64 Reacties
6 jaar geleden
Kan best dat er nou iets begonnen is. Ze zeggen dat binnen 6 uur na het strippen er iets kan beginnen.
6 jaar geleden
Reactie op 075baby
Hier ook vanmorgen succesvol gestript. Vlak daarna wat menstruatieachtige k ...
Klopt. Als er na 24 uur niets begonnen is, heeft het strippen helaas niet geholpen.
6 jaar geleden
Ik had dit afgelopen dinsdag hetzelfde. Vandaag ben ik opnieuw gestript en weer hetzelfde gevoel. Dus wil niet zeggen dat er iets aan het gebeuren is helaas 😢
6 jaar geleden
Reactie op susanvijver
Ik had dit afgelopen dinsdag hetzelfde. Vandaag ben ik opnieuw gestript en ...
Je had dus ook continue harde buiken na het strippen?
6 jaar geleden
Ik ben vorige week donderdag gestript met 40+2 weken. Ik had direct last van lage zeurende rugpijn, later in de middag een beetje menstruatiekrampen. Zaterdagmiddag ben ik mijn slijmprop verloren. En de nacht van zondag op maandag, maandag 8 Juni om 05.47u is onze mooie dochter Yara geboren.

6 jaar geleden
Je had dus ook continue harde buiken na het strippen?
Ja klopt. Echt van die loei harde buiken, lijkt wel cement. Nu weer. En zeurderige pijn onderin en in mijn rug. Ben gisteren wel mijn slijmprop verloren. Dinsdag had ik 1 cm ontsluiting en vandaag ruim 2, dus er is wel iets aan het gebeuren.
6 jaar geleden
Reactie op susanvijver
Ja klopt. Echt van die loei harde buiken, lijkt wel cement. Nu weer. En zeu ...
Oohhh nou ben echt benieuwd! Ikzelf zit al een tijdje op 3cm dus hoop dat het hier nu wel op gang gaat komen ☺ ben nu 40,2weken en jij ??
6 jaar geleden
Spannend allemaal!
Ik ben maandagochtend gestript (37 wk) zat toen ook al bijna op 3 cm. Gisteren slijmprop weer verloren.. en al 2 dagen van die herkenbare menstruatie achtige buikpijn.. hopelijk zet het door.. anders mag ik me zondag in het ziekenhuis melden voor inleiding.. ben benieuwd naar onze kleine meid 💗😍
6 jaar geleden
Is dat standaard dat je gestript word of moet je daar om vragen? Ik ben inmiddels 39+1 en nog geen 1 keer gestript of bekeken of er ontsluiting is ofzo.
6 jaar geleden
Reactie op Littleboy92
Is dat standaard dat je gestript word of moet je daar om vragen? Ik ben inm ...
Is niet standaard. Je kan er om vragen maar niet elke vk zal het doen voor week 41. Bij de 2e ben ik gestript omdat mijn bloeddruk omhoog ging (betekent einde zwangerschap) en hiervoor naar ziekenhuis moest dus in de hoop dat het een laatste zetje zou geven.
6 jaar geleden
Reactie op Littleboy92
Ik ben met 39wkn met ambulance naar ziekenhuis gebracht met heftige buikpijn die doorstraalde maar mijn rug. Ze waren bang voor placenta loslating (wat gelukkig niet het geval was) dus vandaar dat ik weet dat ik al 3cm had door de onderzoeken daar. Maar ben nu zelf de 40 weken gepasseerd en dan kan je de natuur een handje helpen door aan te geven gestript te worden. Op dit moment wel voorweeen
6 jaar geleden
Reactie op Littleboy92
Volgens mij kijken/voelen ze zo weinig mogelijk als het niet nodig is.. bij mijn vorige zwangerschap ook nooit gekeken naar ontsluiting of baarmoedermond of wat dan ook. Pas toen de bevalling was begonnen.. deze zwangerschap wordt
Ik ingeleid met 38 weken dus hebben ze al gevoeld maar meer om te kijken of ze konden strippen voor de inleiding nog😊 dus is niet iets wat ze standaard doen zeker niet voor de 40 weken
6 jaar geleden
Reactie op Littleboy92
Volgens mij ligt het er ook aan hoe je zwangerschap verloopt, in hoeverre je er echt klaar mee bent of nog lekker doorhobbelt. En verschil per verloskundige.. Bij m'n eerste gestript met 40 wkn en loop nu met de 2e in het ziekenhuis. Vorige week was het standpunt: gewoon afwachten, het komt wanneer het komt. (Maar niet langer dan 42) Vandaag een andere VK die aangaf, dat wanneer ik er klaar mee ben, er volgende week (dan 38+5) gekeken kan worden of er gestript kan worden. 🤷♀️ Ben alleen nog niet zo ver🤣
6 jaar geleden
Oohhh nou ben echt benieuwd! Ikzelf zit al een tijdje op 3cm dus hoop dat ...
Spannend he! Ik zit nu op 39,6 weken! 🍀🍀🍀
6 jaar geleden
Nou lieve mensen, het strippen heeft gewerkt hoor! De weeen kwamen opeens in razend tempo, ik was 21:30in het ziekenhuis en 23:30 bevallen van onze gezonde knappe dochter Lynn. Ze weegt 3730gr en 50cm.
6 jaar geleden
Reactie op TessaTeun
Waaaauw! Gefeliciteerd! Mooie naam Lynn.
Dus je was in de ochtend gestript ...
Dank je ! Nou had meteen al krampen en rond 7uur a half 8 werden het zeg maar krachtige menstruatie krampen en had echt rugweeen. 21:30 6cm.