Oh wat was ik enthousiast toen ik afgelopen week in mijn e-mail zag dat Albert Heijn een volledig vegan variant van carpaccio had ontwikkeld. Ik heb al maanden zin in carpaccio en voegde het product dan ook direct toe aan mijn boodschappenlijstje. Gisteren heeft mijn vriend boodschappen gedaan en vanavond was het zover; ik zou eindelijk weer carpaccio eten. Vol verwachting nam ik een hap, maar niet gauw erna spuugde ik hem gauw weer uit; gadverdamme wat is dit smerig zeg. Het lijkt in de verste verte niet op carpaccio, niet qua structuur en al helemaal niet qua smaak. Ik heb in tijden niet zoiets smerigs gegeten. Dus meiden, bij deze: wees gewaarschuwd en koop het niet, want je komt van een koude kermis thuis.
Ziet er wel lekker uit 馃槀馃槀 Wat ik wil is doe als vega is een bieten carpaccio maken dat is echt heel lekker, gewoon met een kaasschaaf plakjes snijden van de biet en dan zelf wat rucola sla, kaas (normaal of feta) en pijnboompitten, wat je wilt erbovenop gooien en klaar EN het is gezond 馃榿馃檹 rode wijnazijn, olijfolie, mosterd en honing mengen voor een dressing 馃憣馃徏
Ik ben wel heel benieuwd waar het dan naar smaakte 馃き
Ik kan echt niets bedenken om het mee te vergelijken. Mijn vriend heeft het ook geproefd en vond het net zo smerig. Het lijkt alleen niet echt op iets anders wat ik ken, dus lastig te omschrijven
Als vegetari毛r vind ik de carpaccio juist super geslaagd! 馃憣Weer eens wat anders dan de eeuwige bietencarpaccio...
Dit is denk ik ook vaak het probleem bij vleeseters die een vleesvervanger proberen, want ze verwachten teveel dat het precies op het vleesproduct lijkt. 馃槄 Ik eet ook geen vega rookworst omdat ik precies een vlees rookworst wil eten.