158 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees graag mee!

2 jaar geleden

Reactie op Regenboog1234

Ik lees graag mee!
Ben erg benieuwd. Bij jullie ook zo'n drama met de speen?

2 jaar geleden

Succes! Mocht het niet werken kun je misschien kijken voor een ander merk speen die ze wel kan inhouden.😊

2 jaar geleden

Reactie op lvnoor

Succes! Mocht het niet werken kun je misschien kijken voor een ander merk s ...
Thanx! Dat hebben we al geprobeert helaas.

2 jaar geleden

Lees mee, interessant of andere tips hebben ☺️

2 jaar geleden

Wij gaan het hier ook afleren. Omdat we niet willen dat ze er als ze ouder is nog om vraagt/ mee loopt. Ze is nu bijna 4 maanden, we geven hem eigenlijk nog Max 1x per dag. Werkt prima, maandag gaan we op vakantie en gaat er geen speen mee. We houden haar gewoon bezig en entertainen haar, en als ze moe is valt ze vanzelf wel in slaap.

2 jaar geleden

Wij gaan met 5 maanden stoppen, vanaf dan is de enorme zuigbehoefte verdwenen en wordt het een aangeleerd iets.

2 jaar geleden

Reactie op Angelavanbergen1989

Ben erg benieuwd. Bij jullie ook zo'n drama met de speen?
Nouuuu ene keer is hij er heel blij mee maar andere keer spuugt hij hem aldoor meteen uit dus moet ik meerdere keren terug… Vind het gewoon irritant worden 😅 Overdag slaapt hij in z’n ledikant maar ‘s nachts naast me in de co sleeper, scheelt wel dat ik dan alleen m’n hand er maar bij moet doen en kan blijven liggen maar ik blijf het vervelend vinden. Vanaf 05.00 is het echt heeeel vaak dat ik die speen er weer in moet doen…

2 jaar geleden

Ik volg dit graag. Wij lopen precies tegen hetzelfde aan! Super vermoeiend

2 jaar geleden

Hoi!! Toevallig dat ik nu dit topic lees. Wij zijn 3 dagen geleden in 1 keer gestopt met de speen (uitzondering was in de nacht 1 keer ivm wakker huilen van haar broer). Maar het gaat heel goed! Om dezelfde reden wouden wij er mee stoppen. En de nachten gaan nu al veel beter. Afgelopen nacht hoefde ik zelfs niet 1 keer naar haar toe en sliep de helemaal door zonder getroost te hoeven worden(!!). Enige lastige moment is met in slaap komen (gaat wel steeds beter) en rond 17/18 uur, dan is ze wat onrustig. Maar kan het tot nu toe goed opvangen door haar dan vast te houden, draagvak etc. Bij echte nood bied ik haar soms mijn pink aan. Grootste reden ooo dat ze zonder haar speen niet meer in slaap kwam. En hier viel deze ook tussen lichte slaapjes door uit. Heel vervelend, voornamelijk voor haarzelf! Dus tot nu toe ben ik blij met de keuze.

2 jaar geleden

Ik lees mee, exact zelfde probleem ook vanaf 4 uur ook continu onrustig en speentje laten vallen

2 jaar geleden

Snuggles and dreams heeft hier blogs over geschreven met fijne handvaten. Wij stoppen als hij 4-5 maanden is omdat de zuigbehoefte dan grotendeels weg is en het afbouwen het makkelijkst gaat. Succes!

2 jaar geleden

Hi, Ik ben bij 11 weken gestopt met de speen en dit ging heel goed. Moet wel zeggen dat ie er niet heel erg aan gehecht was een gebruikte m echt alleen bij het slapen en bewust in de draagzak bijvoorbeeld soms ook niet. Mijn tip is dat je er niet te snel naar toe moet gaan. Mijn baby jengelt/ huilt eerst een paar minuten voordat hij in slaapt valt. Eerder ging ik er gelijk naartoe en heb gemerkt dat dit averechts werkt en juist veel langer duurde. Ook tussen de dutjes door niet te snel uit bed halen. Hier duurt het soms 20 minuten (zonder huilen) en dan valt ie toch zelf weer in slaap

2 jaar geleden

Hier zouden we er ook graag mee stoppen, hebben jullie tips voor het inslapen zonder speen? Mijn zoon gebruikt hem eigenlijk alleen daarvoor.

2 jaar geleden

Reactie op June 💗

Wij gaan het hier ook afleren. Omdat we niet willen dat ze er als ze ouder ...
Mooi hoe nuchter je hier in staat. Ik maak er een heel groot ding van in mijn hoofd haha. Heel veel suc6 maandag, en een fijne vakantie. Wil je volgende week eens delen hoe het gaat?

2 jaar geleden

Reactie op Junejune

Wij gaan met 5 maanden stoppen, vanaf dan is de enorme zuigbehoefte verdwen ...
Heb je al een idee hoe jullie dit willen doen? Gewoon cold turkey of toch ergens afbouwen?

2 jaar geleden

Reactie op Regenboog1234

Nouuuu ene keer is hij er heel blij mee maar andere keer spuugt hij hem ald ...
Ja echt hetzelfde verhaal hier. Het is ook super irritant. Je staat echt in dienst van de speen haha. Overwegen jullie ook om er mee te stoppen?

2 jaar geleden

Reactie op LeontienW

Ik volg dit graag. Wij lopen precies tegen hetzelfde aan! Super vermoeiend
Heftig he? Overwegen jullie ook om te stoppen met de speen?

2 jaar geleden

Reactie op Angelavanbergen1989

Mooi hoe nuchter je hier in staat. Ik maak er een heel groot ding van in mi ...
Ik denk maar zo; als ik om me heen kijk naar m’n nichtjes en neefjes en m’n broers en zussen die echt moeite hebben met het afleren (want hun zijn al groter) wil ik dat echt voorkomen. Ik heb zelf vroeger geduimd en trauma’s aan dat spul wat ik toen op mijn duim gesmeerd kreeg. Eigenlijk na het berichtje wat ik gister plaatste heb ik de spenen weggegooid, en het word tot nu toe geen seconde gemist! Ik zal na de vakantie een nieuwe update geven 😊

2 jaar geleden

Reactie op Essie10

Hoi!! Toevallig dat ik nu dit topic lees. Wij zijn 3 dagen geleden in 1 kee ...
Wat een super fijne ervaring die je deelt. Dank je wel! Dit geeft me echt vertrouwen om door te zetten. Heb je nog fijne tips voor het inslapen?