15 Reacties

5 jaar geleden

Ik zelf niet, weet dat vrienden er wel 1 hebben gehad toen hun dochter 6 maanden was. Die hadden er spijt van dat ze dat niet veel eerder hadden gedaan

5 jaar geleden

Geen ervaring met slaapcoach hier, maar als ons meisje moeite heeft met in slaap vallen helpt white noise haar wel.. heb je dat al geprobeerd? Verder hebben wij goede ervaringen met de osteopaat. Wel voor andere problemen, ik weet niet of die ook iets met slaapproblemen kunnen, misschien een vraag waard 😊 succes!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Gewoon proberen:). Het kan nooit kwaad. Ze kijken anders naar de situatie en komen vast met goede tips etc. Wij hebben alleen nog een workshop met info gehad van een slaapcoach, dat was heel interessant. Online (evt door corona) kan ze jullie bij een consult ook al vast verder helpen, tenzij het medisch is. Succes en sterkte.

5 jaar geleden

Hierbij de site met meer info. Ze werkt ook via Skype begreep ik. Haar tips tijdens de workshop hebben ons ook alvast goed op weg geholpen. :D

VRIEND

5 jaar geleden

Vanaf 6 maanden zijn baby’s cognitief in staat om zelf in slaap te vallen, houd dat een beetje in je achterhoofd! Hier is het toevallig ineens 2 dagen gelukt met een beetje huilen vooraf. Ze wordt moe, jengelt en valt met haar doekje in slaap. Verder helpen wij haar door even te lopen of de draagzak. Ze is volgende week 4 maanden!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Jorien27

Ik zelf niet, weet dat vrienden er wel 1 hebben gehad toen hun dochter 6 ma ...
Veel doen het pas vanaf 6 maanden. Weken geleden zat ik met mijn handen in het haar en heb ik een slaapcoach benaderd. Ik wilde namelijk wel perse dat diegene thuiskomt, anders kan ik net zo goed op Google kijken. Ze doen pas echte coaching vanaf 6 maanden. Nu gaat het al vele malen beter, maar mocht ze nog echt problemen ontwikkelen dan zou ik het nadat ze 6 maanden is proberen. Dan zijn baby’s ook pas cognitief in staat om zelf in slaap te vallen.

VRIEND

5 jaar geleden

O sorry Ben ik weer.. bedacht ineens; heet het niet met die slaapregressie te maken? Dat gebeurd blijkbaar rond/vanaf 4 maanden en zie dat jouw kindje 4 maanden is!

5 jaar geleden

Wij hebben met een slaapcoach gewerkt. Voor het temperen van de speen. Veel nuttige tips en wat houvast als je het even niet meer weet. Gaf vooral veel inzicht. En een plan van aanpak, ook fijn. Mijn advies zou wel zijn om een goede ervaren slaapcoach te kiezen.

5 jaar geleden

Ik heb heel veel gehad aan het boek Slaap. Echt eye opener. Wellicht heb je er wat aan! Ik heb het als e-book op m’n telefoon, makkelijker om even wat te lezen of op te zoeken.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Ik heb een slaapcoach ingeschakeld omdat mijn zoontje niet goed slaapt overdag. Ik heb een telefonisch consult van een uur gedaan en dit kostte €50,- ik vond het erg fijn. Hij slaapt nog steeds niet goed overdag, maar het is gewoon al fijn ondersteuning te krijgen en als ik vragen heb mag ik ook nog appen.

5 jaar geleden

Wij wel, je moet er zelf ook wel echt aan de slag en het kan even duren, maar ik moet zeggen dat ik vrij snel de eerste resultaten zag en inmiddels twee weken later een heel ander kind heb 🤗 Heb veel tips gekregen, zie de moeheidssignalen veel beter en hij eet ineens ook veel beter dus een voeding minder.. Allerbelangrijkst is dat mijn kindje nu veel blijer, rustiger en vrolijker is nu hij beter slaapt! Hij heeft nog wel wat hulp nodig, maar kan af en toe nu ook zelf in slaap vallen en de nachten gaan beter. (Buiten de normale sprongetjes, slaapregresse, babydingen natuurlijk, het betekent niet dat je in een klap van al je problemen af bent 🙃)

5 jaar geleden

Onze dochter sliep overdag alleen maar bij ons in de draagzak en huilde dan eerst zo'n 3 kwartier.. Wij zijn naar een klassiek homeopaat geweest omdat we hier eerder hele goed ervaringen mee hebben en ze heeft een middel gekregen specifiek voor haar en slaapt nu overdag in haar eigen bedje🎉 soms heeft ze nog wel eens hulp nodig om in slaap te komen maar dit is al heel fijn!

5 jaar geleden

Reactie op YvonnevE

Ik heb heel veel gehad aan het boek Slaap. Echt eye opener. Wellicht heb j ...
Ik wilde dit boek ook al noemen, ik zweer erbij! Ik houd me aan de wakkertijden, maximaal anderhalf uur per keer. En de natuurlijke bedtijd rond 18.00-19.00, maar eerder 18, dan 19. De eerste x wakker wegleggen is even volhouden, maar daarna alleen maar profijt van. Ook helpt een knuffeltje heel erg. Een baby is inderdaad pas vanaf 6 maanden echt te coachen voor het slapen. Probeer iedere dag weer hetzelfde riedeltje. Alle slaapjes in het bedje. Rust, regelmaat en blijven herhalen! Hier helpt een knuffeltje geven ook heel goed, geen spenen kind, dus knuffelt en sabbelt aan het knuffelt.

5 jaar geleden

https://instagram.com/slaaptipsvoorbabys?igshid=1f7ojyxsq4g67 Zij is enorm fijn! Heb haar zelf nog niet nodig gehad, maar in m'n omgeving erg goede ervaringen gehoord. Heb wel haar digitale boek "slaaproutines" gekocht. Fijn als handvat waar heel veel fijne informatie in staat!