50 Reacties

3 jaar geleden

Hee vervelend hoeveelnweken ben jij nu?? Ik had by me eerste deze bacterie kwamen ze na de bevalling achter omday voor 37 weken beviel. Nu moet straks ook kweekje afnemen als weer heb moet ik ook naar ziekenhuis aan infuus.

3 jaar geleden

Hoi! Ik ben bevallen met deze bacterie! Ik heb ook indd infuus gehad. ( thuis zat ik op 4/5 cm ) we moesten “snel” gaan zodat ik mijn antibiotica op tijd had, mijn vk zei al hebben we 1 dosis is ook goed! Ik heb de 2 dosis gehaald en niks met de kleine. Ik mogt in bad, vrijlopen etc. ze koppelen je gelijk ook los het inlopen van de antibiotica duurt denk ik ongeveer 10/15 min daarna kan je weer vrij bewegen. Na mijn bevalling heb ik alles een beetje onderzocht, Blijkbaar ( als je op tijd ) begint met probiotica dat het weg kan gaan. Dus kunnen ze je op de laatste moment met een staafje nog testen.. zoek het even anders op internet. Youtube - ( verlosmoeder ) gbs bacterie . Volgens mij vertelde zij het!

3 jaar geleden

Hoi hoi! Mijn vliezen zijn spontaan gebroken bij 36+2. Ze hebben me toen gevraagd of ik antibiotica wou of niet, en heb hier toen voor gekozen. Ze hebben toen ook een kweekje afgenomen en na mijn bevalling bleek ik ook het gbs bacterië bij me te hebben. Bevalling is goed verlopen, en de kleine meid heeft er gelukkig niks aan over gehouden. Ze is nu een gezond meisje van 2 jaar en 8 maanden.

3 jaar geleden

Hoi hoi normaal doen ze inderdaad geen uitstrijkjes tijdens de zwangerschap maar ik heb hem ook gehad vanwege dat ik steeds bloedingen had vanwege lage placenta. Bij mijn kwam der uit dat ik het niet had

3 jaar geleden

In mijn vorige zwangerschap zijn we er met 14 weken achter gekomen ivm veel blaasontstekingen. Toen is de bevalling begonnen met een vliesscheur en ging ik direct naar het ziekenhuis voor het antibiotica infuus. De weeen begonnen helaas niet en daardoor wee opwekkend en medisch geworden. Daarna een nacht moeten blijven omdat ons meisje controles kreeg. Vorige week (30 weken) weer GBS gevonden door een blaasontsteking dus weer in ziekenhuis voor het antibiotica infuus en een nachtje blijven.

3 jaar geleden

Reactie op FroukjeT

In mijn vorige zwangerschap zijn we er met 14 weken achter gekomen ivm veel ...
Als de bevalling begint naar het ziekenhuis uiteraard 🙂 Ik maak me geen zorgen.

3 jaar geleden

Ook bij m’n eerste gehad. Bij 36+4 verloor ik vruchtwater. Bevalling kwam niet op gang, dus weeenopwekkers gekregen. Ook 2x antibiotica zelf. Na de geboorte kreeg onze zoon een infuus met 48 uur antibiotica. Na een goede kweek, mochten we na 3 dagen lekker naar huis. Met ons zoontje is niets aan de hand, gezond jongetje van 2,5 jaar! Nu 30 weken zwanger van de tweede en wordt met 32 weken vast getest op GBS.

3 jaar geleden

Dankjewel voor jullie reacties😄🥰

3 jaar geleden

Reactie op Suraiii

Hee vervelend hoeveelnweken ben jij nu?? Ik had by me eerste deze bacterie ...
Ik ben vandaag 30+5😊. Vind het wel beetje spannend allemaal😅

3 jaar geleden

Reactie op Tugba 🥰

Hoi! Ik ben bevallen met deze bacterie! Ik heb ook indd infuus gehad. ...
Oooh duurt dat inlopen maar 10 tot 15 min😄. Ik dacht echt heel lang haha!

