20 Reacties
5 jaar geleden
Bij mij ontstond er donderdag een enorme en pijnlijke aambei en maandag bevallen.
Van de huisarts verdovende vaseline gehad. Dat hielp iets maar steeds kort.
Neusspray mag pas na de bevalling.
Tijdens de wee毛n in warm bad geweest. Zorgt voor goede doorbloeding. Tijdens de bevalling geen last gehad. Daarna was hij wel groter en stuk pijnlijker.
Nu aan de pilletjes en zalf van curanol en nog de cr猫me van de huisarts erbij. Gaat sinds donderdag beter.
Sterkte!
5 jaar geleden
Reactie op Juuth
Bij mij ontstond er donderdag een enorme en pijnlijke aambei en maandag bev ...
Dank voor je reactie! Ik heb ook als plan om de weeen op te vangen in bad. Hopelijk is dat mogelijk. Enige verlichting nu is ook echt alleen onder de warme douch.
Hoop dat het bij jou ook gauw wegtrekt.
5 jaar geleden
Reactie op kworld
Ik ga morgen meteen zowel de cr猫me en de pillen halen. Heb tot dus ver Sper ...
Ja ik heb deze twee allebei in gebruik en die neusspray erbij. Ik spoel me s ochtends en savonds goed af onder de douche en smeer me dan in met de creme en spuit de neusspray erbij. Werkt goed. En na mijn wc bezoek ga ik ook even onder de douche zodat je niet met papier hoeft te schoonmaken daar.
VRIEND
5 jaar geleden
Ik vind het ook wel een beetje spannend met de aambeien. Ze komen als ik druk zet naar buiten en dat is heel on aangenaam. Om ze nou de hele tijd tijdens de bevalling naar binnen te duwen is ook weer wat 馃ぃ... Ik heb sperti zalf gebruikt maar heeft niks voor me gedaan. De dokter zei, tsja je moet gewoon wachten tot je bevallen bent dan gaan ze wel weer weg... Helemaal geen angst voor de bevalling hier, alleen om de aambeien maak ik me wat zorgen 馃槄
5 jaar geleden
Reactie op Mandy96
Ik vind het ook wel een beetje spannend met de aambeien. Ze komen als ik dr ...
Bij mij zitten ze gewoon naar buiten馃槚 en kan ze geen eens naar binnen duwen. Bij druk komen er NOG MEER! Echt rampzalig. Kan/durf geeneens een scheetje te laten hahaha. Sorry heel onsmakelijk. Laten we hopen dat het voor onze bevalling redelijk weg getrokken is en het na de bevalling zal verdwijnen.
Heel veel sterkte!
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op kworld
Bij mij zitten ze gewoon naar buiten馃槚 en kan ze geen eens naar binnen duwe ...
Ohhhh dat klinkt zo pijnlijk... Ik heb er precies geen last van als ze naar binnen zitten zeg maar, dus dat geluk heb ik wel! Heb ze inmiddels al weken dus denk niet dat ze nog weggaan voor de bevalling hihi! Maar goed, dat ze dan maar snel weg zijn he! Succes ook ermee meid 馃槝
5 jaar geleden
Ik had ook last van een aambei tijdens de laatste 3 weken van mijn zwangerschap. Afgelopen zaterdag ben ik bevallen van een flinke zoon, 4630 gram. Door de bevalling is het wel iets verergerd maar met curanol tabletjes en zalf nu ook alweer flink geslonken. Ik maakte me er ook zorgen om maar op het moment van de bevalling zelf heb ik er geen moment aan gedacht. Komt goed!
5 jaar geleden
Ik ben ruim een week geleden bevallen van een prachtig meisje en daarmee zijn mijn aambeien flink verergerd. Tijdens de bevalling heb ik er geen seconde aan gedacht en na de bevalling misschien wel het meest vervelende gevoel daar beneden. Nu, ruim een week later, zijn ze al een stuk geslonken en heb ik een verdovende cr猫me van de huisarts gekregen. Het komt ook weer goed.
5 jaar geleden
Ik kreeg als tip om ludocaine te combineren met curanol creme. En de pilletjes te slikken van curanol. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat het na een paar dagen al minder pijn deed. De ludocaine mag je ook inwendig smeren, best lastig maar dat helpt ook.
Na 4 dagen begon het te krimpen.
Warme douche erop en zachtjes terug duwen, helpt ook.
Tijdens de bevalling heb je er echt geen erg in, daarna helaas wel.
5 jaar geleden
Voor de bevalling had ik helemaal geen last.. maar na de bevalling had ik meer last van de aambeien dan van de hechtingen down there 馃檲 maar ik heb de curanol pilletjes en cr猫me en na 2 dagen kon ik al normaal zitten!! Top spul!
5 jaar geleden
Nachtmerrie voor mij!!
Ben op 29 mei bevallen (1 maand te vroeg). Had daarvoor een paar dagen last van aambeien. Maar na de bevalling werd het erger en pijnlijker. Kreeg ook de zalf en tabletten van Curanol. In combinatie met hechting onderin waren de eerste 3 weken voor mij een hel. Kon niet lang zitten met de kleine, lopen deed ook zeer, liggen ging ook moeizaam kolven kwam niet op gang, nog meer frustraties erbij 馃様.