59 Reacties

4 jaar geleden

Ze zullen t niet doen als het niet mogelijk is. Er staat een heel team klaar voor de versie en de kleine zal met de echo en ctg in de gate gehouden worden.

4 jaar geleden

Acupunctuur schijnt te kunnen helpen bij het draaien. Ik lees 75% kans op slagen. Moet tussen week 33 en week 36 gebeuren

4 jaar geleden

ik heb hetzelfde probleem met onze kleine jongen , hij heeft heel de tijd met zn hoofdje naar beneden gaan liggen maar sinds 30 weken ligt hij met zn hoofdje kaasrecht naarboven 😅

4 jaar geleden

Hoorde ook dat een osteopaat iets zou kunnen betekenen

4 jaar geleden

Ik zou eerst eens moxa gaan proberen in dat geval. Dat kun je bij een acupuncturist laten doen 😘

4 jaar geleden

Hier hetzelfde (maar dan baby overdwars) vk begon bij mij idd over moxa proberen vanaf de volgende afspraak. Ik heb tot die tijd oefeningen gehad om elke dag thuis te doen in de hoop dat het iets doet. Ik moet op m’n knieën op en dan m’n schouders zo dicht mogelijk naar de grond (dus jezelf zoveel mogelijk op z’n kop plaatsen) en daarbij afwisselen tussen holle en bolle rug om meer ruimte te creëeren om te draaien voor de baby… heel charmant en nog best moeilijk, want ik ga bij een bolle rug dus m’n buikspieren aanspannen merk ik… maar goed baat het niet dan schaadt het niet… en m’n vriend heeft kostelijk vermaak 🤣. Maar hier is stappenplan dus: oefeningen, moxa en als dat allemaal niks uithaalt dan idd met 36 weken een uitwendige versie. Ik volg je topic even mee.

4 jaar geleden

K volg ook ff mee. Mijn meisje heeft ook nog geen zin om naar beneden te kijken 😅. Heb nog een paar weken tijd, maar niet meer teveel of ze willen ook proberen om haar te draaien

4 jaar geleden

Lijkt me heel pijnlijk dat draaien! Hier geen ervaring mee, hebben ze je ook nog een keuze gegeven of je dat wilt ja of nee? En als je het niet wilt word het dan een keizersnede?

4 jaar geleden

Reactie op Babymei2020

Lijkt me heel pijnlijk dat draaien! Hier geen ervaring mee, hebben ze je oo ...
Ja als ze niet spontaan draait tegen 36weken kan ik kiezen wel of geen uitwendige kering. Als ik geen uitwendige kering wil wordt er een sectio ingepland

4 jaar geleden

Reactie op An0504

Hier hetzelfde (maar dan baby overdwars) vk begon bij mij idd over moxa pro ...
Hier zelfde verhaal, naar osteopaat, oefeningen en ondertussen pijnlijke knieën 😆

4 jaar geleden

Spinning Babies, hierover adviezen inwinnen bij een fysiotherapeut! Ik heb er positieve ervaringen over gehoord.

4 jaar geleden

Reactie op MH1234

Spinning Babies, hierover adviezen inwinnen bij een fysiotherapeut! Ik heb ...
Ja heb gekeken op de website en ben nu bezig met de oefeningen

4 jaar geleden

Ja op YouTube zijn er ook veel Engelstalige filmpjes te vinden die bepaalde oefeningen laten zien. Ze schijnen te helpen.

4 jaar geleden

Ik heb ook hetzelfde en mijn placenta ligt aan de voorkant dus uitwendig draaien zit er niet in daarvoor moet je buik echt soepel zijn heb ik gelezen. Ik kreeg ook de tip om op handen en voeten te kruipen maar kan mij er precies niet toe bewegen 😅😂. Toch eens proberen binnenkort met kniebeschermers 😆🍀🤞

4 jaar geleden

Ik ben ook gestart met die oefeningen (ijsbeer, op kop hangen, veel op yogabal draaien) want ook hier een eigenwijs meisje met t hoofd boven en een placenta aan de voorkant. Hopelijk over 2 weken op de echo gedraaid want anders idd ook in gesprek over een uitwendige versie vs sectio. Maar ik hou gewoon hoop door aan de statistieken te denken dat bij 30 weken 25% in stuit ligt en bij 34 nog maar 4%.

4 jaar geleden

Reactie op mary 23

Ik heb ook hetzelfde en mijn placenta ligt aan de voorkant dus uitwendig dr ...
Dat is naar mijn weten niet helemaal waar. Als je een versie gaat doen. Krijg je een prik waardoor al je spieren ontspannen en is je buik dus harstikke soepel. In die tijd doen ze dus de versie. Mijn placenta lag ook aan de voorkant. Maar dat maakte de versie totaal niet onmogelijk. Maar omdat mijn knul zo onhandig lag lukte het helaas niet.

4 jaar geleden

Pff ik ook. Heb ook acupunctuur / moxa aangekaart bij vk Zei dat ik het zeker kan proberen Ga dat zeker doen Di extra (pret) echo en zo te voelen nog niet gedraaid (32wk)

4 jaar geleden

Onze dame lag tot eind vorige week netjes naar beneden maar sinds dit weekend weer lekker met hoofd naar boven 😅 Nog genoeg tijd om te draaien want ben pas 32 weken en volgens de VK liggen er slechts 3% van de babies in stuit als de bevalling begint maar zou het toch wel fijn vinden als ze goed ging liggen en ging indalen (in het kader van “dan ligt ze maar vast goed haha) Voordeel is wel dat ik nu niet meer zo waggel als toen ze naar beneden lag 😂😂

4 jaar geleden

Even een update Doe nu oefeningen op mijn knieeen, ben gestart met moxa therapie en ben bij ee osteopaat geweest. Dus fingers crossed 😅

4 jaar geleden

Reactie op Leen_roelandt

Even een update Doe nu oefeningen op mijn knieeen, ben gestart met moxa t ...
YESSS you go🥰🔥