3 jaar geleden

Hoi hoi ik ben ook positief getest op de streptokokken b (GBS). Ik krijg met de bevalling een antibiotica kuur ik hou wel goed de blaasontsteking in de gaten omdat GBS een blaasontsteking kan veroorzaken

3 jaar geleden

Haii. Ik heb het ook gehad in eerste zwangerschap, wordt daarom over paar weken weer getest. Ik vond het toen ook spannend maar het viel me zo mee.. Zodra je vliezen breken moet je binnen 24uur bevallen zijn, anders gaan ze je inleiden. Dit ivm grotere kans op infectie. Bij mij begon het met weeen en moest ik met 4cm ontsluiting richting het ziekenhuis zodat er nog genoeg tijd was om de minimaal 2 antibiotica giften via het infuus te krijgen. Tussen iedere gift zit 3 of 4 uur geloof ik. En mocht je nog niet bevallen zijn, dan krijg je dus iedere 3 of 4 uur weer een extra gift. Na de bevalling controleren ze nog strenger op infectie tekenen, zoals koorts en dergelijke bij moeder en kind. Je moet een nachtje blijven ter observatie en mag de ochtend erna gelijk naar huis. Ik beviel rond 20uur en dag erna dus lekker na het ontbijt en douchen weg. Ik hoor wel eens dat mensen nog in de nacht weg moeten dus eigenlijk vond ik t wel fijn dat nachtje blijven 🙈 Verder heeft het voor mij dus geen consequenties en gevolgen gehad.

3 jaar geleden

Reactie op Liesxx

Haii. Ik heb het ook gehad in eerste zwangerschap, wordt daarom over paar w ...
Wat fijn dat het zo goed verlopen is blijft toch spannend vind ik zelf ook

3 jaar geleden

Wat fijn dat het zo goed verlopen is blijft toch spannend vind ik zelf ook
Ja snap je helemaal! Komt vast helemaal goed 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Liesxx

Ja snap je helemaal! Komt vast helemaal goed 🥰
Laten we daar maar van uit gaan😊

3 jaar geleden

Hier ook GBS positief helaas. Ik moet het nog wel met mijn gynaecoloog bespreken. Vorige week had ik echo en controle en toen bloedafname en wissertje gehad. De resultaten heb ik kunnen bekijken en blijkt dat ik GBS positief ben dus als hij terug uit vakantie is bespreek ik het met de gynaecoloog. Vind het best wel eng want mijn dochter is op 36 weken geboren met spoedkeizersnede omdat mijn vruchtwater was weg.. dus ben bang dat dit nu met onze zoon ook gaat gebeuren zonder dat ik door heb dat mijn water weg is. Dus dat maakt me wel wat bang gezien je optijd de antibiotica moet krijgen. Ik ga vandaag extra binnen gaan op controle in het ziekenhuis i.v.m harde buiken/krampen en de baby niet goed voelen. Vandaag 33weken2dagen zwanger.

3 jaar geleden

Reactie op KF91

Hier ook GBS positief helaas. Ik moet het nog wel met mijn gynaecoloog besp ...
Hoi ik heb dus ook last van hier van ze denken dat ik een blaasontsteking der overheen heb gekregen en krijg een antibiotica kuur voor de zekerheid blijf voor de zekerheid goed onder controle

3 jaar geleden

Hi! Bij mij kwamen ze er bij de tweede ook achter dat ik drager was, dus bij bevalling start gelijk naar zkh en 2 giftes gehad. Bij de eerste had ik het waarschijnlijk ook al maar wisten we het niet en nu bij de derde doe ik er niets mee. Heb idee dat antibiotica toch wel neerslag heeft gehad op spijsvertering baby 2. Ik moet er bij zeggen dat ik vrij vlot beval, bij de 1e 1 perswee en bij de 2e 2. En dat ik niet heel lang met gebroken vliezen rond heb gelopen. De nacht in t zkh blijven was bij mij ook dramatisch, zkh zat vol, dus deelde een kamer met een dame die snurkte als een bouwvakker en anders was haar kind aan het krijsen.. dus nee, thuis bevalling zonder infuus en nu al aan de pro biotica. Mocht ik nou lang met gebroken vliezen rond gaan lopen dan is t weer een ander verhaal uiteraard. En omdat ik het nu weet ben ik de eerste periode wel extra alert op gezondheid baby

3 jaar geleden

Reactie op LGW

Hi! Bij mij kwamen ze er bij de tweede ook achter dat ik drager was, dus bi ...
Mag ik vragen pro biotica je gebruikt. En wat als je kindje straks wel wat op loopt voel je dan niet enorm schuldig ?

3 jaar geleden

Hier in België doen ze idd standaard op 36weken een GBS wisser