26 Reacties

6 jaar geleden

Hier ook last van! Zit een beetje in de tussenfase, 1 te langzaam, 2 te snel. Ik doe nu elke 5 minuten een pauze zodat t fftjes kan zakken en een tutje in voor de zuigbehoefte 🙂 soms tussentijds een boertje. Hopelijk heb je er wat aan!

6 jaar geleden

Wat Marleen schrijft doen wij ook. Daarnaast kreeg ik de tip om de filter er uit te halen als je tussen 2 maten in zit, dit kan ook nog wel helpen.

6 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Wat Marleen schrijft doen wij ook. Daarnaast kreeg ik de tip om de filter e ...
Hier eigenlijk hetzelfde. 1 te langzaam, valt hij in slaap, en 2 te snel, gaat hij (weer) heel erg spugen. Filter eruit gaan we proberen!

6 jaar geleden

Sorry misschien een gekke vraag. Maar zorgt die filter ook voor de snelheid van het drinken? Mijn zoon 11 weken oud en drinkt nog uit het prematuren speentje van dr Browns. Bij speentje 1 heeft hij de fles snel leeg en heb het idee dat hij dan weer last krijgt van zijn buik. Alvast bedankt voor de reacties.

6 jaar geleden

Reactie op Stephaniiee

Sorry misschien een gekke vraag. Maar zorgt die filter ook voor de snelheid ...
Ja, dat scheelt wel. Wij gebruiken anti reflux voeding en met speen 2 + filter kwam er niets uit en speen 3 eerst juist veel te snel. Door speen 2 zonder filter te gebruiken moest hij wel zijn best doen, maar kwam de melk er wel uit. Inmiddels is hij gewend aan deze voeding en gebruiken we speen 3, maar houden we geregeld pauze met zijn speen tussendoor om wel aan de zuigbehoefte te voldoen.

6 jaar geleden

Misschien proberen therapeutisch te voeden? Kind heel rechtop, fles horizontaal? Moet hij iets meer moeite doen ( kun je via Google wel meer over vinden)

6 jaar geleden

Dat probleem hadden wij ook. Fase 1 viel ze bij in slaap want die ging te langzaam en fase 2 te snel. Wij hebben nu die difrax speen maat S en nu gaat het supergoed. Deze van difrax valt qua druppelsnelheid precies tussen de fase 1 en 2 van dr Brown spenen in. Wij zijn wat dat nu heel tevreden hoe het gaat!!

6 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Wat Marleen schrijft doen wij ook. Daarnaast kreeg ik de tip om de filter e ...
Ik heb het net geprobeerd zonder filter, hij doet er idd wel langer over. Je kunt het wel horen met belletjes in de fles zonder de filter continu is dat bij jou ook zo?

6 jaar geleden

Reactie op StefanieS1992

Ik heb het net geprobeerd zonder filter, hij doet er idd wel langer over. J ...
Ik had ook wel meer belletjes ja, maar dat gaf hier niet meer krampjes oid

6 jaar geleden

Het helpt ook wel eens hoe vast je de fles dicht draait. Eigenlijk is dicht gewoon dicht en niet te strak aandraaien dan heb je kans op lekken. Maar je kan daar soms ook wel wat mee spelen

6 jaar geleden

Ook een domme vraag ik heb die roze fles van dr Brown. Kan dus ook gewoon zonder filter e.d gebruikt worden. Wat is het punt als j het zonder gebruikt?

6 jaar geleden

Reactie op bin

Ook een domme vraag ik heb die roze fles van dr Brown. Kan dus ook gewoon z ...
Volgens mij is het hele doel van het ventielsysteem toch om krampjes tegen te gaan en zorgt het er voor dat de fles niet vacuüm trekt? Ik zou het zelf niet zo snel de ventiel/filter eruit halen...

6 jaar geleden

Volgens mij is het hele doel van het ventielsysteem toch om krampjes tegen ...
Thank you!

6 jaar geleden

Reactie op bin

Thank you!
Zo denk ik ook! Ze maken het niet voor niks lijkt mij! Vandaar dat wij voor dat probleem waar de eigenlijke vraag over ging dus de difrax speen maat S gebruiken. Zoals ik al in een eerder antw had gegeven. Werkt perfect

6 jaar geleden

Volgens mij is het hele doel van het ventielsysteem toch om krampjes tegen ...
Hier was het inderdaad geen succes zonder 'filter', hij zoog de speen helemaal plat..

6 jaar geleden

Zo denk ik ook! Ze maken het niet voor niks lijkt mij! Vandaar dat wij voor ...
Ik heb vanmiddag de s speen van difrax gekocht en er nu 2 voedingen mee gegeven, tot nu toe gaat het hartstikke goed. Ik heb vanochtend zonder filter geprobeerd maar daar ben ik niet zo weg van je kon gewoon zien dat er lucht in de fles kwam en ook kon je het horen. Wel jammer dat ik een difrax fles moest kopen voor een s speen. Bij alle drogisterijen bij ons was dit niet te koop wel op internet maar dat duurt een paar dagen daar kon ik niet op wachten.

6 jaar geleden

Reactie op Lynn24

Hier was het inderdaad geen succes zonder 'filter', hij zoog de speen helem ...
Dit gebeurde bij mij dus ook en het maakte ook continu geluid. Dus vanmiddag de s speen van difrax gekocht nu 2 voedingen gegeven en tot nu toe gaat het hartstikke goed

6 jaar geleden

Zo denk ik ook! Ze maken het niet voor niks lijkt mij! Vandaar dat wij voor ...
Ik zeg niet dat dat de ultieme oplossing is hè? Ik geef alleen aan dat wij dat als tip kregen. Hier werkte het, geen krampjes oid, maar een ieder moet doen wat voor hun het beste werkt.

6 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Ik zeg niet dat dat de ultieme oplossing is hè? Ik geef alleen aan dat wij ...
Het was ook geen aanval ofzo hè 😉. Maar het nadeel van alleen typen is, je kunt niet zien hoe iemand het bedoeld. En dat is helaas iets waar het vaak mis gaat.

6 jaar geleden

Reactie op StefanieS1992

Dit gebeurde bij mij dus ook en het maakte ook continu geluid. Dus vanmidda ...
Fijn dat het werkt. Ik had het zelf ook ergens gelezen en dacht toen ook van, ik probeer het gewoon.