30 Reacties
2 jaar geleden
Misschien zoiets (vandaag boven €10 gratis verzenden en de webshop krijgt prima beoordelingen). Is van Medela dus dat voelt voor mij betrouwbaarder dan merkloos en eventueel met een finger feeder te combineren.
Ik check met alles wat met de baby te maken heeft wel extra op BPA
https://www.drogist.nl/medela-finger-feeder-spuit-20ml.htm?channable=004ab669640031333932383610&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwmYCzBhA6EiwAxFwfgHZseycw-0c4b_zFgRISHhCCjaQqBhEwpHqOu2zuplZ_YdhLfBvmnhoCPpcQAvD_BwE
2 jaar geleden
Ik heb ze online de vorige keer bij mijn kraamshop gekocht.
Nu heb ik ze wel van de apotheek en van de apotheek van t ziekenhuis. Er liggen hier al een aantal in de vriezer haha.
Let op want veel van deze spuitjes van bijvoorbeeld temu kunnen NIET uitgekookt worden omdat t materiaal te dun is.
Dit zijn dingen waar ik bijvoorbeeld niet zo snel op zou besparen.
Ja je gebruikt ze heel weinig, nee je hebt er echt niet zo veel nodig.
Want zodra je productie goed is heb je aan 1 tot 5 ml echt niet meer voldoende hoor
Binnen n week is dit vaak alweer te weinig en dan moet je meerdere spuitjes bij elkaar gaan voegen.
Mij niet bellen veel te veel gedoe haha
Heb nu 5 1 ml vol 5 5ml en nu ben ik met de 30 ml spuitjes bezig (die ik overigens ook ga gebruiken als straks de kleine ziek is binnen n half jaar)
En dit is alleen maar al van t lekker van mijn borsten dus denk dat ik straks een prima bijvoeding voorraad heb als t nodig is en ik wil t niet als vervanging van voeding gaan doen. Daarvoor ga ik niet mijn productie straks naar de haaien brengen haha
2 jaar geleden
Waarom willen jullie nu al die spuitjes bewaren? Zodat de borstvoeding alvast goed op gang is gekomen voordat de baby er is?
2 jaar geleden
Reactie op Bollie3003
Waarom willen jullie nu al die spuitjes bewaren? Zodat de borstvoeding alva ...
In mijn geval ivm zwangerschapsdiabetes. Daarvan is bekend dat borstvoeding later / moeilijker op gang komt en dat je kindje last kan hebben van lage bloedsuiker, wat betekent dat je moet bijvoeden. Als je niet wilt bijvoeden met kunstvoeding, heb je alvast colostrum nodig. En voor het stimuleren / oefenen met handmatig kolven is het handig om al prenataal te kolven (en opvangen in een spuitje om in te vriezen voor na de geboorte)
2 jaar geleden
Reactie op Ebony1310
In mijn geval ivm zwangerschapsdiabetes. Daarvan is bekend dat borstvoeding ...
Ah oke! Maar komt je borstvoeding al goed op gang met handmatig kolven zonder baby in de buurt? Ik zie het niet zo zitten om het er echt uit te moeten trekken namelijk… maar de vorige keer heb ik ook vroeg moeten bijvoeden en dat wil ik deze keer liever niet
2 jaar geleden
Reactie op Bollie3003
Waarom willen jullie nu al die spuitjes bewaren? Zodat de borstvoeding alva ...
Ik niet zo zeer voor t op gang te brengen. Ik lek best wel zo nu en dan wat. Dit deed ik bij Maud ook al met 32 weken.
Bij Maud was mijn productie ondanks t lekker in t begin ver te zoeken omdat ik geen natuurlijke vraag naar de borst had maar fulltime moest kolven.
Nu hoop ik wel een normaal borstvoedingsavontuur te mogen hebben🩷
2 jaar geleden
Reactie op Bollie3003
Ah oke! Maar komt je borstvoeding al goed op gang met handmatig kolven zond ...
