47 Reacties

5 jaar geleden

In welke omgeving?

5 jaar geleden

Ik volg deze: https://zwangerschapsyoga-online.nl/ Kon het declareren bij vgz. Het zijn yogalessen en ademhalingsoefeningen. In de laatste week legt ze ook vanalles uit over de bevalling en geeft ze tips over omgaan met pijn. Ik vind het een leuke combinatie van yoga en zwangerschapscursus.

5 jaar geleden

Ik volg de cursus Samen Bevallen (online ivm corona, maar zeker goed te doen). Ik had gedacht dat via Zoom je veel minder betrokken bent, maar dat is helemaal niet zo. De cursusleider betrekt je er heel veel bij. 4 ochtenden van 10 tot 12 uur met 3 andere stellen. We zijn op de helft en vind het echt een hele fijne cursus. Ook gericht op de man en wat hij voor je kan betekenen tijdens de bevalling. Mijn partner vind het ook heel goed te doen en heeft er veel aan. https://www.samenbevallen.nl/

5 jaar geleden

Dubbelzen. Heb ik ook vergoed gekregen via VGZ.

5 jaar geleden

Ik volg de cursus Samen Bevallen (online ivm corona, maar zeker goed te doe ...
Wij doen die ook en zijn er heel blij mee. Bij ons is hij in de avond, dus tijd is denk ik afhankelijk van de consulent.

5 jaar geleden

Reactie op Lizzie84

Wij doen die ook en zijn er heel blij mee. Bij ons is hij in de avond, dus ...
Goed om te horen. Wij gaan over 2 weken een weekendcursus doen. Wellicht ook online ipv in real life :)

5 jaar geleden

Wij gaan volgende week de eendaagse geboortereis van Belly Buddy doen. (Online vanwege corona) Ik ben er benieuwd. De hele bevalling wordt doorgenomen en ademhalingstechnieken.

5 jaar geleden

Ik volg de cursus Samen Bevallen (online ivm corona, maar zeker goed te doe ...
Ik volg deze ook, leuk, leerzaam en mijn man vindt ‘t ook prima. We leren elke week een ademoefening, dus dat komt zeker aan bod!

5 jaar geleden

Vond het ook drama om met VGZ een cursus te vinden. Alle cursussen die ik zelf vond (oa van het zwangersportclubje waar ik bij sport) voldeden niet aan de voorwaarden. Uiteindelijk met VGZ gebeld en zij hebben mij toen een lijst aangeleverd waar ik bij terecht kon. Bij die lijst was de helft honderden euro’s, anderen een hypnobirthing- of yogacursus (niet wat ik zocht) en toen bleef er eigenlijk maar 1 over. Daar deze week bij gestart maar de eerste les was niet fantastisch.... Succes....

5 jaar geleden

Ik had me trouwens opgegeven voor een lactatie cursus en wilde de factuur declareren, maar dat kan volgens vgz niet omdat het geen “advies bij borstvoeding” is en ook geen zwangerschapscursus 😐 Vgz maakt het je niet echt makkelijk... beetje jammer

5 jaar geleden

Reactie op Eva_L

Ik had me trouwens opgegeven voor een lactatie cursus en wilde de factuur d ...
Een lactatie cursus geen advies bij borstvoeding? Als in, tijdens borstvoeding mag je wel een lactatie deskundige laten komen maar vooraf voorbereiden weer niet?

5 jaar geleden

Reactie op Eva_L

Ik had me trouwens opgegeven voor een lactatie cursus en wilde de factuur d ...
Hier hetzelfde, maar dan met een zwangerschapscursus waarvan de cursusleider wel is aangesloten bij de NVHBC. Heel bijzonder, ben er nog over met ze in discussie. Het gaat er nu opeens om dat het een online cursus is. Hoe wil je naar een niet online cursus gaan in Coronatijd dan?! Heel jammer van vgz. Juist omdat ik mijn zvz oa hiervoor heb afgesloten bij hen..

5 jaar geleden

Ik volg de cursus Krachtig Bevallen. Is ideaal omdat het volledig online is, met een platform. De modules kun je dus doorlopen wanneer je zelf wilt.

5 jaar geleden

Vond het ook drama om met VGZ een cursus te vinden. Alle cursussen die ik z ...
Zou jij met ons deze lijst kunnen/willen delen?

5 jaar geleden

Reactie op Miraclesdohappen

Hier hetzelfde, maar dan met een zwangerschapscursus waarvan de cursusleide ...
Ja, echt heel vervelend dat ze zo moeilijk doen! Ik heb idd ook die aanvullende verzekering genomen omdat ik die cursussen wilde doen en nu blijkt dat het declareren ontzettend lastig is. Helaas zitten we ermee opgescheept 😕

5 jaar geleden

Reactie op BabyJune21

Zou jij met ons deze lijst kunnen/willen delen?
Hieronder de lijst, maar dit is dus voor (regio) Utrecht. Samen Bevallen Zeist had ik al benaderd en had momenteel geen cursus. Een aantal anderen zijn dus ontzettend duur of zijn een yoga- of hypnobirthingcursus. Opties Samen Bevallen Zeist. Deze kunt u vinden onder het kopje zoeken en inschrijven. Hier vindt u meer informatie over wat voor zwangerschapscursus ze aanbieden. Fysiotherapie Wilhelmina Park Utrecht via Zwanger Fit. Zwanger Fit Leidsche Rijn Yoga Life Utrecht aangesloten bij VYN Be YogaFull aangesloten bij VYN Welbevallen aangesloten bij NVHBC Bliss Birth aangesloten bij NVHBC In Goede Handen aangesloten bij VHZB Oorsprong Park aangesloten bij VHZB Verder kunt u de vergoeding ook gebruiken voor het online zelfhulpprogramma Slimmer Zwanger

5 jaar geleden

Ik volg deze: https://zwangerschapsyoga-online.nl/ Kon het declareren bij ...
Ik heb me ook opgegeven voor deze cursus! Eerste les nu gedaan en erg leuk!

5 jaar geleden

https://dubbelzen.nl. Je kunt alles online doen en echt een hele fijne cursus, helemaal niet zweverig!

5 jaar geleden

Meiden, ik weet niet of iemand dit topic nog volgt, maar ik heb nu toch de cursus ontspannen bevallen vergoedt gekregen van Birth & Balance :). Ben er zelf heel tevreden over. Eerst was hij afgekeurd, terwijl ze wel zijn aangesloten bij de NVHBC. Gebeld, en nu dus toch mijn geld (de 100,00 die ervoor staat) terug gekregen ☺️.

5 jaar geleden

Toevallig heb ik 2 weken geleden een cursus gedaan bij een verloskundige. Die is gewoon vergoed vanuit VGZ. Zij was niet gecontracteerd maar is wel gewoon uitbetaald. Ik dacht zelf dat zolang het onder 1 van die aangegeven punten valt (in mijn geval verloskundige) dan wordt het gewoon vergoed..