20 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben ook zwanger van mijn 2e. Bij mijn eerste ben ik thuis bevallen met de Tens. En ik wil het weer precies zo doen nu bij de 2e. Ik vond de Tens erg fijn. Het haalt de scherpe randen er vanaf. Wat alleen iets minder is is dat als je in bad of douche wil dat de plakkers dan van je af moeten en de Tens dus niet mee kan in water.

2 jaar geleden

Reactie op Melissa-Co

Ik ben ook zwanger van mijn 2e. Bij mijn eerste ben ik thuis bevallen met ...
Moet je dan ook gelijk nieuwe plakkers of kan je de oude weer terug plakken?

2 jaar geleden

Ik heb hem bij de eerste bevalling gebruikt. Ik merkte dat het vooral afleidde van de pijn en dat was fijn. Als pijnstillend heb ik het niet ervaren. Maar het schijnt dat dat met rugweeën wel zo werkt. De plakkers kunnen er na het douchen gewoon weer op. Bij mij is hij 3x opnieuw aangesloten tijdens de bevalling met dezelfde stickers.

2 jaar geleden

Reactie op Feetj

Moet je dan ook gelijk nieuwe plakkers of kan je de oude weer terug plakken ...
dat durf ik niet te zeggen. Denk dat je ze wel nog een keer kan gebruiken. Ik ging namelijk in bad aan het begin van de weeën en daarna heb ik de Tens opgedaan. Maar bij het testen van de Tens voor de bevalling had ik de plakkers ook al 1x gebruikt

2 jaar geleden

bij mijn eerste helaas geen effect gevoeld met buik en later rug weeën 😔 toch hou ik hem er nu bij de 2e bij voor de zekerheid. elk beetje verlichting is welkom😁

2 jaar geleden

Dit is ook mijn tweede kindje en bij de eerste had ik ook een Tens, echt een top ding! Ga hem nu weer huren, het haalt de scherpe pijn weg, maar als je echt wilt dat je helemaal geen pijn meer hebt, werkt dit niet 😊

2 jaar geleden

Reactie op RG5991

Dit is ook mijn tweede kindje en bij de eerste had ik ook een Tens, echt ee ...
Voor geen pijn kan je beter een puppy kopen 😂 maar dat scherpe randje er af zou fijn zijn! Ik ga me er is verder in verdiepen 😄

2 jaar geleden

ik wilde het bij dex ook, zou hem lenen van de vk. alleen toen de verloskundige binnenkwam mocht ik al in bad omdat ik al 6cm had. dus uiteindelijk niet gebruikt.

2 jaar geleden

Reactie op Tamaaara

ik wilde het bij dex ook, zou hem lenen van de vk. alleen toen de verloskun ...
Oh Miss heeft mijn verloskundige een ook wel 1. Even vragen. Thanks! 😊

2 jaar geleden

Reactie op Feetj

Oh Miss heeft mijn verloskundige een ook wel 1. Even vragen. Thanks! 😊
Zou wel even checken of je hem dan al eerder in huis mag hebben. Ik gebruikte hem vooral de tijd tot de verloskundige kwam. Toen ze er eenmaal was, had k 10cm. 😊

2 jaar geleden

Zijn er ook mensen die er een zelf aangeschaft hebben? Zag dat de lidl er ook een verkoopt

2 jaar geleden

Bij de eerste had ik hem wel mee naar het ziekenhuis, maar niet nodig gehad. Maar ik heb hem gratis kunnen aanvragen bij de zorgverzekering. En kon nu gratis nieuwe plakkers krijgen mocht het nodig zijn. Dus goed om te kijken wat je zorgverzekering hier in doet. Dit was zilveren kruis,2 sterren in 2021

2 jaar geleden

Reactie op charry

Bij de eerste had ik hem wel mee naar het ziekenhuis, maar niet nodig gehad ...
Via cz zie ik dat je wel korting krijgt, maar dan is hij nog €100. Heb gemaild of ze ook vergoedingen doen voor het huren

2 jaar geleden

Als doula heb ik heel veel goede ervaringen met de Tens met cliënten. Ga hem zelf ook zeker gebruiken. Je kunt ze op Marktplaats ook vaak tweedehands vinden voor een paar tientjes. Kan voor naweeën (zeker bij een 2e) ook heel fijn zijn.

2 jaar geleden

Ook nieuwsgierig! Het lijkt mij erg fijn om de scherpe randjes eraf te halen 😊!

2 jaar geleden

Bij m’n eerste bevalling de hele tijd de tens opgehad. Ik had een vreselijke ween storm en ze was er binnen enkele uren maar ik denk wel dat ik er iets baat bij gehad heb. Het is vrij laagdrempelig en als het niet bevalt, kan je hem er zo weer af halen. Wij huren hem bij de verloskundige.

2 jaar geleden

Reactie op Lautjeee1995

Bij m’n eerste bevalling de hele tijd de tens opgehad. Ik had een vreselijk ...
Dezelfde ervaring hier ☺️

2 jaar geleden

Ik heb de tens gebruikt bij m'n thuisbevalling. Bij mij gaf het veel verlichting in combinatie met een hete kruik in de rug. Ik denk dat een groot deel van het effect hem zit in het gevoel van controle over de pijn hebben. Tip: wel uitzetten/zachter zetten bij de persweeën. Ik voelde mn persweeën nauwelijks namelijk.

2 jaar geleden

Reactie op miLa25

Zijn er ook mensen die er een zelf aangeschaft hebben? Zag dat de lidl er o ...
Ik heb hem zelf gekocht met het idee dat ik verwachtte en hoopte dat er nog een tweede zou komen en huren ook niet perse goedkoop is in verhouding. Heb volgens mij nog een deel vergoed gekregen van de zorgverzekering uiteindelijk.

2 jaar geleden

Bij de eerste een tens gebruikt, ik vond het weinig meerwaarde hebben maar had dan ook geen rugweeen. Ik vond het eerder irritant dan een fijne afleiding. Bij de tweede heb ik me meer verdiept in andere manieren van natuurlijke pijnstilling (in bad, endorfine aanmaak stimuleren etc), daar heb ik meer aan gehad. Dus ipv op zoek naar afleiding juist meer ontspanning in de inspanning vinden. Klinkt misschien wat wazig maar dat werkte voor mij beter. Kan denk ik geen kwaad om het in huis te hebben: helpt het je niet, heb je 'm zo weer af.