25 Reacties
3 jaar geleden
Ik gebruik deze methode bij alle drie mijn kindjes. Vaak zijn de eerste nachten wel heel heftig, maar daarna heb je ook voordeel ervan.
Ik pas deze methode ook toe in de hele vroege ochtend.
3 jaar geleden
Reactie op Proud mother of 3
Ik gebruik deze methode bij alle drie mijn kindjes. Vaak zijn de eerste nac ...
Ja ik zie er ook tegen op die eerste nachten, want ga het denk ik doen als mijn vriend nacht dienst heeft zodat hij er minder hinder van heeft 🙈.
Hoe bedoel je precies ook in de hele vroege ochtend?
En je neemt dus minder grote stappen tussen de pauzes dan normaal gedaan wordt?
3 jaar geleden
Reactie op Nathaliiieee
Ja ik zie er ook tegen op die eerste nachten, want ga het denk ik doen als ...
De middelste heeft een periode gehad dat hij iedere ochtend om 05.00 wakker was en begon te huilen.
Ik heb de methode toen ook toegepast.
Ik krijg het niet over mijn hart om ze zolang te laten huilen, dat is meer mijn gevoel. Bij ons werkt de methode ook zo. Ik zou vooral je gevoel volgen.
3 jaar geleden
De middelste heeft een periode gehad dat hij iedere ochtend om 05.00 wakker ...
Oh zo! Ik zat ook te denken aan kortere periodes vanwege hetzelfde ja. Ik heb hier juist een die wel goed kan uitslapen maar dan ook pas rond middernacht naar bed wilt, dus net andersom 😅.
En alle slaapjes plus het in de nacht wakker worden kan ze nu alleen weer in slaap komen door voeden, dat hoop ik hiermee op te lossen...
3 jaar geleden
Reactie op MH1234
Ik pas dit ook geregeld toe en dan gaat het weer 2 dagen goed en dan is het ...
Ik ga er morgen pas mee beginnen, maar ik heb gelezen dat je het echt goed moet blijven volhouden hoe moeilijk het ook is, omdat het anders weer terug bij af is 😅. En na een paar dagen goed kan er een soort van terugval zijn, hoort er ook bij. Maar zal het zien hoe t hier zal gaan 😰
3 jaar geleden
Ik zie het bij een vriendin toegepast worden en eerlijk gezegd is bij elke tand, ziekte en ontwikkelsprong weer het hele riedeltje opnieuw door moeten.
Wij zijn van andere uiterste = samen op 1 kamer slapen. De kinderen liggen elk in hun eigen ledikant aan weerszijden van het bed. Tja, kan echt per kind verschillen maar die van mij (oudste is dezelfde leeftijd) slapen als roosjes en die van haar echt bar en bar slecht. Heel veel gecontroleerd aan het huilen.
VRIEND
3 jaar geleden
Poeh ik kende dit niet dus even gegoogled maar lijkt me wel heftig hoor. Wij hebben toen bij mijn zoontje wel zoiets gedaan maar iets minder heftig vind ik zelf. Elke dag hetzelfde schema: 1 minuut laten huilen, 3 minuten, 5 minuten, 7 minuten, 9 minuten maximaal. Sliep hij nog niet dan steeds max 9 minuten laten huilen. En zodra de aantal minuten om waren haalde ik hem wel uit zn bedje om hem te wiegen en sussen tot hij rustig was. (Geen voeding, in het donker) Zodra hij weer rustig was, nog niet in slaap, legde ik hem weer in zn bedje. Dit werkte wel goed. Na ik dacht 3-4 dagen sliep hij zelf vrijwel direct in.
3 jaar geleden
Reactie op Veertje91
Ik zie het bij een vriendin toegepast worden en eerlijk gezegd is bij elke ...
Je gaat deze methode ook niet toepassen in bijzondere omstandigheden. Bij tandjes en ziekte krijgen ze hier een zetpilletje als het nodig is en de nodige troost.
Wij hebben grote spijt dat we de jongste bij ons op de kamer hebben laten slapen. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad om hem op zijn eigen kamer in slaap te krijgen en door te aten slapen. Bij de andere twee direct op hun eigen kamer en die slapen toch echt veel beter. Ieder kind is natuurlijk anders.
