ik juist constant maagzuur. Inmiddels kan ik aan de buitenkant goed voelen hoe en wat. Bij de eerste zwangerschap veel vruchtwater en veel aangekomen + 1e keer, daarna 2x placenta voor en dat is toch wel weer anders. Nu placenta achter en voel veeeel haha.
4 jaar geleden
Reactie op hink
Ik ben ook 30 weken en krijg veel echo’s door medische redenen. Ze ligt elke keer compleet anders. En dit verschil voel je niet. Ik voel soms wel bovenin mn buik iets hards, maar de ene keer is dit dus der hoofdje en de andere keer der billen haha
4 jaar geleden
Reactie op hink
Mijn baby is gedraaid met 27 weken (erg vroeg trouwens) ben nu 31 weken en ze is niet meer terug gedraaid. Tot 27 weken voelde ik haar heel duidelijk schokkende schoppen maken in mijn blaas/baarmoedermond en meer een bolling als ze bewoog aan de bovenkant van mijn buik (het hoofdje) had toen ook sneller maagpijn dus kleine beetjes eten.
Ze is toen ook ineens gedraaid midden in de nacht met aardig wat agressie ben er ook echt naar van geweest.. de volgende dag voelde ik haar voetjes aan de bovenkant.. ze is nu zo groot die zie je ook duidelijk je kunt ze nu bijna beetpakken als ze zich lekker uitstrekt 😅.. het voelt nu zwaarder daar beneden en voel hier ook steeds druk op mijn blaas en soms een beetje een zeurend gevoel van onder.
Ik voelde dus duidelijk verschil!
4 jaar geleden
Ik vraag me zo af "waarom" de baby normaal gaat draaien. Zit dat lekkerder? Ja het is natuur maat wat dan precies?
Yoga bal heb ik niet, maar mss eens naar kijken
Ik moet vooral weer op m'n houding en rust letten.
Minder gaan werken maar nu toch ea voor werk. Ik zit heel de dag eigenlijk
Fijn/leuk om al jullie reacties te lezen!
4 jaar geleden
Ik vraag me zo af "waarom" de baby normaal gaat draaien. Zit dat lekkerder? ...
Ik vond de bal met opvangen van de weeën echt top. Kreeg het toen aangeboden in het zh, met de inleiding. Tijdens de 3e zwangerschap toen gekocht en net als toen ga ik er op zitten met het vouwen van de was. Ik wil geloven dat het geholpen heeft met het laten draaien. Maar stiekem denk ik dat het gewoon te krap werd in stuit, haha.
4 jaar geleden
Ben ook bijna 29wk en de baby ligt iedere keer anders. Laatste keer ook in stuit, maakte niets uit zei de vk