Je moet sws eerst even overleggen met VK en je mag niet voor wk 37 beginnen met proberen. Dit ivm aanmaak oxytocine en dus anders mogelijk vroeggeboorte. Ook vanaf wk 37 max 2 a 3 keer per dag max 10min. Ik heb er nog geen ervaring mee, nu zelf 34+4 dus ook nog niet begonnen. Maar ik heb begrepen dat het 1 a 2 dagen met name masseren en proberen is, voordat er iets op gang komt. Maar er zijn ook vrouwen die sws al een goede flow hebben. Ligt echt aan de persoon. Als antwoord op je vraag: het zou zonder baby prima moeten lukken voor de tijd. En ze zeggen dat het je iig alvast de tools geeft om handmatig te kolven als het in het begin niet meteen lukt met aanleggen en om de flow straks te kunnen stimuleren, zodat je iig eigen melk kan bijvoeden ipv kunstvoeding, mocht je dat niet willen. Alles wat je van te voren al kan opvangen, scheelt in het moeten bijkolven wanneer het kindje er straks al is en je zou moeten bijvoeden 🙏🏼 het is iig de moeite waard om iets bij de hand te hebben, mocht je niet met kunstvoeding willen bijvoeden.
Ander alternatief om over na te denken - donor melk. Misschien heb je een vriendinnetje of familielid die nog borstvoeding geeft en kan zijn wat melk afstaan. Dit gaf mijn vk nog als tip mee...
2 jaar geleden
Als je het gewoon online opzoekt dan vind je prima Nederlandse websites die dit steriel verkopen. Die dingen zijn verpakt net zoals ze dit in ziekenhuizen etc hebben.
2 jaar geleden
Ik hoorde van de lactatiekundige dat als ik een afspraak zou maken bij de lactatiekundige in het ziekenhuis je de spuitjes er voor niks bij krijgt. Leek mij sowieso fijn om alvast tips te krijgen dus ga dit wel doen. Geen idee of alle ziekenhuizen dit doen, je moet in ieder geval wel medisch zijn.
2 jaar geleden
Ik heb ze inderdaad gekregen van de lactatiekundige in het ziekenhuis. Zij gaf ook aan dat als ik er mee nodig had ik gewoon kon vragen bij de verloskundige afdeling. Ik ben wel medisch. Maar een apotheek in het ziekenhuis zou ze toch moeten hebben, ook als niet medische kan je daar wellicht terecht.
Ik heb deze paarse gekregen, kan je dus ook online kopen. https://borstkolvenshopdeboezem.nl/products/colostrum-moedermelk-spuiten-met-afsluitdop-set?currency=EUR&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Google%20Shopping&stkn=3e5a008ea9af&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwmYCzBhA6EiwAxFwfgLL40gRtb8LSnxpGVAu6LU-BGPSlFt5-nO5yWWl7ZdtGVoCmLDFRqRoC3PEQAvD_BwE
Ik ga starten in week 36, ivm borstverkleining, PCOS en zwangerschapsdiabetes. Heb dus alles tegen om een goeie productie te krijgen, dus alles bijzetten wat mogelijk is om dit voor elkaar te krijgen.
2 jaar geleden
Gewoon om steriele Spuitjes met dop vragen en dan aangeven hoeveel ml. Ze hoeven toch niet te weten waarvoor 😄
Daarna gewoon over op kleine potjes en flesjes, het liefst uitkookbaar.

2 jaar geleden
Ik heb ze bij bol.com besteld: Bekijk Colostrum / Moedermelk voedingsspuitjes 5cc met dop (5 stuks) spuitjes moedermelkspuitjes op: https://www.bol.com/nl/p/colostrum-moedermelk-voedingsspuitjes-5cc-met-dop-spuitjes-moedermelkspuitjes/9300000045211606?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Zijn steriel en zit een dopje bij!