3 jaar geleden
Reactie op Nienke1605
Wat is je overweging om voor deze methode te kiezen?
Ze heeft een slaap associatie, ze valt alleen in slaap aan de borst of fles. Heb ook andere methodes bekeken zoals pick up put down, maar ik kan dat lichamelijk niet aan en ze is sowieso niet zo'n heel knuffelige baby. Dus dit leek mij beste optie met grootste slagingskans
3 jaar geleden
Bij ons werkt de Estivill methode https://www.bol.com/nl/nl/f/slaap-kindje-slaap/9200000030059853/
icm het Fedde en Kees lakent en een slaapmuziekje of witte ruis.
Succes! Het is pittig maar een keer komt het echt goed. Elk kindje is anders en het is soms een zoektocht wat werkt...
3 jaar geleden
Je kunt trouwens via google ook veel over deze methode vinden, hij lijkt op de Ferber methode maar ik denk iets milder
3 jaar geleden
Reactie op Dodientje87
Bij ons werkt de Estivill methode https://www.bol.com/nl/nl/f/slaap-kindje ...
Heb het even opgezocht, en heb ook beetje idee dat het mildere versie van Ferber is. Toevallig wou ik het ook een beetje zo aanpakken, met de kortere tijden!
3 jaar geleden
Reactie op Nathaliiieee
Heb het even opgezocht, en heb ook beetje idee dat het mildere versie van F ...
Dat doe ik ook. En dadelijk gaat in maart weer de klok om. Ik ben eens benieuwd wat dat weer teweeg brengt bij de 2 jarige. We hebben net weer een lekker ritme. Met af en toe een griepje en tandpijn tussendoor.
3 jaar geleden
Hoi ik wist niet dat er zo’n methode bestond, maar paste dit automatisch al (niet extreem) aan, wel met vastigheid, met het zelfde slaapliedje in bed leggen, nog steeds door met zelfde slaapliedje en verlaat zijn kamer ook wanneer hij nog wakker is, wacht paar minuten, hij babbelt/ of huilt hard dit duurt maar paar minuten en zoek even zijn slaapknuffel op en valt in slaap, als hij wakker wordt dan ga ik er ook in eerste instantie niet naar toe, bekijk hem via zijn cam en wacht even wat het doet (huilen/babbelen/ in slaap vallen) gisteren avond begon hij ineens hard te huilen na half uur geslapen te hebben. Heb even afgekeken wat er aan de hand was, wss een nare droom of het besef dat wij er niet waren (ivm sprong 5) vlak erna sliep hij al weer door. Maar als dit langer door zou gaan zou ik wel naar toe gaan om eerst zonder te pakken te troosten en als dit niet zou gaan dan zou ik hem oppakken. Maar 9/10x valt hij van zelf in slaap, als het extreem huilen is dan is er ook denk ik echt iets aan de hand bij ons.
3 jaar geleden
Je gaat deze methode ook niet toepassen in bijzondere omstandigheden. Bij t ...
Ja klopt. Ze past hem dan ook niet toe en geeft troost of medicijnen als nodig. En mag erna weer van vooraf aan beginnen met de ferber methode. Dus dat is echt vaak.
We gaan onze kinderen als ze iets ouder zijn samen naar 1 kamer overzetten. Geen ervaring mee, maar voorlopig slapen ze nog niet alleen.
3 jaar geleden
Nou, voor nu valt het me nog reuze mee! Heb 1, 2, en 3 minuten gewacht, met troosten erbij in totaal 20 minuten en ze slaapt 🤯. Heb haar (tegen de "regels" in) wel opgepakt en geknuffeld, want ze zat zo hard te huilen dat ze er van liep te zweten. Dus dat gedaan tot ze rustiger was maar niet sliep en terug gelegd. Nu afwachten hoe de nacht gaat... 😬
3 jaar geleden
Reactie op Nathaliiieee
Nou, voor nu valt het me nog reuze mee! Heb 1, 2, en 3 minuten gewacht, met ...
Wat fijn om te horen. Ik ben benieuwd hoe de nacht verlopen is.