21 Reacties

2 jaar geleden

Bykay heeft hele fijne! De doek kan al vanaf geboorte :)

2 jaar geleden

Als het kan zou ik een draagconsult doen. Wij dachten een Tula te willen omdat die nogal veel langskwamen en kwamen uiteindelijk bij een hoppediz Bondolino uit. Ik leerde ook knopen met de doek en vond dit de eerste weken fijner als ze zo klein zijn.

2 jaar geleden

Ja ByKay is inderdaad top voor newborn 🥰 en voor in de winter hebben ze speciale winter "hoes".

2 jaar geleden

Als het kan zou ik een draagconsult doen. Wij dachten een Tula te willen om ...
Qua doeken overigens verschillende. Vind de We are wovens fijn, maar wel wat dikker. Little frog heb ik nog een fijne van.

2 jaar geleden

Zelf hebben wij laatst draagzak van Ergobaby gehaald, veel goede reviews over gelezen 😊

2 jaar geleden

Hoi, mijn tip voor iedereen is: koop een gewoven draagdoek (dus geen stretch) via Marktplaats of vinted. Die doeken zijn vaak al ingedragen waardoor ze zachter en soepeler zijn en dat is veeeel fijner dan dat je zelf de stugge stof nog moet "breken". En je hebt grotere kans op een mooi/duurder merkje voor een lief prijsje 😊🙏🏼

2 jaar geleden

Kijk even op vinted. Wij hadden er 1 gekocht via vinted en ben er blij mee omdat wij het niet veel gebruikt hebben

2 jaar geleden

Ik heb mij laten vertellen dat je voor een newborn sowieso het beste een doek neemt, wat er ook staat op websites veruit de meeste zakken passen ze niet. Maar heb er zelf nog geen ervaring mee. Ga ook nog op zoek naar een fijne doek.

2 jaar geleden

Ik heb bij mijn zoontje de ergobaby omni 360 gekocht. Mijn zoontje kon er direct al in doordat je de draagzak goed kan aanpassen naar lengte. (Tenzij je een mini baby hebt) Daarnaast kan je hem zowel op buik naar je toe als van je af, rug en zij dragen. Vorig jaar op vakantie ook gebruikt als rugdrager om zo toch wandelingen te kunnen maken naar watervallen etc. Wat ik ook handig vind is dat je de banden schuin kan dragen voor extra stabiliteit.

2 jaar geleden

Ik zou vooral goed opletten dat je een draagzak koopt die voor jou en je kleintje ergonomisch is, anders krijg jij geheid last van je rug en kan je baby niet goed zitten. Een draagconsult is daarvoor denk ik het fijnst, dan kun je verschillende manieren proberen. Veel dure merken zijn niet per se goed. Wij hebben een ouderschapscursus gedaan waar dit ook ter sprake kwam en het was echt fijn om alles te kunnen proberen en dan gelijk vragen te stellen.

2 jaar geleden

Consult doen! Wij zijn uiteindelijk bij de Tula free to grow uitgekomen!

2 jaar geleden

Reactie op Miriamlisanne

Hoi, mijn tip voor iedereen is: koop een gewoven draagdoek (dus geen stretc ...
Ik vind zelf voor de kleinste babies een stretchdoek echt fijner. En zeker in juli augustus ook met die warme temperaturen. Woven pas als ze wat groter zijn

2 jaar geleden

Reactie op kich

Ik vind zelf voor de kleinste babies een stretchdoek echt fijner. En zeker ...
Denk nog meer reden om een consult te doen! Bij de 1e vond ik stretch fijn, nadien bij de geboorte meteen gewoven. Het zal dus verschillen. Inlezen in ergonomisch dragen is wel altijd handig, er worden nog steeds draagzakken verkocht die dit niet zijn.

2 jaar geleden

Reactie op kich

Ik vind zelf voor de kleinste babies een stretchdoek echt fijner. En zeker ...
Een rekbare draagdoek heeft 3 lagen stof over je kindje dus in juli/augustus wordt dat al snel te warm

2 jaar geleden

Reactie op RomyNina

Een rekbare draagdoek heeft 3 lagen stof over je kindje dus in juli/augustu ...
Dit inderdaad, en een geweven draagdoek kun je ook dun en van goede stof kopen. Linnen is bijvoorbeeld ideaal, oersterk maar niet te warm 😊

2 jaar geleden

Reactie op RomyNina

Een rekbare draagdoek heeft 3 lagen stof over je kindje dus in juli/augustu ...
Dit wordt mijn derde zomerbaby. Heb ze beiden rekbaar en niet rekbaar. Kennelijk heeft toch ieder zo z’n voorkeur!

2 jaar geleden

Ergobaby embrace is heel fijn voor de eerste maanden. Zachte, flexibele stof wat aan draagdoek doet denken maar wel gemak van een zak.

2 jaar geleden

Woomboo buidel t shirt echt een top ding!

2 jaar geleden

Hier ook team draagconsult! Wat je fijn vindt dragen is net zo persoonlijk als welke schoenen je fijn vindt zitten. Bij een consult kun je van alles proberen en leer je over ergonomisch dragen voor zowel je kindje als jezelf (lang niet alles wat verkocht wordt is namelijk ook oke voor je kindje). Wij hebben bij een consulent voor onze dreumes een half buckle van Neko gekocht. Hadden dit vooraf nooit gedacht, maar bleek voor ons het fijnste dragen. Voor de baby hebben we de Neko Tiny gekocht, dat is wel volledig zak. Maar ook die eerst met een pop proefgedragen zodat we wisten hoe het voelde voor we hem kochten. Verder hebben we thuis nog een geweven doek. Heel fijn voor baby's als ze er wat langer in zitten, voor bijvoorbeeld een stuk wandelen. Je kunt hem namelijk precies zo stellen als wat voor jou goed zit.

2 jaar geleden

Er is een lookalike merk wat op artipoppe lijkt : mabecariers die zijn echt precies het zelfde voor iets van €140,-