16 Reacties

één maand geleden

Ja mijn nichtje is hypermobiel en icm lage spierspanning. Zij is gaan lopen met 2 jaar! Zij had overigens wel wekelijks contact met de fysio

één maand geleden

Reactie op momoftwoundertwo

Ja mijn nichtje is hypermobiel en icm lage spierspanning. Zij is gaan lopen ...
En hoe is het nu met haar? Merk je er iets van of heeft ze er zelf last van?

één maand geleden

Onze dochter is hypermobiel en heeft een lage spierspanning. We hadden al contact met een kinderfysiotherapeut ivm heupdysplasie. Toen de heupdysplasie verhilpen was door een spreidbroekje is ze blijven komen tot ze ging lopen. Dit was toen onze dochter 16 maanden was. De fysio was verrast dat het toen al gebeurde, omdat ze vaak bij deze kinderen zag dat het lopen wat vertraagd is. We hebben vooral veel motorische spelletjes gedaan en de fysio had goede adviezen om m'n dochter veel oefenmomenten te geven door de dag heen. Daarnaast gekozen voor extra stevige schoenen als eerste schoentjes. Inmiddels is ze toe aan haar 2e schoentje en kiezen we juist bewust voor iets minder stevigheid, zodat alle spieren volop aan het werk worden gezet. Het lopen gaat nu erg goed. We moesten het qua uithoudingsvermogen wel echt opbouwen, maar inmiddels rent ze rond. De lage spierspanning en hypermobiliteit merk je overigens in haar hele lijf. Ze lijkt er gelukkig weinig last van te hebben. Hopelijk heb je er wat aan!

één maand geleden

Reactie op Mirrtie

En hoe is het nu met haar? Merk je er iets van of heeft ze er zelf last van ...
Heel goed! Ze lijkt er geen last van te hebben. En loopt met een dagje pretpark bijv de hele dag zelf mee. Waar mijn dochter van bijna 3 dat nog geen 10 min volhoud haha!

één maand geleden

Reactie op kimave

Onze dochter is hypermobiel en heeft een lage spierspanning. We hadden al c ...
Bedankt voor je antwoord! Stelt mij wel een beetje gerust, hij is 20 maanden en aan de hand lukt het wel maar los niet en hii vind het erg frustrerend omdat hij niet helemaal mee kan spelen vind het vooral erg zielig.. maarja komt goed, dankje wel. Waar haalde je de inspiratie voor de spellen vandaan?

één maand geleden

Reactie op Mirrtie

Bedankt voor je antwoord! Stelt mij wel een beetje gerust, hij is 20 maande ...
Onze fysio had allerlei speltips. Uiteindelijk gaat het om veel herhalen en je kind uitdagen om zoveel mogelijk zelf te doen. Succes!

één maand geleden

Hier ook waarschijnlijk. Alleen mogen ze die label er nog op plakken, gezien ze nog zo in ontwikkeling zijn(woorden van de kinderfysiotherapeut). Mijn dochter heeft veel ruimte rondom haar gewrichten en mijn vriend is ook hypermobiel. Die kindjes moeten extra hard werken om alle mobiele mijlpalen te halen. Ze loopt hier ook nog niet, wel aan handjes en soms aan 1 hand. Klimt en klautert wel veel. Beweegt langs de meubels en stapt over. DMaar het echte lopen vindt ze ook nog beetje spannend. Ze doet alles op haar eigen tempo. Onze fysiotherapeut heeft er alle vertrouwen in dat ze er wel komt, zij is al vanaf rond een jaar betrokken en sindsdien zien we vooruitgang, ook al is het niet snel.

één maand geleden

Reactie op MH1234

Hier ook waarschijnlijk. Alleen mogen ze die label er nog op plakken, gezie ...
Fijn dat ze iig vooruitgang boekt, bij mijn zoontje een beetje hetzelfde verhaal. Krijg alleen zoooooveel de vraag of hij loopt, dat valt nu extra op en vind het met de dag vervelender worden, dan denk ik, als hij zou lopen, zou je hem toch zien lopen? Pff. Hoe oud is je dochter?

één maand geleden

Reactie op Mirrtie

Fijn dat ze iig vooruitgang boekt, bij mijn zoontje een beetje hetzelfde ve ...
Ja mega herkenbaar die vragen, vind het ook frustrerend soms. Maar als ik naar haar kijk denk ik, ze is vrolijk, tevreden, kletst de oren van je kop, ontwikkelt zich helemaal prima, alleen loopt ze gewoon nog niet en kan ik het weer makkelijk relativeren. Maar lijkt soms de enige vraag die men wil weten oid. Is van halverwege juli en dus ook 20 maanden. Onze kinderen komen er ook wel, maar ze doen het alleen niet precies volgens het bekende lijntje. Maar soms fijn te lezen(niet vervelend bedoeld) dat meer ouders hiermee kampen.

één maand geleden

Reactie op MH1234

Ja mega herkenbaar die vragen, vind het ook frustrerend soms. Maar als ik n ...
Ja zeker ik vind de herkenning ook fijn dank je wel voor de berichtjes hopelijk huppelen ze snel rond 😊

één maand geleden

Reactie op MH1234

Ja mega herkenbaar die vragen, vind het ook frustrerend soms. Maar als ik n ...
Heb jij ook van de fysio een loopfietsje o.i.d. geadviseerd gekregen? En zo ja, welke?

één maand geleden

Reactie op kimave

Onze fysio had allerlei speltips. Uiteindelijk gaat het om veel herhalen en ...
Heb jij ook van de fysio een loopfietsje o.i.d. geadviseerd gekregen? En zo ja, welke?

één maand geleden

Reactie op Mirrtie

Heb jij ook van de fysio een loopfietsje o.i.d. geadviseerd gekregen? En zo ...
Nee, maar loopfietsje is ze mega fan van. Vanaf begin al de pukylino, ze stapt erop en eraf. Ook buiten gaat ze heuveltjes op en af. Het is allemaal goed voor het versterken van fe beenspieren. Dat laatste zei de fysio wel. Hebben ook een veloretti staan, maar is ze nog te klein voor. Maar die puky is ze nu echt wel te klein voor aan het worden, dus we willen nu andere puky fietsje die je tot 3 jaar kan gebruiken. Dus niet op advies, maar alles wat ze doen om sterker te worden is mooi meegenomen denk ik.

één maand geleden

Reactie op MH1234

Nee, maar loopfietsje is ze mega fan van. Vanaf begin al de pukylino, ze st ...
Ik ga het merk eens zoeken dank je wel! Ik weet nou niet of ik iets moet zoeken zonder wieltjes, of wel? Sommige hebben weer alleen een voet steun en geen trappers of allebei.. kom er niet uit wat je nu moet 😅

één maand geleden

Reactie op Mirrtie

Heb jij ook van de fysio een loopfietsje o.i.d. geadviseerd gekregen? En zo ...
Nee, volgens mij gaat het vooral om veel oefenen en in beweging zijn.

één maand geleden

Reactie op Mirrtie

Ik ga het merk eens zoeken dank je wel! Ik weet nou niet of ik iets moet zo ...
Wij hebben er 1 met drie/vier wielen, die balans van 2 wielen heeft ze nog niet. Dus eerst maar beetje sterker worden met die beentjes haha.