10 Reacties

5 jaar geleden

Hoi! Ik geef mijn zoontje van 14 weken, die in principe om de 4 uur drinkt, 2 flessen mee naar de opvang. Beide van 200cc, hij drinkt vaak 190cc. De eerste is vers gekolfd en geef ik mee op kamertemperatuur (kolf ik dan 's ochtends en wordt dan binnen 3-4 uur aan de kleine gegeven). Ik heb geleerd dat gekolfde melk op kamertemperatuur de meeste voedingsstoffen bevat. De tweede fles komt uit de koelkast en vraag ik de opvang in de koelkast te zetten. Ook staat er wat afgekolfde melk in een zakje in de vriezer bij de opvang, mocht de kleine honger hebben.

5 jaar geleden

Reactie op aoh

Hoi! Ik geef mijn zoontje van 14 weken, die in principe om de 4 uur drinkt, ...
Aanvulling: bij mij op de opvang ontvangen ze graag voor iedere voeding een nieuwe fles (zodat ze niet hoeven schoon te maken voor de volgende fles, maar alleen omspoelen en zo weer aan ons kunnen teruggeven).

5 jaar geleden

Ik kolf ma t/m do op werk. De gekolfde melk van ma t/m woe gaat de volgende dag op, dus bewaar ik in de koelkast, die van donderdag vries ik in voor maandag. Kdv krijgt ook een extra ingevroren voor de zekerheid en kunstvoeding voor de zekerheid. Ik gebruik potjes om het in te bewaren. Hoeveelheid ligt aan wat ik kolf in 1 kolfsessie, meestal 120/140 soms iets meer. Oudste drinken eerst heeft mn man ook nog moeite mee, haha. Ik zet het nu op volgorde in de koelkast. Als er een potje overblijft, gooi ik die meteen in de vriezer voor reserve. Ik heb in het begin ook een paar kleine potjes gemaakt (60-100 cc) voor evt. bijvoeding. Als er dan overbleef deed ik die samen en hup, in de vriezer.

5 jaar geleden

Aahnee zonde, niet weggooien joh! Melk blijft tot 8 dagen goed in de koelkast. En evt kun je een fles maken met restjes die jezelf bijv geeft en dan weer kolven voor in de koelkast. Zo heb ik dat maandag ook gedaan. Iets meer werk, maar ik hoefde t niet weg te doen.

5 jaar geleden

Ik kolf met een adapter in de Philips avent bakjes. Ideaal. Thuis meet ik een complete voeding af, en die geef ik mee aan kdv. Dus ip 3 voedingen is 3x 150ml wat ik meegeef. Heb er wel bij gezegd dat als hij sneller komt ze eerst 100 moeten geven, want dat maagje kan dan nog echt niet leeg zijn met 150 ml 馃お Vandaag oefendag, dus we gaan t horen!

5 jaar geleden

Reactie op Minique

Ik kolf ma t/m do op werk. De gekolfde melk van ma t/m woe gaat de volgende ...
Alsnog invriezen mag toch max. na 24 uur?

5 jaar geleden

Reactie op CharH88

Aahnee zonde, niet weggooien joh! Melk blijft tot 8 dagen goed in de koelk ...
Tot 8 dagen ja? Vanwaar heb je die info? Ik dacht 4 max. 5 dagen?

5 jaar geleden

Reactie op Babyopkomst2020

Tot 8 dagen ja? Vanwaar heb je die info? Ik dacht 4 max. 5 dagen?
Ik dacht ook 5 dagen!

5 jaar geleden

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/282-bewaren-van-moedermelk Dit zijn de borstvoeding goeroes haha, niet negatief hoor, maar sommigen zijn wel heel erg pro bv en zeeeer negatief op alternatieven.. 馃お Ze hebben ook een fb pagina met gesloten forum 馃憤

5 jaar geleden

Reactie op Babyopkomst2020

Alsnog invriezen mag toch max. na 24 uur?
Jaa zelfs tot 48u 馃檪